Huiskamer
Caroline80
22-12-2025 om 13:02
Hoe breng je het liefste de kerstdagen door?
Hoe zou jij het liefste de kerstdagen doorbrengen? En is dat ook zoals je het dit jaar gaat doen?
kerst
22-12-2025 om 20:37
Liefst weekje (of twee) naar de zon, maar dat is enorm prijzig met de kerst.
Verder zou ik eerste kerstdag graag ' smiddags naar de kerk gaan ,veel muziek met een live band. Liefst een dienst speciaal voor singles🙂
Of met een lieve partner thuis blijven met zijn tweeën. Beetje films kijken, eten, etc
En mijn ouders al allebei overleden, dus die mis ik ook met de kerst..
DGHK
22-12-2025 om 21:56
Eerste kerstdag waren we uitgenodigd om bij mijn ouders te gaan eten. Aankomst vanaf 17 uur en eten starten om 19 uur.
Met een peuter van 3 die tussen 18.30 en 19 uur totaal klaar is met de dag gaat dat niet werken.
Eerder eten wil de rest niet (broer en schoonzus). Rekening met kleine kinderen houden is niet iets wat ze elke keer willen.
Behalve dan dat ze bij de familie van schoonzus gaan brunchen want anders wordt het 's avonds te laat voor de nichtjes (die zijn 7 en 9).
Ik heb voorgesteld om met mijn ouders ook te brunchen, maar dat willen ze niet want dat is teveel drukte op één dag.
Tweede kerstdag moet ik werken tot 12 uur. Schoonouders uitgenodigd om bij ons te komen lunchen (reistijd van 1 uur). Dat wilden ze wel, maar dan moest er wel om 12 uur gegeten worden.
Man heeft aangegeven dat we gaan eten als ik thuis ben en opgefrist ben. Maar dat kon niet, want zij lunchen altijd om 12 uur (ja echt, zitten de rest van de dag op de bank).
Nu waren er volgens hun 2 opties:
1: zij beginnen met eten en ik kan later aanschuiven (heel gezellig, not)
2: man en dochter gaan naar hun toe om te lunchen, en ik ben dan na mijn werk alleen thuis.
Wij blijven die dag dus gewoon thuis met z'n drietjes. Met een lekkere lunch.
Gelukkig heb ik volgend jaar ander werk en ik ben dan in ieder geval op vakantie. Dat ze het zich allemaal maar bekijken.
MMcGonagall
22-12-2025 om 22:22
Ik heb het liefst een rustige Kerst, maar omdat iedereen tijd met mij wil doorbrengen wordt dat het niet. Kerstavond naar de kerk, dat is de enige keer waarmee ik akkoord ga. Eerste kerstdag komen de kinderen van mijn vriend gourmetten, tweede kerstdag mijn familie voor brunch. En dan is het alweer voorbij. Ik denk dat ik daarna echt ga uitrusten tot 5 januari. Voor de brunch moet ik ook best wel veel voorbereiden. Dat kan een stuk makkelijker, maar het is dan ook weer mijn eer te na om niet allerlei dingen helemaal zelf te maken. Alleen de kerstcocktails (en mocktails) besteed ik uit aan de vriend van mijn dochter.
Ysenda
23-12-2025 om 00:45
met een puzzel, foute films: Sissi, Sound of Music, The King and I, en hapjes met 35% korting van de ah. Of een Harry Potter marathon.