Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Het WAAROM topic.

Elmervrouw schreef op 21-12-2023 om 17:05:

[..]

Dan blijven de kleuren beter.

Ik doe het altijd volgens de voorschriften, maar ik denk dan wel: zowel de voor- als achterkant van je kleding gaat toch door hetzelfde sop? Waarom blijft de kleur beter als je binnenstebuiten wast?

madee schreef op 24-12-2023 om 16:00:

[..]

Ik doe het altijd volgens de voorschriften, maar ik denk dan wel: zowel de voor- als achterkant van je kleding gaat toch door hetzelfde sop? Waarom blijft de kleur beter als je binnenstebuiten wast?

Omdat er dan minder wrijving plaats vind, door bijvoorbeeld een spijkerbroek binnenste buiten te doen bescherm je de buitenkant als het ware, deze kant komt dan niet in contact met de (harde) trommel van de wasmachine.

madee schreef op 24-12-2023 om 16:00:

[..]

Wrijving met andere (kleuren) kledingstukken.

Waarom gaat er altijd als alle voorbereidingen voor een etentje goed verlopen zijn toch nog iets mis?  Die ik net een keukenkastje open om de rol vershoudfolie te pakken valt de bus koffie eruit. Hele aanrecht vol met koffiepoeder. Op de avond voor kerst kon ik een vloek met niet in de kiem smoren. 

Waarom laten mensen (pubers/kinderen) overal zo'n teringzooi achter? Bijna geen schoon kleedhokje te vinden in het zwembad. Ik snap dat er haren kunnen liggen. Maar broodkorsten, blikjes cola, pakjes taxi en lege chipszakjes in de kleedkamers? Ruim je teringzooi op! Anderen willen ook schone hokjes. 

Of hoort dit in het ergenissen-topic?

Zilver_gray schreef op 24-12-2023 om 16:10:

[..]

Omdat er dan minder wrijving plaats vind, door bijvoorbeeld een spijkerbroek binnenste buiten te doen bescherm je de buitenkant als het ware, deze kant komt dan niet in contact met de (harde) trommel van de wasmachine.

En @gebruikersnaaminvullen: aaah nou snap ik het. Daar kom ik dus zelf niet op…bedankt voor deze eye-opener!

madee schreef op 24-12-2023 om 17:45:

[..]

En @gebruikersnaaminvullen: aaah nou snap ik het. Daar kom ik dus zelf niet op…bedankt voor deze eye-opener!

Wlcm 

MellowTurkey78

MellowTurkey78

27-12-2023 om 17:17

Ik heb een peper en zoutstelletje van mijn favoriete waddeneiland cadeau gekregen, niet gevuld dus dat moest ik doen. Hoe denkt de bedenker van dit peper en zoutstelletje echter dat ik dat ga doen want er zit precies aan de onderkant een gat met zo'n plastic dop die je eraf moet frutten, dan moet dat ding op zijn kop maar ja peper en zout dus als je er aan de onderkant peper of zout in doet... precies ja..
Het is geen vreselijk drama maar ik vond het wel een goede voor het waarom-topic want waarom is hier blijkbaar niet overna gedacht? (En hoe het dan wel moet, ja hallo ik heb dat ding niet gemaakt...

Beterlaat2021!

Beterlaat2021!

27-12-2023 om 17:56 Topicstarter

Even tijdelijk een stukje plakband over de strooigaatjes, probleem opgelost.

(Graag gedaan).

Waarom krijg ik bijna altijd controle bij de zelfscan kassa?

Caroline80 schreef op 27-12-2023 om 18:06:

Waarom krijg ik bijna altijd controle bij de zelfscan kassa?

Je koopt waarschijnlijk een “verdachte” (combinatie van) producten: https://www.libelle.nl/lifestyle/zelfscankassa-altijd-gecontroleerd~bcb4037b/

MellowTurkey78

MellowTurkey78

27-12-2023 om 18:29

Beterlaat2021! schreef op 27-12-2023 om 17:56:

(Graag gedaan).

Geniale tip  !

Doemijdieglazenbol schreef op 27-12-2023 om 18:11:

[..]

Je koopt waarschijnlijk een “verdachte” (combinatie van) producten: https://www.libelle.nl/lifestyle/zelfscankassa-altijd-gecontroleerd~bcb4037b/

Ja denk ook dat het dat is. Omdat ik aanbieding af ga en dus bij elkaar passende items in verschillende supermarkten koop.

Beterlaat2021! schreef op 27-12-2023 om 17:56:

(Graag gedaan).

Doemijdieglazenbol schreef op 27-12-2023 om 18:11:

[..]

Je koopt waarschijnlijk een “verdachte” (combinatie van) producten: https://www.libelle.nl/lifestyle/zelfscankassa-altijd-gecontroleerd~bcb4037b/

Ook is het bij mij vaak raak als ik me bedenk over een product en dat dus weer terugleg en delete. Als ik een vervangend product scan dan valt het mee, maar als ik besluit om het helemaal niet te kopen dan is het (naar mijn idee dan) vaak raak bij de steekproef. Gelukkig heb ik een paar stroopwafelliefhebbers in huis en ik scan en betaal alles netjes, dus geen probleem mee.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.