Huiskamer
Caroline80
22-12-2025 om 13:02
Hoe breng je het liefste de kerstdagen door?
Hoe zou jij het liefste de kerstdagen doorbrengen? En is dat ook zoals je het dit jaar gaat doen?
MRI
22-12-2025 om 13:06
Ik zou het liefste een paar dagen in een kring van mensen zijn die bewust het licht in zichzelf en de ander eren. Dat ga en kan ik niet doen door ziekte. Wel wat bezoek en zo en dan doe ik het zelf maar dat is toch anders dan bewust elkaar opzoeken daarvoor ipv de focus op het eten hebben bijvoorbeeld.
Wieder
22-12-2025 om 13:09
Ben dit jaar twee kerstdagen thuis, dus dat is luxe. Een dag met gezellig met familie en uitgebreid koken, de andere dag met de honden naar het bos en verder wat aanrommelen thuis en 's avonds lekker maar simpel eten zodat ik niet weer lang in de keuken hoef te staan. En da's precies hoe we het gaan doen.
Roos57
22-12-2025 om 13:10
Thuis met familie maar ik werk in de gezondheidszorg. Dus werken met kerst of oud en nieuw. Dit jaar dus met kerst.
En dat is ook altijd heel speciaal. 🧡
Ted68
22-12-2025 om 13:23
Heerlijk thuis, en niets moeten……We hebben gisteren kerst gevierd, met kinderen en hun Partner. Dus verbeug me op 2 dagen met een boek en een Glas wijn….
Bakblik
22-12-2025 om 13:41
De kerst start op kerstavond meer de traditionele appeltaart uit eigen oven.
Eerste kerstdag een diner met het gezin met mijn ouders als gasten. Ga lekkere dingen maken en zal die dag heerlijk uren in de keuken staan.
Tweede kerstdag gourmetten met het gezin maar weer zijn nog in afwachting van het herstel van schoonvader en of we met de schoonfamilie nog even bij elkaar gaan komen.
Herfstappeltaart
22-12-2025 om 14:28
Eerste kerst alvast wat hapjes voorbereiden en lekker luieren en t.v.kijken. Tweede kerst met kinderen en kleinkinderen koffie met lekkers en daarna borrelen met lekkere hapjes en cadeautjes onder de boom voor de kleintjes. Misschien nog even met z'n allen wandelen met de hond.
Dit gaan we doen en vind ik ook leuk.
Ik hoop in de keuken snel klaar te zijn want heb al van alles gemaakt wat klaarstaat (cranberrycompôte, kruidenboter, pesto, tomatentapenade, walnotentapenade, stoofperen, soep).
Herfstappeltaart
22-12-2025 om 14:31
Bakblik schreef op 22-12-2025 om 13:41:
De kerst start op kerstavond meer de traditionele appeltaart uit eigen oven.
Eerste kerstdag een diner met het gezin met mijn ouders als gasten. Ga lekkere dingen maken en zal die dag heerlijk uren in de keuken staan.
Tweede kerstdag gourmetten met het gezin maar weer zijn nog in afwachting van het herstel van schoonvader en of we met de schoonfamilie nog even bij elkaar gaan komen.
Maar vind je lang in de keuken staan leuk als er al mensen zijn? Ik heb daar juist een enorme hekel aan (terwijl ik wel van koken hou).
LazyCat
22-12-2025 om 14:37
Kerstdagen breng ik het liefst door met mijn gezin en met de familie. Dat gaan we nu ook weer doen, dit keer in ons huis.
De eerste kerstdag met ons eigen gezin, de kinderen zijn dan beide hier. Dan hebben we cadeautjes en cocktails/borrels en eten we tapas daarbij. De tweede dag met de hele familie, vanaf de lunch zijn ze er, tot 's avonds. De hele dag gezelligheid, spelletjes doen, de bbq aan, wijntje erbij. Ik vind dat genieten zo met z'n allen.
Tuinfluiter
22-12-2025 om 14:40
De laatste jaren vier ik het hoe ik het zelf het liefste wil. Jaren lang van hot naar her gereden of grote gezelschappen te eten geven. Vond het best leuk maar na de kerst lag ik altijd op apegapen.
Dit jaar op kerstavond geef ik een dineetje voor zes personen en één van de gasten maakt een toetje.
Eerste kerstdag gaan we naar oudste kind en eten we gezellig met elkaar, iedereen maakt wat. Ik zorg voor het toetje.
Tweede kerstdag geen verplichtingen we gaan dan lekker de natuur in en doen makkelijk met eten.
Herfstappeltaart
22-12-2025 om 14:45
Tuinfluiter schreef op 22-12-2025 om 14:40:
De laatste jaren vier ik het hoe ik het zelf het liefste wil. Jaren lang van hot naar her gereden of grote gezelschappen te eten geven. Vond het best leuk maar na de kerst lag ik altijd op apegapen.
Dit jaar op kerstavond geef ik een dineetje voor zes personen en één van de gasten maakt een toetje.
Eerste kerstdag gaan we naar oudste kind en eten we gezellig met elkaar, iedereen maakt wat. Ik zorg voor het toetje.
Tweede kerstdag geen verplichtingen we gaan dan lekker de natuur in en doen makkelijk met eten.
Wij zijn vorig jaar bij oudste dochter geweest (buiten de eigen provincie). Toen waren we met hetzelfde gezelschap als nu. Ik vond het ook wel heerlijk om een keer ergens anders te zijn en zelf niets te hoeven
Auwereel
22-12-2025 om 14:52
Zingen in mijn koor in de kerstnacht, tweede kerstdag samen met man en zoon naar mijn dochter en haar vriend, die koken dit jaar.
Voor de rest, vast veel wandelen als ik de weersverwachting zie, knutselen, lezen. In de kerstvakantie vast ook nog een keer naar het Filmhuis.
Tureluur
22-12-2025 om 14:53
Dit jaar zit ik met mijn eigen gezin en nog een paar andere dierbare familieleden in een natuurhuisje. Ik kijk er echt naar uit!
We nemen allemaal wat kerstversiering mee en gaan lekker wandelen, eten, spelletjes spelen, lezen en cadeautjes uitwisselen. Heel relaxt allemaal.
Tuinfluiter
22-12-2025 om 14:53
Herfstappeltaart schreef op 22-12-2025 om 14:45:
[..]
Wij zijn vorig jaar bij oudste dochter geweest (buiten de eigen provincie). Toen waren we met hetzelfde gezelschap als nu. Ik vond het ook wel heerlijk om een keer ergens anders te zijn en zelf niets te hoeven
![]()
Ik kijk hier ook erg naar uit. Ik kook graag ook heel regelmatig voor mijn kinderen en hun partners maar een keer weinig hoeven doen vind ik heerlijk.
De 24 ste heb ik het overdag wel druk toetje maken voor kerst en eten voor die avond voor bereiden. Maar als mijn gasten er zijn hoef ik niet zoveel meer te doen en heb ik tijd genoeg om met iedereen te praten.
Herfstappeltaart
22-12-2025 om 14:55
Tuinfluiter schreef op 22-12-2025 om 14:53:
[..]
Ik kijk hier ook erg naar uit. Ik kook graag ook heel regelmatig voor mijn kinderen en hun partners maar een keer weinig hoeven doen vind ik heerlijk.
De 24 ste heb ik het overdag wel druk toetje maken voor kerst en eten voor die avond voor bereiden. Maar als mijn gasten er zijn hoef ik niet zoveel meer te doen en heb ik tijd genoeg om met iedereen te praten.
Heerlijk. En goede voorbereiding is het halve werk 😉