Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Het WAAROM topic.

zwaankip schreef op 24-11-2023 om 18:35:

Waarom begroeten mensen elkaar niet meer bv in de wachtzaal bij de dokter/ ziekenhuis? Ik zeg altijd luidop: "goedemorgen" of "goedemiddag" wanneer ik binnenkom.
Een enkeling haalt dan gedurende 5 seconden zijn/haar ogen van de telefoon en mompelt iets terug.
De anderen blijven op hun schermpje staren, zich niet bewust van hun omgeving. Die zitten in een soort zombie-modus volgens mij.
Ik vind het héél erg!

Niet zo druk om maken..

Gebruikersnaaminvullen schreef op 24-11-2023 om 19:06:

Waarom blijven mensen op het forum de Wilders-stemmers bashen en wegzetten als mensen die niet na kunnen denken. En waarom schoot men wel uit z'n panty toen er iets gezegd werd over de lichamelijk omvang van Timmermans.

Omdat dat niks te maken heeft met overtuigingen. Dus irrelevant.

zwaankip schreef op 24-11-2023 om 18:35:

Waarom begroeten mensen elkaar niet meer bv in de wachtzaal bij de dokter/ ziekenhuis? Ik zeg altijd luidop: "goedemorgen" of "goedemiddag" wanneer ik binnenkom.
Een enkeling haalt dan gedurende 5 seconden zijn/haar ogen van de telefoon en mompelt iets terug.
De anderen blijven op hun schermpje staren, zich niet bewust van hun omgeving. Die zitten in een soort zombie-modus volgens mij.
Ik vind het héél erg!

Oh bij ons gezondheidscentrum wordt nog volop gegroet, ik herken dit dus helemaal niet. Ook wandelaars in het park groeten elkaar ( en dat zijn er veel)

Herfstappeltaart schreef op 24-11-2023 om 19:51:

[..]

Omdat dat niks te maken heeft met overtuigingen. Dus irrelevant.

Dus overtuigingen van mensen mag je bashen maar een grap over iemand die te dik mag niet. Heel bijzonder, zeker gezien het feit dat links roept dat ze er voor iedereen zijn en niemand uitsluiten. 

Dolfje schreef op 24-11-2023 om 20:10:

[..]

Oh bij ons gezondheidscentrum wordt nog volop gegroet, ik herken dit dus helemaal niet. Ook wandelaars in het park groeten elkaar ( en dat zijn er veel)

Hier ook.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 24-11-2023 om 20:19:

[..]

Dus overtuigingen van mensen mag je bashen maar een grap over iemand die te dik mag niet. Heel bijzonder, zeker gezien het feit dat links roept dat ze er voor iedereen zijn en niemand uitsluiten.

Je kunt over overtuigingen discussiëren. Iemands mening is iets waarvoor gekozen wordt. Iemands uiterlijk niet. Iemand daarop aanspreken is onder de gordel.

Dolfje schreef op 24-11-2023 om 20:10:

[..]

Hier wordt er ook gegroet bij het wandelen. Mijn Finse lief vroeg na een paar kilometer, in een van onze eerste wandelingen samen, verwonderd aan mij of ik al die mensen kende  maar ik kreeg niet uitgelegd waarom mensen in een andere regio dat niet doen. Het lijkt sterk streekgebonden. En ook wel: hoe drukker, hoe minder er gegroet wordt. 

Beterlaat2021!

Beterlaat2021!

25-11-2023 om 10:02 Topicstarter

Hier groeten  in ieder geval  de (ook voormalige) hondenbezitters elkaar.

Waarom hebben vrachtwagens in hun cabine een kentekenplaat met een naam erop? Heet hun lief zo, of hun truck, of is het nog iets anders?

En dan gelijk nog een vraagje over vrachtwagens: waarom knipperen ze zo vaak met de koplampen (meestal op de snelweg)? Ik schrik daar bijna altijd van en denk elke keer dat ik iets fout doe of dat er gevaar dreigt…

madee schreef op 28-11-2023 om 22:13:

Waarom hebben vrachtwagens in hun cabine een kentekenplaat met een naam erop? Heet hun lief zo, of hun truck, of is het nog iets anders?

En dan gelijk nog een vraagje over vrachtwagens: waarom knipperen ze zo vaak met de koplampen (meestal op de snelweg)? Ik schrik daar bijna altijd van en denk elke keer dat ik iets fout doe of dat er gevaar dreigt…

Soms om een collega op de andere weghelft te groeten, soms om een inhalende vrachtwagen aan te geven dat hij terug kan naar de rechterbaan.

Beterlaat2021!

Beterlaat2021!

29-11-2023 om 08:17 Topicstarter

De kentekenplaat in de cabine is volgens mij de naam van de partner of kinderen.

Beterlaat2021! schreef op 29-11-2023 om 08:17:

De kentekenplaat in de cabine is volgens mij de naam van de partner of kinderen.

Vaak wel ja. Heb ik ooit gehoord van een chauffeur. 

Waarom is Plasterk in vredesnaam nog lid van de PvdA?

Waarom alles bij Kruidvat van alles niet geprijsd was gisteren. Super storend. 
Ik heb €54 aan een legosetje afgerekend via Bol. Ik verwachtte een wat grotere doos. Komt dat setje binnen, heel klein. Overal kost het €10. Waarom? Die gaat retour. 

Prachtwacht schreef op 29-11-2023 om 15:55:

Waarom alles bij Kruidvat van alles niet geprijsd was gisteren. Super storend.
Ik heb €54 aan een legosetje afgerekend via Bol. Ik verwachtte een wat grotere doos. Komt dat setje binnen, heel klein. Overal kost het €10. Waarom? Die gaat retour.

Sinds er heel veel aanbieders zijn kijk ik wel altijd even op google of de vraagprijs "normaal" is. Ik zie soms dingen die bij de ene aanbieder 5 euro kosten en een ander 30. Dan heb ik echt een wtf-momentje.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.