Huiskamer
Beterlaat2021!
24-03-2023 om 15:18
Het WAAROM topic.
Dit is : Het WAAROM topic! 👀 🔄
Je vraagt je iets af, waar je zelf geen antwoord op weet.
Je stelt de vraag hier. Je hoeft geen antwoord op de vorige vraag te geven, er hoeven sowieso geen antwoorden te komen, maar het mág wel. In dat geval wel even duidelijk quoten.
Mijn brandende vragen zijn :
* Waarom zijn alle cream crackers in de verpakking al gebroken?
* Waarom heb ik nagels aan mijn tenen?
* Waarom wordt er gewaarschuwd voor snelheidscontroles/flitspalen?
MellowTurkey78
17-11-2023 om 08:26
Bakblik schreef op 17-11-2023 om 08:20:
[..]
Maar ze weten toch helemaal niet dat je zenuwachtig bent
? Of heb jij een sticker op je auto Phoebe is zenuwachtig? 😉😜😂
Kijk aan jou heb ik wat want dat had ik mij nog niet bedacht..!
Parkeren was gisteravond overigens ook weer een dingetje, ik woon in een drukke wijk met smalle straatjes en hellingen en in het donker vind ik het op een of andere manier een stuk lastiger en dan zijn de makkelijke parkeerplekken waar je zo in kan rijden al bezet... Geen idee waarom... (En dat is dus bij deze mijn waarom van vandaag: waarom is rijden en vooral parkeren in het donker zo anders?)
Dolfje
17-11-2023 om 08:39
PhoebeHolmesreturns schreef op 17-11-2023 om 08:26:
(En dat is dus bij deze mijn waarom van vandaag: waarom is rijden en vooral parkeren in het donker zo anders?)
Ik denk dat dat iets met je zintuigen te maken heeft of zo. Je mist er dan toch een voor een groot gedeelte.
Heb bij man dat idee trouwens niet maar die rijdt al 30 jaar en zit elke dag op de weg. Zelf durf ik helemaal niet meer te rijden
Tuinfluiter
17-11-2023 om 08:48
PhoebeHolmesreturns schreef op 17-11-2023 om 08:26:
[..]
Kijk aan jou heb ik wat want dat had ik mij nog niet bedacht..!
Parkeren was gisteravond overigens ook weer een dingetje, ik woon in een drukke wijk met smalle straatjes en hellingen en in het donker vind ik het op een of andere manier een stuk lastiger en dan zijn de makkelijke parkeerplekken waar je zo in kan rijden al bezet... Geen idee waarom... (En dat is dus bij deze mijn waarom van vandaag: waarom is rijden en vooral parkeren in het donker zo anders?)
Ik vind dat ook lastig nu heb ik het geluk dat ik haast nooit file hoef te parkeren. We parkeren thuis op onze eigen oprit overdag achteruit maar in het donker vooruit. Je bent dus niet de enige die in het donker parkeren moeilijker vindt.
MellowTurkey78
17-11-2023 om 08:56
Fijn Tuinfluiter, dat ik niet de enige ben. En dat ik af en toe even zit te klooien met hellingen daarin ben ik ook niet de enige want gister en eergister zaten mensen voor mij ook ermee te klieren. (Meestal gaat dat wel goed hoor maar laatst dacht ik dat ik in de 1e versnelling zat maar ik zat in zn achteruit...
)
Dolfje: het is ook een kwestie van ervaring krijgen. Oww ik heb/had ook rijangst hoor maar mijn ervaring is dat je het vooral moet doen.
Vriend gaat over een paar weken weer naar Griekenland naar zijn familie en hij heeft me gevraagd of ik hem naar het vliegveld wil rijden en op wil halen. Doodeng want dan moet ik in mijn eentje terug en weer heen maar ik ga het wel doen want ik kan het best en zo doe ik ook ervaring op. (Ik reed gister trouwens bijna de hele heenweg naar Kaatsheuvel, nee niet naar de Efteling
)
Beterlaat2021!
17-11-2023 om 12:13
WAAROM word ik toch altijd ingehaald als ik me aan de maximum snelheid houd?

MellowTurkey78
17-11-2023 om 15:18
Beterlaat2021! schreef op 17-11-2023 om 12:13:
+1..
madee
17-11-2023 om 18:12
Beterlaat2021! schreef op 17-11-2023 om 12:13:
Rijd je met de naald op 100? Dan rijd je minder snel dan 100 (in de meeste auto’s is dat zo). Als je echt 100 wilt rijden dan moet je naald op plm 105 km per uur staan.
Of de max snelheid boeit de andere weggebruikers niet…
SuzyQFive
17-11-2023 om 18:41
watertoren schreef op 12-11-2023 om 17:19:
Waarom plastische chirurgie als het je niet mooier maakt? Ik heb net oh, wat een jaar gekeken met Patty Brard. Ik schrok me rot hoe zij eruit ziet. Echt alle vrouwelijkheid is weg in haar gezicht. Het is opgezwollen en mannelijk. Zij ziet er uit als een traverstiet.
Vond ik ook van Courtney Cox, al heeft die er ook spijt van…
SuzyQFive
17-11-2023 om 18:45
madee schreef op 17-11-2023 om 18:12:
[..]
Rijd je met de naald op 100? Dan rijd je minder snel dan 100 (in de meeste auto’s is dat zo). Als je echt 100 wilt rijden dan moet je naald op plm 105 km per uur staan.
Of de max snelheid boeit de andere weggebruikers niet…
Mwa… de nieuwere auto’s zijn veel nauwkeuriger dus zou niet meer op die 105 vertrouwen.
zwaankip
21-11-2023 om 14:40
Waarom komt de pakjesbezorger bijna elke keer aanbellen wanneer ik de deur niet kan openen?
Ik zit dan bv op de wc, of ik ben aan het stofzuigen waardoor ik de bel niet hoor.
Man is wel thuis maar is slechthorend; hij hoort de bel niet. Ffff...
Duufje
21-11-2023 om 14:55
zwaankip schreef op 21-11-2023 om 14:40:
Waarom komt de pakjesbezorger bijna elke keer aanbellen wanneer ik de deur niet kan openen?
Ik zit dan bv op de wc, of ik ben aan het stofzuigen waardoor ik de bel niet hoor.
Man is wel thuis maar is slechthorend; hij hoort de bel niet. Ffff...
Zo herkenbaar (behalve de man
)
Ik heb dat opgelost door standaard een briefje op de deur te doen dat pakketjes bij de voordeur gelegd mogen worden en dat gebeurt nu eigenlijk ook altijd.
PerfumedAlpaca84
21-11-2023 om 15:33
SuzyQFive schreef op 17-11-2023 om 18:45:
[..]
Mwa… de nieuwere auto’s zijn veel nauwkeuriger dus zou niet meer op die 105 vertrouwen.
De teller mag 10% naar boven afwijken, maar 0% naar beneden. De meeste zullen dus, voor de zekerheid, zeker nog wel een afwijking naar boven hebben.
Edit, met bronmelding: https://www.eumonitor.nl/9353000/1/j4nvk6yhcbpeywk_j9vvik7m1c3gyxp/vi8rm2unjqyd
Artikel 4.4 geeft aan dat de afwijking niet meer dan 1,1 x de werkelijke snelheid + 4 km/u mag zijn. Als je 80 rijdt, geeft je meter dus tussen de 80 en 92 km/u aan.
Ginevra
21-11-2023 om 18:05
Waarom zetten mensen kneiterhoge paalhakken in de rubriek "lage hakken" op Vinted. Onmogelijk om schoenen met lage hakken te zoeken, je moet je eerst door een paar honderd paar megastiletto's heenworstelen.
Duufje
23-11-2023 om 07:35
1 grote waarom vandaag...
Waarom is het zo'n zooitje in de wereld, waarom maken wij zo'n zooitje van ons land en waarom snappen we blijkbaar niet dat we het met z'n allen alleen maar naarder maken.
Duufje
23-11-2023 om 07:36
En een luchtige, maar wel 1 die ik me echt afvraag:
Waarom heb je als de wekker gaat het gevoel dat je nog (lang) niet uitgeslapen bent en wordt je wel uitgerust wakker om dezelfde tijd als de wekker niet aan staat?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.
? Of heb jij een sticker op je auto Phoebe is zenuwachtig? 😉😜😂