Huiskamer
Jujubee
14-07-2026 om 05:50
Hier nu 23,5 binnen en 19 buiten. Het wordt hier vandaag ook heet met 30 graden. Ik ga zo voor het eerst fietsen naar mijn werk, want ik kan die bus niet meer zien. Het is maar een klein halfuurtje fietsen. De bus doet er bijna 40 minuten over. Ik lijk wel gek met dit weer.
Maar heen is het prima te doen, want ik begin heel vroeg.
Mama-Inge
14-07-2026 om 06:10
16 buiten, 24 binnen
Heb alles al weer open staan
En zit buiten te ontbijten
Damoontje
14-07-2026 om 19:58
Binnen nu 25,5 graad. Het waait hier behoorlijk dus ik heb lekker alles open en hoop dat het vannacht afkoelt.
Auwereel
14-07-2026 om 20:50
Hier ook nog27 graden buiten, voeltaan als 24 door een stevig (doch stoffig) briesje. Het duurt nog wel even voordat het koeler wordt buiten.
En het duurt ook nog wel even voordat we van dat stof af zijn, want voorlopig geen regen.
Pooh-Bear
14-07-2026 om 22:40
Binnen is het 27°, dat was het al toen ik thuiskwam uit mijn werk. Om 21.00 uur was het buiten nog steeds een graad warmer dan binnen. Toch maar eens alles wijk gegooid, maar helaas, het blijft 27°. Ik krijg het niet lager. ondanks dat het buiten nu echt koeler aanvoelt dan binnen. Ga zo alles maar dichtgooien en naar bed.
Jammer want de vorige dagen kreeg ik het ‘s avonds wel wat afgekoeld.
ToetieToover
15-07-2026 om 08:10
Wow, buiten alweer 27 graden hier en dat betekent dat ik alles allang weer dicht heb gedaan want binnen is het koeler, namelijk 22 graden. Manlief lucht ‘s nachts en ik in de ochtend als ik toevallig om 5 uur al wakker ben. Vermoeiend, zowel de warmte als het vroeg wakker worden. Op een siësta is Nederland niet ingericht helaas.
Yumi
15-07-2026 om 09:55
Hele nacht raam en balkondeur open gehad, binnen 26 gr buiten 23.
Hitte is er niet uit te krijgen
Mama-Inge
15-07-2026 om 10:30
Anderhalf uur later en het is buiten inmiddels 23 graden
Binnen 24
Achterdeur staat nog open, daar is de schaduw en komt nog koele lucht naar binnen
Duufje
15-07-2026 om 10:54
Ik vind het heel goed te doen op het moment. 's Avonds koelt het lekker af, wij doen de tuindeuren en alle ramen (horren ervoor, dat is ondertussen wel nodig...) 's avonds open en laten het op de bovenste verdiepingen ook 's nachts open staan. 's Morgens vroeg de tuindeuren nog even open en dan alles weer dicht. Het is binnen prima bij ons. Ik vermoed een graad of 22/23. Buiten vind ik het ook wel lekker de laatste dagen. Geen klagen hier.
Auwereel
15-07-2026 om 12:25
Buiten 26, voelt door de wind aan als 24, tenminste, als je de wind tegen hebt. Bij wind mee in de volle zon aanzienlijk heter! ☀️ ☀️ ☀️
Binnen begane grond 25 graden.
rionyriony
15-07-2026 om 13:07
Buiten 23,4, binnen 26,8.
Soms heb ik geen last en soms heb ik het warm. In de Tour de France is er wel meer last van warmte dan anders. Dit is echt een warm jaar. Eergisteren werd de etappe al wat ingekort omdat het anders onverantwoord zou zijn.
Er is veel aandacht voor maatregelen zoals ijsvesten, extra water e.d. Je ziet geen thermometer in beeld; dat zou ik dan juist weer interessant hebben gevonden. Inclusief luchtdruk, vochtigheid e.d.
Het is een extra sportieve uitdaging.
Uiteraard praat men over preventieve langetermijnmaatregelen. Ik vind het ook wel een raar tijdstip zo midden juli. Ik zou de Tour wat eerder houden maar ja dan heb je de Giro.
lientje69
15-07-2026 om 13:30
Buiten 28 en binnen 25 nu. Warmte blijft lang hangen in ons huis. Wij hebben daardoor een relatief laag gasverbruik maar in de zomer word ik er niet heel blij van.