Huiskamer
Beterlaat2021!
24-03-2023 om 15:18
Het WAAROM topic.
Dit is : Het WAAROM topic! 👀 🔄
Je vraagt je iets af, waar je zelf geen antwoord op weet.
Je stelt de vraag hier. Je hoeft geen antwoord op de vorige vraag te geven, er hoeven sowieso geen antwoorden te komen, maar het mág wel. In dat geval wel even duidelijk quoten.
Mijn brandende vragen zijn :
* Waarom zijn alle cream crackers in de verpakking al gebroken?
* Waarom heb ik nagels aan mijn tenen?
* Waarom wordt er gewaarschuwd voor snelheidscontroles/flitspalen?
MellowTurkey78
23-11-2023 om 07:51
Duufje schreef op 23-11-2023 om 07:35:
1 grote waarom vandaag...
Waarom is het zo'n zooitje in de wereld, waarom maken wij zo'n zooitje van ons land en waarom snappen we blijkbaar niet dat we het met z'n allen alleen maar naarder maken.
Dit dus...
Ik ben blij met de winst voor grl/pvda maar why tell me why is er zoveel gestemd op die stomme PVV... waarom echt... Wat denken ze daarmee te kunnen bereiken? Waarom is het voor mensen blijkbaar zo moeilijk om realistisch te blijven? (En waarom frustreert het me zo, een coalitie met pvv gaat erg lastig worden en mocht het wel lukken; wordt helemaal niks/kunnen we binnen een jaar weer gaan stemmen...)
Auwereel
23-11-2023 om 08:02
Duufje schreef op 23-11-2023 om 07:36:
En een luchtige, maar wel 1 die ik me echt afvraag:
Waarom heb je als de wekker gaat het gevoel dat je nog (lang) niet uitgeslapen bent en wordt je wel uitgerust wakker om dezelfde tijd als de wekker niet aan staat?
Omdat je door de wekker direct uit een slaapfase kan worden gehaald, dan blijf je moe.
https://www.360magazine.nl/bestaat-het-ideale-wekgeluid-wij-denken-van-wel-en-zo-klinkt-het/
Die haan die me op mijn mobieltje me wakker maakt, is dus ook niet ideaal
MellowTurkey78
23-11-2023 om 09:19
Auwereel schreef op 23-11-2023 om 08:02:
[..]
Omdat je door de wekker direct uit een slaapfase kan worden gehaald, dan blijf je moe.
https://www.360magazine.nl/bestaat-het-ideale-wekgeluid-wij-denken-van-wel-en-zo-klinkt-het/
Die haan die me op mijn mobieltje me wakker maakt, is dus ook niet ideaal
Ik bekeek gister op youtube een gesprek met oud Psychiater Bram Bakker en hij zei het volgende; als je wakker wordt van de wekker dan ben je dus nog niet uitgeslapen. Dat verklaard het mogelijk ook.
Duufje
23-11-2023 om 09:38
Maar het blijft raar. Mijn wekker staat om 06:15 doordeweeks en ik word daar eigenlijk altijd wakker door op die dagen. Op zaterdag en zondag staat hij niet (of iets later) en word ik ook om 06:15 wakker, maar wel uit mezelf en uitgerust.
Zusterclivia
23-11-2023 om 10:04
Suf hè, net of je jezelf tijdens je werkdagen traint om zo vroeg wakker te worden en in het weekend maak je alles weer ongedaan of zo.
Auwereel
23-11-2023 om 10:28
Om de proef op de som te nemen zou je eigenlijk je wekker moeten zetten in het weekend, om te zien wat er dan gebeurt.
PerfumedAlpaca84
23-11-2023 om 10:39
ik heb een wake up light. Die gaat een half uur voor je op moet zacht licht geven. Dat licht gaat steeds harder. En dan wordt je wel wakker als je er qua slaapcyclus aan toe bent. Op de echte wektijd komt er ook geluid bij. Werkt echt heel goed!
Auwereel
23-11-2023 om 10:42
Wandelvrouwtje schreef op 23-11-2023 om 10:39:
ik heb een wake up light. Die gaat een half uur voor je op moet zacht licht geven. Dat licht gaat steeds harder. En dan wordt je wel wakker als je er qua slaapcyclus aan toe bent. Op de echte wektijd komt er ook geluid bij. Werkt echt heel goed!
Ik dacht, lijkt me ook wel wat. Totdat ik me realiseerde dat ik een groot deel van het jaar met een slaapmasker slaap waar echt geen licht doorheen komt.
Edit: gat in de markt! Wake-up light met bijbehorend slaapmasker dat doorzichtig wordt op het moment dat het wake-up light begint!
MellowTurkey78
23-11-2023 om 10:45
Auwereel schreef op 23-11-2023 om 10:42:
[..]
Ik dacht, lijkt me ook wel wat. Totdat ik me realiseerde dat ik een groot deel van het jaar met een slaapmasker slaap waar echt geen licht doorheen komt.
Edit: gat in de markt! Wake-up light met bijbehorend slaapmasker dat doorzichtig wordt op het moment dat het wake-up light begint!
Of een slaapmasker met ingebouwde wakeuplight...
Mama-Inge
23-11-2023 om 14:06
PhoebeHolmesreturns schreef op 23-11-2023 om 07:51:
[..]
Dit dus...
Ik ben blij met de winst voor grl/pvda maar why tell me why is er zoveel gestemd op die stomme PVV... waarom echt... Wat denken ze daarmee te kunnen bereiken? Waarom is het voor mensen blijkbaar zo moeilijk om realistisch te blijven? (En waarom frustreert het me zo, een coalitie met pvv gaat erg lastig worden en mocht het wel lukken; wordt helemaal niks/kunnen we binnen een jaar weer gaan stemmen...)
Wij wonen in een dorp naast .... met heel veel overlast gevende asielzoekers (Komt ook heel veel in de media) Heb zelf niet op pvv gestemd, maar het overgrote deel van ons dorp wel (las ik net in de krant). Voornamelijk omdat er geen bal aan gedaan word en de mensen de overlast zat zijn.
Ginevra
23-11-2023 om 16:58
Duufje schreef op 23-11-2023 om 09:38:
Maar het blijft raar. Mijn wekker staat om 06:15 doordeweeks en ik word daar eigenlijk altijd wakker door op die dagen. Op zaterdag en zondag staat hij niet (of iets later) en word ik ook om 06:15 wakker, maar wel uit mezelf en uitgerust.
mijn Fitbit heeft een wekfunctie waarbij je gewoon de wektijd kan instellen, maar je kan ook instellen dat hij je rond die tijd in de gunstigste slaapfase wakker maakt. Dan zou hij je dus wekken als je net in een lichte slaap bent.
ik gebruik die functie zelf niet omdat mijn wake up light me goed bevalt, maar misschien is zoiets iets voor je.
Treurniet
23-11-2023 om 17:28
Waarom om half 1 al lunchen, zodat ik nu al een half uur trek heb?
Waarom kan je bij Otto niet gewoon het pakket weer meegeven aan de bezorger? Omslachtig gedoe.
zwaankip
24-11-2023 om 18:35
Waarom begroeten mensen elkaar niet meer bv in de wachtzaal bij de dokter/ ziekenhuis? Ik zeg altijd luidop: "goedemorgen" of "goedemiddag" wanneer ik binnenkom.
Een enkeling haalt dan gedurende 5 seconden zijn/haar ogen van de telefoon en mompelt iets terug.
De anderen blijven op hun schermpje staren, zich niet bewust van hun omgeving. Die zitten in een soort zombie-modus volgens mij.
Ik vind het héél erg!
Gebruikersnaaminvullen
24-11-2023 om 19:06
Waarom blijven mensen op het forum de Wilders-stemmers bashen en wegzetten als mensen die niet na kunnen denken. En waarom schoot men wel uit z'n panty toen er iets gezegd werd over de lichamelijk omvang van Timmermans.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.