Huiskamer
wild-flower
24-06-2026 om 08:47
Hoe warm is het bij jou binnen en buiten?

Hittekoepel + superhittegolf op komst. Vanaf 12 uur code oranje.
Ik was benieuwd of er in Nederland hitterecords gaan sneuvelen.
Dus, hoe warm is het bij jou binnen en buiten nu?
Graag provincie ( of woonplaats ) erbij zetten.
wild-flower
24-06-2026 om 08:49
Bij mij in de tuin ( schaduw nog ) 25,5 graden ( Haarlemmermeer NH )
Binnen valt nog mee, heb alles tegen elkaar open staan nu.
Daglichtlamp
24-06-2026 om 08:51
26 buiten, 27 binnen. Vanwege hittestress verwacht ik dat het eind van de dag minimaal 35 graden buiten is, en 30 binnen.
Tuinfluiter
24-06-2026 om 09:04
Slaapkamer 25
Woonkamer 26
Buiten geen idee achtertuin nu nog schaduw voelt lekker, voor in de zon al te warm.
Met 25 graden en een ventilator slaap ik nog prima, vanavond gaat in slaapkamer mobiele airco aan.
Pimpelmees67
24-06-2026 om 09:10
Buiten 27. Ik ben nog boven. Daar hebben we airco. Ik slaap dus prima. Daar is het een graad of 22.
SuzyQFive
24-06-2026 om 09:16
Groningen, randje stad: 22 graden binnen in de woonkamer, boven is het warmer (geen airco, jaren 80 woning, wel zonnescherm, woonkamer op west). Bomen achter.
Tuin is 24 graden.
Loeki72
24-06-2026 om 09:18
Het is nu beneden 26 graden met zonwering continu uit. Boven is het warmer, maar in de slaapkamer hebben we gelukkig airco. We wonen in een erg goed geïsoleerd huis met de meeste ramen en slaapkamers op het zuidwesten.
Buiten is het nu nog /al 26 graden.
Groene wijk in een grote stad in de randstad.
wild-flower
24-06-2026 om 09:18
Tuinfluiter schreef op 24-06-2026 om 09:04:
Met 25 graden en een ventilator slaap ik nog prima, vanavond gaat in slaapkamer mobiele airco aan.
Maakt dat geen herrie, zo'n mobiele airco in je slaapkamer? Welke heb je?
Ben op zoek naar een geluidsarme mobiele.
Pimpelmees67
24-06-2026 om 09:23
SuzyQFive schreef op 24-06-2026 om 09:16:
Groningen, randje stad: 22 graden binnen in de woonkamer, boven is het warmer (geen airco, jaren 80 woning, wel zonnescherm, woonkamer op west). Bomen achter.
Tuin is 24 graden.
Ons huis is ook jaren 80 maar 1880 en wij hebben wel airco. Geïnstalleerd tijdens covid omdat thuisonderwijs simpelweg geen doen was.
Tuinfluiter
24-06-2026 om 09:38
wild-flower schreef op 24-06-2026 om 09:18:
[..]
Maakt dat geen herrie, zo'n mobiele airco in je slaapkamer? Welke heb je?
Ben op zoek naar een geluidsarme mobiele.
Maakt een monotoon geluid maar daar slaap ik beter bij dan bij extreme hitte. Ons vorige huis had een plat dak en daar werd het echt warm. In ons huidige huis waar we nu drie jaar wonen heb ik hem nog nooit gebruikt maar vrees dat het vannacht wel nodig is.
Hij is van fairline ooit bij de Hornbach in een aanbieding gekocht.
Duufje
24-06-2026 om 09:38
Vanmorgen vroeg alles open gezet, toen is het beneden afgekoeld naar 23 graden. Dat gaat nu weer oplopen natuurlijk. Het is nog geen 25 graden geweest binnen, maar dat zal vandaag wel gebeuren denk ik.
Op de slaapkamers hebben we vaste airco, dus ik slaap koel. Ik werk met een ventilator boven mijn hoofd (als het heel dol wordt, zet ik de slaapkamerdeur open en de airco aan, dan krijg ik die koele lucht ook op mijn werkplek, maar dat is nog niet nodig geweest) en verder zijn we voornamelijk buiten.
Miss_Moneypenny
24-06-2026 om 10:02
Buiten 26
Binnen 24,5.
Ik ben thuis aan het werk op zolder, daar staat nu de mobiele airco aan die tevens koude lucht naar beneden blaast.
Binnenkort krijgen we een vaste airco op zolder, dus dat zal vast nog beter werken dan de mobiele unit. Voor nu werkt dit prima.
CharlieB
24-06-2026 om 10:23
Nu binnen 24,5 graden. Ik werk thuis vandaag dus vanmiddag gaat de mobiele airco aan. Dan hoop ik het op 27-29 te kunnen houden. Zonder airco was het hier gisteren 32 graden toen ik thuiskwam rond 17.30, en toen was het beter afgekoeld aan het begin van de dag. Buiten is het nu richting de 29 graden. En dat om 10 uur s ochtends, verschrikkelijk.
Mobiele airco gaat wellicht iets eerder aan dan normaal. Die maakt wel overuren deze week. Niet te lang nadenken over de energierekening.