Huiskamer
lientje69
28-06-2026 om 11:09
26 binnen en 23 buiten. Maar buiten voelt veel heter. Het is echt benauwd.
Yumi
28-06-2026 om 11:16
Het is nog steeds warm 26 met een gevoelstemperatuur van 28, slaapkamer 29, raam voor en na het onweer open... en het wordt weer 29 graden, dat betekent nog steeds veel te heet
ToetieToover
28-06-2026 om 11:22
Door de warmte en de luchtdruk/atmosferische veranderingen was ik wakker tot het onweer over ons huis reisde. Prachtig spektakel, met wind en veel ontladingen! Spookachtig mooi. Daarna kon ik eindelijk slapen, tegen 4 uur was dat. Ik ben behoorlijk geradbraakt. Mijn opa voelde vroeger in zijn ooit gebroken bot dat het weer ging omslaan. Nou, ik voelde het ook! Ik ben officieel oud
en heb geen oorlogswonden maar wel oude operatiewonden. Vreemd fenomeen. Ik wil graag rust en koelte. Rust zal lukken, maar op de koelte moeten we nog even wachten.
Dorestad
28-06-2026 om 11:30
hier is meer dan 30 mm water gevallen in de vorm van regen en hagel. Het onweer heeft uren geduurd. Er zijn 2 bomen 50 meter verderop door de bliksem geraakt, momenteel wordt er flink met de motorzagen gewerkt. Het is buiten nu wel heel benauwd. Binnen is het 26 graden.
Jujubee
28-06-2026 om 11:34
Binnen alweer 27,5. Een beetje zon op de ramen en het is zo weer heet. Heerlijk. De slaapkamerdeur staat open, dus het waait lekker door. Buiten is het nu 26 graden, denk ik. Elke site zegt wat anders.
Tuinfluiter
28-06-2026 om 11:38
Wij werden vannacht wakker van het onweer en de regen. Gelukkig maar anders was het een nat zooitje geworden want raam stond open. Had wel strategisch al een paar oude handdoeken neergelegd. Pas toen alles over was weer in slaap gevallen.
Wel blij met de regen dat scheelt water geven in de tuin en de regenton is nu ook weer aangevuld.
In huis is het amper afgekoeld. Ik kan tegen de warmte zolang ik niets doe en voor de ventilator zit te lezen.
Ik ben al dat gezit wel beu en wil weer graag iets actiefs doen en lekker naar buiten.
Loulou39
28-06-2026 om 12:19
Tuinfluiter schreef op 28-06-2026 om 11:38:
In huis is het amper afgekoeld. Ik kan tegen de warmte zolang ik niets doe en voor de ventilator zit te lezen.
Ik ook, en ik dacht dat ik vandaag niet voor een tweede keer zou hoeven douchen. Totdat ik nog een was in de wasmachine ging doen…. ik denk dat het in de berging ongeveer 35 graden is (daar staat de wasmachine).
In de woonkamer is het nu 29, maar de zon komt zo op m’n huis te staan, dus straks zal het wel weer 30/30,5 graden worden net als gisteren.
De slaapkamer is al 30 graden.
Mick87
28-06-2026 om 12:21
Vanochtend was het bij mij binnen een redelijk comfortabele 28.5 graden. Inmiddels alweer 31 graden. Ben er echt even klaar mee. Ik trok het tot gisteren nog wel. Maar nu is de rek er wel uit.
Azalea747
28-06-2026 om 12:32
Jujubee schreef op 28-06-2026 om 10:50:
[..]
Klopt. Het kan, maar het hoeft niet. Deze week wordt het in elk geval weer lekker, dus daar hou ik me maar aan vast. Ik ga niet meer vooruitkijken en lopen stressen over iets waar ik toch niets aan kan doen. Dat heb ik vroeger vaak gedaan, maar dat is zulke verspilde energie. Zolang de nachten maar afkoelen, ben ik allang blij. Alle ramen open en gaan met die banaan.
Helemaal eens met jou!
Dorestad
28-06-2026 om 12:44
buiten is het 28 graden met hoge luchtvochtigheid. De jeugd gaat vanmiddag wadlopen bij Noordpolderzijl. Wij oudjes stappen zo op de fiets om rustig een kilometer of 30 te fietsen. Dan vangen we tenminste wind. Rondje waarbij we 3 provincies aandoen.
Dolfje
28-06-2026 om 13:04
Wij gingen gisteren met 40 graden gevoelstemperartuur op de fiets.
Het viel me eigenlijk best mee maar wel heeeeel rustig gefietst op de elektrische fiets. En gelukkig best wat schaduw onderweg en extra vaak gestopt om water te drinken.
Om 17:30 begon het festival en daar had ik het de eerste 2 uur behoorlijk heet. Veel water gedronken ipv bier.
Toen de zon zakte werd het echt lekker en de fietstocht terug naar onze slaapplaats was heerlijk om 22:45.
Vannacht hadden we gelukkig een ventilator naast het bed. Geen last gehad van de warmte en ook niet van de storm. Hier thuis binnen is het nu boven de 28 graden maar heb de deur nog open en de ventilator aan.
Het is nu wel bewolkt en een beetje benauwd.
Yumi
28-06-2026 om 15:22
Kan nog niks opengooien, het is weer warm 32gr. Net kort rondje gelopen mijn hoofd is tomaten rood 🍅
Vf_Watervrouw
28-06-2026 om 15:31
woonkamer 27, buiten 25.
Vlagerige en hardere wind dan afgelopen dagen. Bovendeel zonnescherm met veel lawaai af en toe tegen de gevel aan. Kreeg het niet opgelost en nu maar opgedoekt.
Windkracht 3-4 denkt de site. Eerdere dagen kwam niet verder dan 2 dus toen heeft zonnescherm geluidloos zijn nut bewezen,..
Auwereel
28-06-2026 om 15:48
Daglichtlamp schreef op 28-06-2026 om 08:51:
[..]
Daarom is die pluim ook zo nuttig. Het geeft de spreiding rondom de verwachting. Helaas is de kans dat het weer heet wordt best groot.
Maar waar baseer je de kans op bij het zien van de pluim dat de kans best groot is? De pluim is waar de weermodellen tussen variëren, er is geen kans aangegeven welk model instellingen de temperatuur met de grootste kans oplevert.
Auwereel
28-06-2026 om 15:52
Behslve de hitte ben ik ook bang voor droogte. Een flinke onweersbui helpt niet, integendeel.
https://www.omroepwest.nl/natuur/5123030/zeven-scheuren-ontdekt-in-dijken-vanwege-droogte-extra-controles-door-dijkwachters