Huiskamer
Rogue
27-06-2026 om 22:21
zo net op tijd binnen, begon weer te regenen en te flitsen
heb de halve avond buiten gezeten omdat het binnen weer de 30 graden aantikte 
edit nope Zeus is weer dronken
Yumi
27-06-2026 om 23:05
Alice12 schreef op 27-06-2026 om 12:34:
[..]
Klopt dat ze niet zo fraai zijn aan de buitengevel. Maar dat vind ik ook van windmolens, allesbehalve fraai. De” nieuwere” buitenunits maken bijna geen lawaai, dus dat valt wel mee.
Ik las ergens dat mensen een airco principieel niet wilde omdat het slecht voor het milieu is. Maar wel een warmtepomp hadden omdat dat duurzaam is. Dat is bijzonder, omdat een warmtepomp technisch exact hetzelfde is als een airco.
Bij mijn zoon werkt inderdaad de VVE tegen, die problemen ken ik ook.
Windmolens zijn lelijk en wat te denken van een wei vol zonnepanelen? Daar begrijp ik niks van, leg daken vol op industrieterreinen, parkeerplaatsen/garages.
De afgelopen winter airco gebruikt om mijn huis te verwarmen, reis met het ov, eet biologisch maar geen vlees, vang water op voor de planten op mijn balkon, mijn energieverbruik is laag en ik was ook nog af met de hand. Die paar weken per jaar dat het te heet is mag de airco aan.
Het zou hier gaan stormen, stortregenen...om 17.30, om 19.00, om 21.00, om 21.30 en uiteindelijk zou om 23.00 uur het noodweer toeslaan. Er is nog geen druppel gevallen, het is op het moment 27 graden buiten en in de slaapkamer 29,3.
Hoop dat het morgen wat aangenamer weer is voor iedereen, want ook vandaag was het afzien met een temperatuur van 39 gr
Mick87
27-06-2026 om 23:12
Daglichtlamp schreef op 27-06-2026 om 16:30:
Ik gebruik altijd de pluimverwachting van de knmi. https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/waarschuwingen-en-verwachtingen/weer-en-klimaatpluim Dan zie je ook hoe groot de kans is dat het toch anders wordt. De temperatuurdaling van komende dagen is wel vrij zeker. Maar er is een gerede kans dat het daarna weer heel warm wordt.
Klopt. We krijgen even een adempauze en gaan daarna weer terug naar de 30+ graden.
Alice12
27-06-2026 om 23:28
Het zou gaan onweren rond 10 uur hier. Ik hoopte op wat verkoeling, maar helemaal niks gezien van het naderende noodweer.
Dorestad
27-06-2026 om 23:33
kop van Drenthe. Het heeft gegoten, gehageld, geonweerd. De putdeksels zijn hier aan het dansen geweest, lagen dus los. Eega heeft ze net terug gelegd (civiele techniek, heeft het materiaal ervoor in huis) zodat verkeer vannacht niet in het donker open gaten tegenkomt.
Schemerlampje
28-06-2026 om 00:05
Het blijft hier maar flitsen en bij vlagen hard waaien, maar de bui blijft aan de overkant van het water in Flevoland. Nog geen regen hier.
Springtouw
28-06-2026 om 00:15
Het is 27 graden in huis. Boven is het nog warme.
Door het slechte weer, kunnen de ramen ook niet open.
Loulou39
28-06-2026 om 07:10
Mick87 schreef op 27-06-2026 om 23:12:
[..]
Klopt. We krijgen even een adempauze en gaan daarna weer terug naar de 30+ graden.
Echt? Hoe weet je dat?
Ik krijg het al benauwd bij de gedachte. Ik was net even op buiten en als ik dan weer naar binnen ga, slaat de hitte me tegemoet. Het lijkt wel een oven binnen.
Roos57
28-06-2026 om 07:46
Dorestad schreef op 27-06-2026 om 23:33:
kop van Drenthe. Het heeft gegoten, gehageld, geonweerd. De putdeksels zijn hier aan het dansen geweest, lagen dus los. Eega heeft ze net terug gelegd (civiele techniek, heeft het materiaal ervoor in huis) zodat verkeer vannacht niet in het donker open gaten tegenkomt.
🥰
Roos57
28-06-2026 om 07:47
Loulou39 schreef op 28-06-2026 om 07:10:
[..]
Echt? Hoe weet je dat?
Ik krijg het al benauwd bij de gedachte. Ik was net even op buiten en als ik dan weer naar binnen ga, slaat de hitte me tegemoet. Het lijkt wel een oven binnen.
Nou dit
Azalea747
28-06-2026 om 07:58
Loulou39 schreef op 28-06-2026 om 07:10:
[..]
Echt? Hoe weet je dat?
Dat is de meest pessimistisch mogelijke interpretatie van de weerpluim https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/waarschuwingen-en-verwachtingen/weer-en-klimaatpluim. Die kans bestaat, maar de kans op temperaturen rond de 25C is veel groter. Mick presenteert de terugkeer naar heet weer als een zekerheid die het absoluut niet is.
Jujubee
28-06-2026 om 08:16
Sowieso is twee weken vooruitkijken eigenlijk nutteloos. Het verandert constant. Eerst zou mijn verjaardag 24 graden zijn, daarna liep het langzaam op naar 34 graden. Tja. Ze voorspellen op de meeste weerapps bij mij deze week 24 graden en de week erna loopt het weer wat op naar 26. Maar meer dan een week vooruit kijken doe ik niet meer. Dat klopt zo vaak niet, achteraf. Buienradar geeft hier sowieso altijd twee/drie graden warmer aan dan al mijn andere websites.
Gewoon niet te ver vooruit kijken. We krijgen nu een koeler weekje met s'nachts lagere temperaturen, dus ik neem het er even van. Even adempauze.
Hier in huis is het nu 25 graden en buiten 23.
Daglichtlamp
28-06-2026 om 08:51
Jujubee schreef op 28-06-2026 om 08:16:
Sowieso is twee weken vooruitkijken eigenlijk nutteloos. Het verandert constant. Eerst zou mijn verjaardag 24 graden zijn, daarna liep het langzaam op naar 34 graden. Tja. Ze voorspellen op de meeste weerapps bij mij deze week 24 graden en de week erna loopt het weer wat op naar 26. Maar meer dan een week vooruit kijken doe ik niet meer. Dat klopt zo vaak niet, achteraf. Buienradar geeft hier sowieso altijd twee/drie graden warmer aan dan al mijn andere websites.
Gewoon niet te ver vooruit kijken. We krijgen nu een koeler weekje met s'nachts lagere temperaturen, dus ik neem het er even van. Even adempauze.
Hier in huis is het nu 25 graden en buiten 23.
Daarom is die pluim ook zo nuttig. Het geeft de spreiding rondom de verwachting. Helaas is de kans dat het weer heet wordt best groot.
Jujubee
28-06-2026 om 10:50
Daglichtlamp schreef op 28-06-2026 om 08:51:
[..]
Daarom is die pluim ook zo nuttig. Het geeft de spreiding rondom de verwachting. Helaas is de kans dat het weer heet wordt best groot.
Klopt. Het kan, maar het hoeft niet. Deze week wordt het in elk geval weer lekker, dus daar hou ik me maar aan vast. Ik ga niet meer vooruitkijken en lopen stressen over iets waar ik toch niets aan kan doen. Dat heb ik vroeger vaak gedaan, maar dat is zulke verspilde energie. Zolang de nachten maar afkoelen, ben ik allang blij. Alle ramen open en gaan met die banaan.