Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Het WAAROM topic.

SuzyQFive schreef op 17-11-2023 om 18:45:

[..]

Mwa… de nieuwere auto’s zijn veel nauwkeuriger dus zou niet meer op die 105 vertrouwen.

Mijn auto is uit '99 en als ik met Google Maps rijd dan geeft die nagenoeg dezelfde snelheid aan als de snelheidsmeter van mijn auto. 

Dolfje schreef op 03-12-2023 om 16:51:

Waarom hangen mensen knipperende kerstverlichting buiten aan hun huis of in hun tuin en hebben ze dan zelf de gordijnen dicht?
Het is gelukkig hier niet recht tegenover maar ik verbaas me er elk jaar over dat soort dingen.

Dat begint ook mijn ergernis te worden.  We hebben inmiddels zelf een gordijn dat dicht kan aangeschaft om dat geknipper buiten te houden. Eerst was het 1 huis hier aan de overkant en dan van een week voor kerst tot 2 januari ongeveer. Nu zijn het meerdere huizen en ik kan het echt niet aan met mijn lichtflits gevoelige epilepsie.

MellowTurkey78

MellowTurkey78

04-12-2023 om 09:27

Waarom hangen mensen knipperende kerstverlichting buiten aan hun huis of in hun tuin en hebben ze dan zelf de gordijnen dicht?
Het is gelukkig hier niet recht tegenover maar ik verbaas me er elk jaar over dat soort dingen.

Serieus Dolf, dit vraag ik mijzelf ook altijd af. Je hangt dat toch voor jezelf op? 

Waarom gaan batterijen toch altijd zo snel leeg? (Ja in kerstversiering  )

Ik werd vorig jaar helemaal kriegel van de "wandelende" ijspegels aan de overkant. Van links naar rechts, knipper, knipper en weer van links naar rechts. Heel vervelend als dat constant in je ooghoek voorbij komt.

Mijn opa en oma hadden vroeger tegenover hun huis een complete kerstshow van de overburen. Gek werden ze ervan, tig knipperende lichtjes van de slingers, sneeuwpop, kerstman en weet ik het allemaal. En niet alleen in de tuin, ook de bovenverdieping was versierd. Met in het raamkozijn knipperende lichtjes.

waarom zijn bruggen altijd glad wanneer het ijzelt/sneeuwt en waarom wordt er nooit gestrooid in de buitenwijken/tramhaltes 

Marielaveau schreef op 04-12-2023 om 14:35:

waarom zijn bruggen altijd glad wanneer het ijzelt/sneeuwt en waarom wordt er nooit gestrooid in de buitenwijken/tramhaltes

Volgens mij heb ik wel eens gehoord dat dat door de open ruimte onder de brug komt, daar gaat de wind door en die maakt de brug nog kouder, waardoor hij makkelijker bevriest

Ja maar waarom doen mensen dat die irritant knipperende kerstverlichting buiten?? Ik weet dat er veel mensen last van hebben maar ik ken dus niemand die dat zelf heeft hangen.

Dolfje schreef op 04-12-2023 om 14:45:

Ja maar waarom doen mensen dat die irritant knipperende kerstverlichting buiten??

er is een deel van de bevolking dat redeneert “ik vind het leuk, dus IS het leuk, en iedereen vindt dat leuk. En wie het niet leuk vindt moet maar in een hutje op de hei gaan wonen want mensen hebben altijd wat te zeuren”. 

Ginevra schreef op 04-12-2023 om 16:33:

[..]

er is een deel van de bevolking dat redeneert “ik vind het leuk, dus IS het leuk, en iedereen vindt dat leuk. En wie het niet leuk vindt moet maar in een hutje op de hei gaan wonen want mensen hebben altijd wat te zeuren”.

Oh ja zulke mensen zullen het wel zijn.

Waarom kun je niet in een willekeuriger supermarkt je statiegeldbonnetje inleveren?

noas_1993 schreef op 08-12-2023 om 14:50:

Waarom kun je niet in een willekeuriger supermarkt je statiegeldbonnetje inleveren?

Anders klopt de boekhouding niet meer. De winkel die de flessen van jou inneemt moet dat ook aan jou uitbetalen. Dat doe je ook als je bijvoorbeeld iets retour brengt bij Zeeman, dan betaalt Wibra het toch niet aan jou terug?

MellowTurkey78

MellowTurkey78

08-12-2023 om 17:50

Waarom lukt (tot nu toe) het zelfs niet om een vrijwilligersfunctie te vinden? (Ok eentje wel maar zag ik op het laatste moment zelf niet zitten) 

(Pas 3 gehad dus misschien overdrijf ik maar toch..)

Waarom duurt wachten lang. Kan pas om 08.00 de dierenarts bellen. 

rooiekater schreef op 11-12-2023 om 07:48:

Waarom duurt wachten lang. Kan pas om 08.00 de dierenarts bellen.

Gelukt? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.