Huiskamer
Sushi-Ann
21-07-2022 om 07:46
Hoe autoruit inslaan in geval van nood?
Hoi,
Ik las een artikel over een moeder die haar kindje in de auto had, boodschappen er in deed, deur dicht deed en er toen achterkwam dat haar sleutel nog in de auto lag. In de hitte.
Ze belde direct 112 en politie heeft een ruitje ingeslagen, kindje was bij bewustzijn.
Stel dat je dit nu zelf overkomt, hoe kun je zelf een ruitje inslaan? Dat zal ik wel willen weten, mocht ik een keer in zo'n situatie komen voor mezelf of voor iemand anders.
Ik las al:
- ruitje zo ver mogelijk weg bij kind of hond
- in een hoekje slaan i.p.v. in het midden, daar breekt het sneller
- een puntig voorwerp
Er wordt gezegd pak een steen, maar op veel parkeerplekken liggen geen losse stenen. Als er andere automobilisten zijn, dan kun je een lifehammer vragen. Wat zijn nog meer dingen waar je aan kunt denken om als voorwerp in te zetten?
En als je een kledingstuk om je elleboog hebt, zou je dan met je elleboog het ruitje kunnen inslaan?
SpiritedMagpie74
23-07-2022 om 13:40
Goede tips.
Maar het beste remedie is toch om dit te voorkomen door jezelf aan te leren altijd de sleutel uit het contact te halen als je uit de auto stapt. En jezelf aanleren om de deur altijd met de sleutel te sluiten.
Ik laat NOOIT mijn sleutel in het slot achter, zelfs niet als ik nog even snel mijn huis binnen moet, om nog iets op te halen of om bijvoorbeeld de vuilcontainer nog even op de straat te zetten als ik mijn oprit afrij.
Als automatisme zet ik de auto uit, neem de sleutel eruit en loop dan pas mijn huis binnen. Het voelt voor mij zelfs ongemakkelijk om de motor even te laten draaien als ik de ruitem moet krabben, of om de achterklep beter dicht te doen. Zo voelt het ook ongemakkelijk om NIET de sleutel in mijn hand of in mijn broekzak te hebben, als ik buiten de auto sta.
Het is zelfs zo erg, dat ik vaak de sleutel uit het contact haal, om de achterverlichting van de aanhanger te controlleren (wat dan dus niet werkt) 😆
Idem met motorrijden. Ik KAN bijna niet afstappen, zonder ook de sleutel er uit te halen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.