Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Hoe neem jij de telefoon op?

Hoe neem jij de telefoon op, als je gebeld wordt door een  jou niet bekend nummer (dus ik bedoel geen anoniem nummer).

IK  noem alleen mijn voornaam.  Tenzij er op een heel laat tijdstip gebeld wordt ('s nachts ofzo), dan zeg ik hallo óf ik neem niet op en wacht wat er op het antwoordapparaat komt.

<<<<<<<Anoniem moet je eigenlijk ook wel opnemen.  Een tijd geleden werd mijn vriend midden in de nacht gebeld toen hij bij mij was. "Goedenavond, u  spreekt met de politie. Bent u thuis? Wij staan bij u voor de deur, er is bij u ingebroken...."           >>>>>>> (Ze hadden zijn nummer nog van de vorige inbraak...)       

Peiling

Hoe neem jij de telefoon op?

Maximaal 2 antwoorden.

180 stemmen
51%
2%
21%
1%
27%

Hallo met Dolfje..

Onbekend nam ik ook nooit op maar was een maand geleden wel handig geweest als ik dat toch had gedaan en had iemand een hoop ellende bespaard. Maar ja degene die belde had ook ff de voicemail kunnen inspreken.

Voor werk: “goedemorgen/middag, met voornaam achternaam”
Privé: ligt eraan wie er belt. Of m’n voornaam of hi/hoi/met mij oid

Als ik niet weet wie het is: "hallo" 
Zeg geen naam. 

Anders vriendelijker.

Het zijn bijna altijd onbekende mensen die iets willen.

Ik heb altijd geleerd dat hallo, goedemorgen o.i.d. altijd komt voordat je je naam zegt.

Goedemorgen/goedemiddag of Hallo eventueel aanvullend met MidasWolf

Niet met mijn achternaam hoewel dat geen ramp is mocht het toch een keer ontschieten. 

Vaak probeer ik wel te kijken hoe het nummer eruit ziet voor ik opneem. Dat is tenminste mijn voornemen. 

voor werk hebben we een instructie: naam bedrijf, afdeling en dan je naam eindigen met goedemorgen/middag etc

Privé, wisselend, onbekend nr: hallo

privé zeg ik Hallo, met krulliebollie.  Op mijn. Werk zeg ik goedemorgen/middag dan bedrijfsnaam met Krulliebollie. 

Altijd gewoon met "hoi".

Hoi, voor- en achternaam. Altijd al zo gedaan en zie niet in waarom ik niet mijn hele naam zou zeggen. Vind het wel zo netjes, hoort de ander ook meteen wie ze aan de lijn hebben. Alleen hoi oid vind ik heel irritant. Ik bel nogal eens mensen voor mijn werk en dan moet je weer vragen “spreek ik met mw/mr x?”. Vind het ook wat onbeleefd, geen naam zeggen. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening

prive met goedemorgen/middag en dan mijn voornaam. Ook bij anonieme nummers

ik zeg: met …voornaam
Als ik weet dat de dokter belt of ziekenhuis dan zeg ik altijd 
Met …voor en achternaam 

Ik neem niet op .

Wisselend, hangt er vanaf of ik iets verwacht en in wat voor stemming ik ben. 
Wel altijd een goeden.... of hallo. Ik heb trouwens gekeerd om daarmee te beginnen, de andere kant heeft vaak even tijd nodig om te schakelen/ te wensen aan je stem en verstaat het eerste stuk van wat je zegt niet altijd goed. Dus als je dat gebruikt voor "nutteloze" tekst kunnen ze de rest ook beter verstaan. 

Ik vind het trouwens bijzonder om anonieme nummers niet op te nemen (met als de site niet open doen als er onverwacht aangebeld wordt). Dat zijn vaak genoeg nuttige/belangrijke telefoontjes, en als het een verkoper is kan ik altijd nog ophangen. 

Grietje2 schreef op 17-12-2023 om 20:20:

ik zeg: met …voornaam
Als ik weet dat de dokter belt of ziekenhuis dan zeg ik altijd
Met …voor en achternaam

Dit doe ik ook.  

Anonieme en buitenlandse nummers neem ik niet op. 

'Hallo, met voornaam achternaam'. Zo heb ik het geleerd en ik ben dat gewoon braaf blijven doen 

Onbekende nummers hetzelfde, al word ik de laatste tijd nogal gespamd en daardoor heb ik steeds minder de neiging om nog op te nemen bij onbekende mobiele nummers.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.