Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Hoe warm is het bij jou binnen en buiten?

26 graden alweer. Het zweet gutst van me af. Ik heb barstende koppijn en maar 4 uur geslapen. Ik ben het echt even spuugzat. 

buiten 31, binnen 26. Utrechtse heuvelrug 

Buiten nu 27 graden. Volgens de voorspelling wordt het zo'n  32 à 33 vandaag. Binnen nu nog 24,5. Dat gaat waarschijnlijk in de loop van de dag wel richting de 26. 
Midden kop Noord-Holland. 

In de buurt van Den Bosch. Binnen 26 en buiten 29 . In de schaduw van de grote boom is het nog te doen,dat scheelt echt veel. Airco gaat vanmiddag wel aan, nu kan ik t nog hebben en ben over uurtje weg.

Woonkamer 23,3
Slaapkamer (begane grond) 23,4
Zolder 26. 

Buiten 29,2

Veel bomen hier in de buurt. En ramen in de slaapkamer op NO en NW. Dus nagenoeg geen zon die daar naar binnen schijnt.

Miss_Moneypenny schreef op 24-06-2026 om 10:02:

Buiten 26
Binnen 24,5.

Ik ben thuis aan het werk op zolder, daar staat nu de mobiele airco aan die tevens koude lucht naar beneden blaast.
Binnenkort krijgen we een vaste airco op zolder, dus dat zal vast nog beter werken dan de mobiele unit. Voor nu werkt dit prima.

Heb je dan een slang uit het raam hangen?

Buiten 29 graden (midden nl), binnen (eerste verdieping, plat dak) 30  . Ik heb geen airco, maar die gaat er wel komen. Ben er inmiddels na jaren wel klaar mee.

Buiten heb ik geen thermometer, maar ik schat zo in een graad of 70. Binnen heb ik de airco aan, dus het is hier zalig. Boven is het 27 graden. Zometeen ga ik naar mijn werk in de keuken, daar is het ongeveer 840 graden dus ik denk dat ik af en toe mijn hoofd in de oven stop om af te koelen. Ik heb niet vaak geen zin om te werken, maar ik heb nu afschuwelijk geen zin... koksbuis, schort, lange broek en stevige schoenen verplicht in de keuken, ik ga me laten omscholen tot badmeester. Badmeesteres. Een hele strenge. De temperatuur is hoog maar mijn humeur zit op het nulpunt. Ik probeer mezelf wijs te maken dat dat uiteindelijk de leukste dagen zijn omdat je er niks leuks van verwacht en het uiteindelijk dan altijd meevalt

Binnen 27,3 en buiten 27,8, beide in de schaduw gemeten.

Maar, ik heb een ontzettend leuke buitenruimte vol kleurig bloeiende struiken en en mooi ontspannend uitzicht waar er van alles gebeurt, met een ondernemende kolonies vogels en andere interessante dingen.

Pas tegen de namiddag gaan er steeds meer kleren uit en de lamellen worden dan gekanteld. Vooral voor de binnenplanten. 

Caroline80 schreef op 24-06-2026 om 11:12:

[..]

Heb je dan een slang uit het raam hangen?

Ja. 

Miss_Moneypenny schreef op 24-06-2026 om 11:29:

[..]

Ja.

Tip: Laat het raam een stukje openstaan. Maak een plank voor het raam, met daarin een gat waar precies de slang van de airco doorpast. 

We hebben gewoon zo’n afdichting voor het raam. Maat bedankt voor de tip!

Oh, hoe heet het buiten is? Helemaal overheen gelezen. 31 graden nu, in regio NH. Binnen alweer 26,5. Te warm om mijn squats te doen, maar ik ben mezelf toch even aan het pushen. 

buiten 30 graden,  binnen 27,5 

Noord-Holland 

Buurt van Den Bosch: 31 graden buiten (onder overkapping waar metertje hangt 38 graden); binnen 22,9 graden

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.