Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

BeneficialJay65

BeneficialJay65

02-09-2021 om 13:58

Hoe vaak ben je verhuisd/ ben je nog van plan en buren gedag zeggen bij weggaan?

Hoe vaak ben je in je leven al verhuisd en ben je nog te gaan doen? 
Vind je de omgeving het belangrijkste argument om ergens te wonen of het huis zelf?
En als je (vaak) verhuisd bent , zei je dan je buren gedag , als je hun bijv alleen maar groette naar verder geen contact had?

Ik ben zelf 1 keer in mijn jeugd verhuisd naar andere woonplaats, altijd in  een drukke stad gewoond, toen op mezelf gaan wonen in een andere plaats en mijn man ontmoet en daarmee verhuisd naar de andere kant van Nederland naar een woonboerderij in het buitengebied. Als het aan mij ligt blijf ik hier wonen tot m’n dood, maar je weet het niet als de kinderen de deur uit zijn.

Verder eigenlijk nooit buren serieus gedag gezegd toen ik ging verhuizen, heb ik altijd alleen maar hallo en dag tegen gezegd.


2x
En sommige buren wel. De meesten niet gedag gezegd

Vanuit mijn ouderlijk huis ben ik twee keer verhuisd. Eerste keer naar een flat en tweede keer naar een eengezinswoning waar we nu al 38 jaar wonen.Goede relatie met de buren (bakje koffie zo nu en dan) dus ik zou ze zeker gedag zeggen.
Maar we gaan niet verhuizen als het niet moet wegens gezondheid ofzo.

Sophia_!

Sophia_!

02-09-2021 om 14:12

Ik ben in mijn volwassen leven 8 keer verhuisd. In mijn huidige woning woon ik nu 15 jaar, dat is echt al heel lang voor mijn doen! Voorlopig verhuis ik niet meer ergens anders naartoe. 

De buren heb ik nooit ergens gedag gezegd, maar als ik hier weg zou gaan zou ik dat wel doen. Hier ken ik een aantal inmiddels wel erg goed. 

AcidicShark11

AcidicShark11

02-09-2021 om 14:15

4x, en hopelijk komt er (ooit) nog een 5e. Ik hoop hier niet tot mijn 85e nog te zitten.

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

02-09-2021 om 14:20

Ik ben tot nu toe wel zeven keer verhuisd. Ik heb geen plannen om te verhuizen, maar het zal ongetwijfeld nog wel een keer gebeuren.

De laatste keer dat ik verhuisd ben moest ik weg omdat de woning gesloopt ging worden. Ik weet niet meer of ik toen afscheid heb genomen van de buren, maar we wisten natuurlijk allemaal van elkaar dat we zouden vertrekken.

Ik kom één van mijn vroegere buren nog wel af en toe tegen bij de Albert Heijn.

Ik ben denk ik een stuk of 14 keer verhuisd tot nu toe en lijk hier mijn plekje voor nu wel te hebben gevonden. We wonen in een rustige buurt, met een tuin wat in mijn woonplaats niet snel aan de orde is. Maar we zijn nog steeds met een kwartier op CS dus zijn overal nog steeds lekker in de buurt.
Buren in de meeste gevallen niet gedag gezegd omdat ik niets met hen had.

3x. 1x echt dag gezegd dat was toen ik uit het studenten huis weg ging en iemand het internet abonnement moest overnemen want dat stond op mijn naam.
Ik ben niet zo'n buren klets mens. Buren prima en een goede verstandhouding is fijn maar constant op de koffie hoeft voor mij niet. Dus ik heb ook niet echt vriendschap met de buren. Als we gaan verhuizen zien ze het vanzelf wel.

Ik wil nog 1x gaan verhuizen. Nu een huurwoning we willen gaan kopen. Huisje op het platteland. 

Als kind 2x verhuist. Daarna bij een hospita gaan wonen. Samenwonen. Terug naar moeder, toen naar vader, toen weer terug naar moeder en daarna naar vader. Toen weer gaan samenwonen met een nieuwe en hier woon ik nu 11 jaar. 
Dus 9x. Ik hoop wel nog een keer te verhuizen. We wonen hier prima, maar het is een gehorig en krakend huurhuis (als de kat over zolder rent dan hoor je dat, of als iemand in bed omdraait dan hoor je dat benenden).
Ik zou de directe naaste buren en 2 overburen wel gedag zeggen. 

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

02-09-2021 om 14:45

3x verhuisd, de laatste keer ging ik naar een andere stad. Ik zou hier op zich graag willen blijven maar weet niet hoe het zal zijn als ik oud ben. Daar is dit huis misschien niet praktisch genoeg voor. 
Buren gedag gezegd? Sommigen wel, anderen niet.

Een huis helemaal leeghalen is trouwens echt mijn hobby niet en ik ben nogal gehecht aan vaste plekken,  dus ik ga alleen nog weg als het echt nodig is.

1 keer als baby, daarna na middelbare school naar buitenland, terug naar moedsr, naar studentenkamer, naar moeder, naar buitenland, naar ander buitenland, naar moeder, verhuisd met moeder, naar eigen huurwoning en nu inmiddels eigen koopwoning. Hier hoop ik eigenlijk gewoon te blijven wonen. We hebben wel verbouw wensen maar locatie is top.

Ik ben 11x verhuisd in mijn leven. Het was een lange weg om te komen waar ik nu ben. 

Op mijn 35e eindelijk een plek gevonden waar ik de rest van mijn leven zou willen (en kunnen) blijven. Misschien verhuis is nog een keer, maar als dit het is ben ik dik tevreden. 

Mijn buren zeg ik wel gedag als ik ga. Ik heb altijd wel een paar contacten in de buurt. Met een paar buren heb ik nog altijd contact. 

Oeps!

ik ben 26 en ben in totaal ik 11x verhuist in mn leven om precies te zijn. Het grootste deel was voor mijn 18e daarna sinds ik met partner samen woon 1 keer samen verhuisd.

Het gemeentehuis schrikt ook iedere keer als ze de lijst met woonplaatsen zien. Ik zal vast nog wel eens verhuizen maar dan voor mezelf en mn gezin🥰

Edit: Ohh wauww juliali kzie die eerste zin precies hetzelfde🤣🤣 is dat niet wat.

Al denk ik dat ik geheid nog een vergeet wat ik nu niet kan plaatsen waar dat was.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

02-09-2021 om 14:58

3x met mijn ouders
3x als student van kamer naar kamer
3x daarna

Ik hoop ooit nog eens, als alle kinderen uit huis zijn, voor een laatste keer te verhuizen. En dan naar het spreekwoordelijke hutje op de hei. Klein huisje, grote tuin, veel natuur en buren op minimaal 100m afstand. (Je mag altijd blijven dromen, toch?)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.