Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Hoe heet dit liedje?

Download de app Shazam op je mobiel! 

Hoor je een liedje waarvan je de gegevens wil kennen: de app Shazam (snel) openen en zorgen dat je mobiel het lied kan 'horen'. Binnen 2 seconden ken je de naam van de het liedje en de uitvoerder ook nog.

Schemerlampje schreef op 30-01-2025 om 20:54:

Er is ook een app waarmee je liedjes kunt zoeken door het te zingen of te neuriën. Shazam heet die.
Bij het zoeken van de naam van die app, kwam ik dit tegen:

Hoe vind ik een liedje waarvan ik de naam niet weet?Zoek zo een liedje door te neuriën:

1. Open de app Google.
  2. Tik op het pictogram van een microfoon.
  3. Tik onderaan op Nummer zoeken (Android) of op Een nummer zoeken (iPhone).
  4. Neurie ongeveer tien seconden. De telefoon neemt het geluid op.

misschien lukt het daarmee?

Shazam werkt zo niet. Het herkent niet de melodie maar de geluidsfrequentie-samenstelling (spectrumanalyse) van een liedje. Dat werkt dus alleen maar als het de originele opname is. 

Auwereel schreef op 30-01-2025 om 20:22:

Zou ChatGPT of z'n nieuwe Chinese tegenhanger DeepSeek daar genoeg informatie aan hebben? Want één woord en de stijl van zingen is niet erg veel info!
Kan je het nog een beetje neuriën?

Ik zou DeepSeek niet gebruiken. Teletekstbericht:

AP:wees terughoudend met DeepSeek   De Autoriteit Persoonsgegevens roept mensen op voorzichtig en terughoudend te zijn met de nieuwe Chinese AI-app DeepSeek.De chatbot zorgde onlangs voor beroering omdat die veel goedkoper is en bijna net zo goed zou werken als die van westerse concurrenten. De toezichthouder heeft ernstige zorgen over het privacybeleid van DeepSeek en over de manier waarop die lijkt om te gaan met persoonlijke gegevens van gebruikers.Die worden volgens de AP opgeslagen in China. Persoonsgegevens van Europese burgers mogen alleen onder strenge voorwaarden buiten de EU worden opgeslagen.Het is de vraag of DeepSeek hieraan voldoet.

Ik denk niet dat je moet verwachten dat ChatGPT veiliger is hoor..

Moosey schreef op 01-02-2025 om 10:59:

Ik denk niet dat je moet verwachten dat ChatGPT veiliger is hoor..

Warning: Potential Security Risk Ahead

Nightly detected a potential security threat and did not continue to deepseek.com. If you visit this site, attackers could try to steal information like your passwords, emails, or credit card details.

En natuurlijk heb ik gekeken waarom: 
Connection is not secure.

Natuurlijk heeft deze waarschuwing te maken met de onveilige verbinding, waardoor iedereen met een laptopje jouw vragen en antwoorden kan uitlezen zonder limiet, maar China heeft een nare naam van het bijhouden van allerlei privé informatie van al haar inwoners. Geen reden waarom ze dat van inwoners van de rest van de wereld niet zouden doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.