Huiskamer
Beterlaat2021!
24-03-2023 om 15:18
Het WAAROM topic.
Dit is : Het WAAROM topic! 👀 🔄
Je vraagt je iets af, waar je zelf geen antwoord op weet.
Je stelt de vraag hier. Je hoeft geen antwoord op de vorige vraag te geven, er hoeven sowieso geen antwoorden te komen, maar het mág wel. In dat geval wel even duidelijk quoten.
Mijn brandende vragen zijn :
* Waarom zijn alle cream crackers in de verpakking al gebroken?
* Waarom heb ik nagels aan mijn tenen?
* Waarom wordt er gewaarschuwd voor snelheidscontroles/flitspalen?
MonthlyHedgehog35
18-10-2024 om 08:00
Of de gewone gordijnen niet dicht als het donker is, dat is toch hartstikke ongezellig?
Prachtwacht
18-10-2024 om 08:28
OperaQueen schreef op 17-10-2024 om 20:41:
Waarom bestaan er programma's zoals de Augurkenkoning (rtl5)?
Wie kijkt dat in godesvredesheresnaam..!
Nou ja in ieder geval een vriendin van me die dat kijkt. Ze kijkt wel meer slechte programma’s. Roy Donders, Meilandjes. Ik denk dat dat allemaal in dezelfde categorie valt.
Dolfje
18-10-2024 om 08:39
zwaankip schreef op 17-10-2024 om 22:36:
[..]
Dat vraag ik me ook af Dolfje.
Zelf ben ik erg gesteld op mijn privé dus hier gaan de overgordijnen dicht wanneer het begint te schemeren
Ja hier ook. En ook voor de kou in de winter.
MonthlyHedgehog35
18-10-2024 om 09:02
Prachtwacht schreef op 18-10-2024 om 08:28:
[..]
Nou ja in ieder geval een vriendin van me die dat kijkt. Ze kijkt wel meer slechte programma’s. Roy Donders, Meilandjes. Ik denk dat dat allemaal in dezelfde categorie valt.
Nou ja van die trash-programma's zijn ook wel ontspannend maar er zijn grenzen..
kerst
19-10-2024 om 20:56
Dolfje schreef op 17-10-2024 om 21:52:
Waarom hebben heel veel mensen geen overgordijnen of ze niet dicht? Fietste vanavond van mijn werk naar huis en weer viel het me op.
Ongezellig!
Savonds 1 luxaflex dicht tegen inkijk.
KillerQueen
19-10-2024 om 21:23
Dolfje schreef op 17-10-2024 om 21:52:
Waarom hebben heel veel mensen geen overgordijnen of ze niet dicht? Fietste vanavond van mijn werk naar huis en weer viel het me op.
Of overdag alle gordijnen altijd dicht?!
En de ramen boven altijd dicht. Nooit eens lekker de boel doorluchten.
Naminokurashi
19-10-2024 om 22:16
KillerQueen schreef op 19-10-2024 om 21:23:
[..]
Ik heb mijn lamellen altijd dicht, ook overdag. Mijn huis grenst direct aan de stoep, dus vanuit mijn woonkamer zie je direct iedereen lopen. Ik hou niet van inkijk. Privacy vind ik zeer belangrijk
nlies
20-10-2024 om 01:05
KillerQueen schreef op 19-10-2024 om 21:23:
[..]
Heb n buurvrouw die altijd de rolluiken omlaag heeft, hooguit zo'n 30 cm open volgens mij. Ben er n keer binnen geweest, je kunt er dus nog geen krant lezen, zo donker, maar ja de meubels verkleuren niet door de zon. Ik zou helemaal gek worden op die manier
Herfstappeltaart
20-10-2024 om 08:20
kerst schreef op 19-10-2024 om 20:56:
[..]
Ongezellig!
Savonds 1 luxaflex dicht tegen inkijk.
Ik vind het juist ongezellig als ik 's avonds in mijn verlichtte kamer tegen een donker gat van een raam aan zit te kijken.
oudmaarnognietkoud
20-10-2024 om 09:32
kerst schreef op 14-09-2024 om 18:33:
Waarom heeft iemand geen fohn in huis
Ik heb er wel een maar die gebruik ik twee keer per jaar om de vriezer wat sneller te ontdooien.
MonthlyHedgehog35
20-10-2024 om 11:35
Herfstappeltaart schreef op 20-10-2024 om 08:20:
[..]
Ik vind het juist ongezellig als ik 's avonds in mijn verlichtte kamer tegen een donker gat van een raam aan zit te kijken.
Ik ook, krijg ik het ook koud van.
noas_1993
20-10-2024 om 16:27
Naminokurashi schreef op 19-10-2024 om 22:16:
[..]
Ik heb mijn lamellen altijd dicht, ook overdag. Mijn huis grenst direct aan de stoep, dus vanuit mijn woonkamer zie je direct iedereen lopen. Ik hou niet van inkijk. Privacy vind ik zeer belangrijk
Herkenbaar!
Ik heb dan wel van dat folie op m'n ramen, maar toch heb ik liever geen pottenkijkers en gaan ze halverwege de middag lekker dicht. Een ander zou het waarschijnlijk wat donkerder vinden, maar ikzelf vind het reuze meevallen! Is misschien ook gewenning.
Wat de buurt ervan vind? Geen idee, daar ben ik niet meer zo mee bezig
Je moet je ook prettig voelen in je eigen huis.
Naminokurashi
20-10-2024 om 17:11
noas_1993 schreef op 20-10-2024 om 16:27:
[..]
Herkenbaar!
Ik heb dan wel van dat folie op m'n ramen, maar toch heb ik liever geen pottenkijkers en gaan ze halverwege de middag lekker dicht. Een ander zou het waarschijnlijk wat donkerder vinden, maar ikzelf vind het reuze meevallen! Is misschien ook gewenning.
Wat de buurt ervan vind? Geen idee, daar ben ik niet meer zo mee bezig
Je moet je ook prettig voelen in je eigen huis.
Hier heeft iedereen in de straat de gordijnen, lamellen of luxaflex dicht. En inderdaad ik moet mij prettig en veilig kunnen voelen in eigen huis, en op deze manier heb ik er een beetje controle over.
Bakblik
20-10-2024 om 17:47
Ik heb een vouwgordijn voor en overgordijnen. Dat vouwgordijn is overdag 70 % open en de overgordijnen bedekken overdag aan weerszijden zo'n 30 tot 40 cm van het grote doorzonraam (woning van rond 1960).
In de herfst winter gaat het vouwgordijn dicht. Om overdag de inkijk wat te beperken staat er in het voortuintje een boompje echt midden voor het raam.
Duufje
22-10-2024 om 08:41
Ik heb geen overgordijnen. Ik vind dat alleen mooi als ze tot op de grong hangen en met een hond vind ik dat niet zo fris. Die lopen erlangs en ertegen en voor je het weet zitten die dingen helemaal onder de haren en vlekken. Hier zou kind overigens precies hetzelfde effect hebben (nou ja, geen haren, wel vlekken).
Ik weet eigenlijk ook niet of ik ze wel dicht zou doen als ik ze had. Ik hou er niet van om zo 'ingesloten' te zitten.
Wij hebben houten jaloeziën, die trek ik ietsjes dichter als het donker word maar nooit helemaal dicht. Wij hebben ook niet veel inkijk.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.