Huiskamer
Beterlaat2021!
24-03-2023 om 15:18
Het WAAROM topic.
Dit is : Het WAAROM topic! 👀 🔄
Je vraagt je iets af, waar je zelf geen antwoord op weet.
Je stelt de vraag hier. Je hoeft geen antwoord op de vorige vraag te geven, er hoeven sowieso geen antwoorden te komen, maar het mág wel. In dat geval wel even duidelijk quoten.
Mijn brandende vragen zijn :
* Waarom zijn alle cream crackers in de verpakking al gebroken?
* Waarom heb ik nagels aan mijn tenen?
* Waarom wordt er gewaarschuwd voor snelheidscontroles/flitspalen?
nlies
28-10-2023 om 01:02
MMcGonagall schreef op 27-10-2023 om 19:30:
Waarom wordt een vrouwelijke collega vaak collegaatje genoemd en een man nooit? Zie je ook bij de buurvrouw (buurvrouwtje).
Enige waar je een mannetje bij nodig hebt is klussen, lijkt wel.
Nee hoor, genoeg vrouwen die een mannetje hebben om naast op de bank te zitten, of een vriendje als ze al meer dan 5 jaar samen zijn
MellowTurkey78
28-10-2023 om 10:05
Ik ga geloof ik een leukere krant nemen...
Waarom staat er vooral rotnieuws in de krant? Waarom niet 1 dag een krant waar alleen maar goed nieuws in staat?
Dolfje
28-10-2023 om 10:16
Waarom doen mensen bepaalde dingen?
Bijvoorbeeld 15 lege fietsenrekken bij de supermarkt. Ik zet mijn fiets gewoon op een willekeurige plek en altijd ergens anders en altijd,echt altijd, als ik terug kom staat er een fiets tegenaan zodat ik zit te hannesen met mijn boodschappen en slot terwijl er dan veel lege plekken zijn. Waarom dan niet 2 plaatsen er tussen vrij laten?
Fietsenrek kan ook kapstok zijn of stoeltjes in de wachtkamer of een leeg strand. Waarom?
Man doet het ook met spullen ergens neerleggen. We hebben van die pasjeshouders maar we hebben dezelfde, leg ik de mijne op tafel zodat ik hem zo in de ochtend kan pakken dan legt hij die van hem ernaast zodat ik nog eerst moet kijken welke van mij is.
Zo hebben we ook 2 identieke afstandsbedieningen maar voor andere apparaten. Leg ik die ene bij de tv legt hij die andere ernaast. Hij zegt dat het geen reden heeft maar ik snap het niet, als je ziet dat er al zoiets ligt /staat wat dan ook leg het dan ergens anders.
En zo ook op het werk, zet ik mijn koffiekopje ergens zodat ik later nog een kopje kan pakken is er altijd wel een collega die die van haar ernaast zet en dan weten we niet meer welke van wie is. Plek zat om ergens anders neer te zetten dus waarom??
Wie heeft daar een verklaring voor?
madee
28-10-2023 om 10:22
Dolfje schreef op 28-10-2023 om 10:16:
Waarom doen mensen bepaalde dingen?
Bijvoorbeeld 15 lege fietsenrekken bij de supermarkt. Ik zet mijn fiets gewoon op een willekeurige plek en altijd ergens anders en altijd,echt altijd, als ik terug kom staat er een fiets tegenaan zodat ik zit te hannesen met mijn boodschappen en slot terwijl er dan veel lege plekken zijn. Waarom dan niet 2 plaatsen er tussen vrij laten?
Fietsenrek kan ook kapstok zijn of stoeltjes in de wachtkamer of een leeg strand. Waarom?
Man doet het ook met spullen ergens neerleggen. We hebben van die pasjeshouders maar we hebben dezelfde, leg ik de mijne op tafel zodat ik hem zo in de ochtend kan pakken dan legt hij die van hem ernaast zodat ik nog eerst moet kijken welke van mij is.
Zo hebben we ook 2 identieke afstandsbedieningen maar voor andere apparaten. Leg ik die ene bij de tv legt hij die andere ernaast. Hij zegt dat het geen reden heeft maar ik snap het niet, als je ziet dat er al zoiets ligt /staat wat dan ook leg het dan ergens anders.
En zo ook op het werk, zet ik mijn koffiekopje ergens zodat ik later nog een kopje kan pakken is er altijd wel een collega die die van haar ernaast zet en dan weten we niet meer welke van wie is. Plek zat om ergens anders neer te zetten dus waarom??
Wie heeft daar een verklaring voor?
Geen verklaring maar wel een oplossing voor thuis/werk: labelmaker kopen en plakken maar: Dolfje op jouw pasjeshouder, TV op de ab van de TV etc. Werkt hier goed (ik word gek van snoeren/opladers en deze oplossing is super)
Dolfje
28-10-2023 om 11:43
madee schreef op 28-10-2023 om 10:22:
[..]
Geen verklaring maar wel een oplossing voor thuis/werk: labelmaker kopen en plakken maar: Dolfje op jouw pasjeshouder, TV op de ab van de TV etc. Werkt hier goed (ik word gek van snoeren/opladers en deze oplossing is super)
Ja dat heb ik ook al eens geopperd.
Maar toch wil ik het waarom weten
Treurniet
28-10-2023 om 12:00
PhoebeHolmesreturns schreef op 28-10-2023 om 10:05:
![]()
Waarom staat er vooral rotnieuws in de krant? Waarom niet 1 dag een krant waar alleen maar goed nieuws in staat?
Datzelfde geldt voor actualiteitenprogramma's en het nieuws op tv. Steeds weer elke dag die ellende voorgeschoteld krijgen in Gaza en Oekraïne, waar ik toch niks aan veranderen kan!
MellowTurkey78
28-10-2023 om 13:00
Treurniet schreef op 28-10-2023 om 12:00:
[..]
Datzelfde geldt voor actualiteitenprogramma's en het nieuws op tv. Steeds weer elke dag die ellende voorgeschoteld krijgen in Gaza en Oekraïne, waar ik toch niks aan veranderen kan!
Ja idd... En ik weet echt wel dat we niet weg kunnen lopen voor de wereldellende maar alsjeblieft kan het niet wat positiever? (Doet me denken aan een liedje van Kinderen voor Kinderen, uit de jaren 90 of misschien zelfs eind 80 dus m.a.w de wereldellende zal nooit stoppen en mensen blijven er een zooitje van maken.... In Palestina/Israel bijv, las ik vanochtend nog over in de krant en dan denk ik waar is het nou allemaal goed voor...Wat schiet je er mee op om al jaren lang ruzie te maken over stukkies land en grenzen en als je je zin niet krijgt de hele boel maar kapot te knallen en mensen die er ook niks aan konden doen dat hun wieg stond waar die stond enkel om hun afkomst onmenselijk te behandelen? Sorry ik moest dit even kwijt want het frustreert me ontzettend en vraag me vooral af waar dat nou allemaal goed voor is...
)
Dolfje: een mogelijke verklaring, of 2 eigenlijk: omdat mensen niet logisch nadenken en/of egoistisch zijn..?
Bakblik
28-10-2023 om 17:30
Heb mezelf eens verdiept in een nieuwe telefoon, passend nieuw hoesje erbij, losse oplader erbij, want niet meegeleverd. Prima alles bij elkaar gezocht en besteld. Als ik nu even op viafora kijk heb ik aan alle kanten reclames voor telfoons, hoesjes, laders en wat ik nog meer aan accessoires heb besteld.
Ik heb alles al besteld, waarom mij nog meer advertenties voorschotelen over telefoons en toebehoren? Ze denken toch niet echt dat ik nóg een telefoon nodig heb? Advertenties voor een nieuwe keuken of winterjas zouden mijn aandacht trekken, dit niet meer
Broodjebrie
28-10-2023 om 17:41
Bakblik schreef op 28-10-2023 om 17:30:
Heb mezelf eens verdiept in een nieuwe telefoon, passend nieuw hoesje erbij, losse oplader erbij, want niet meegeleverd. Prima alles bij elkaar gezocht en besteld. Als ik nu even op viafora kijk heb ik aan alle kanten reclames voor telfoons, hoesjes, laders en wat ik nog meer aan accessoires heb besteld.
Ik heb alles al besteld, waarom mij nog meer advertenties voorschotelen over telefoons en toebehoren? Ze denken toch niet echt dat ik nóg een telefoon nodig heb? Advertenties voor een nieuwe keuken of winterjas zouden mijn aandacht trekken, dit niet meer
Heb je cookies geaccepteerd toen je het allemaal bestelde?
Bakblik
28-10-2023 om 17:45
Broodjebrie schreef op 28-10-2023 om 17:41:
[..]
Heb je cookies geaccepteerd toen je het allemaal bestelde?
Nee, die vraag kreeg ik niet van bol. Kan zijn dat mijn man dat van de week al had gedaan toen hij ledstrips bestelde. Dat was dezelfde pc waar hij dat op gedaan heeft.
MellowTurkey78
11-11-2023 om 17:43
Waarom heb ik nooit zin om te piesen? En waarom is vriend de meest koppige man ter wereld? 
watertoren
12-11-2023 om 17:19
Waarom plastische chirurgie als het je niet mooier maakt? Ik heb net oh, wat een jaar gekeken met Patty Brard. Ik schrok me rot hoe zij eruit ziet. Echt alle vrouwelijkheid is weg in haar gezicht. Het is opgezwollen en mannelijk. Zij ziet er uit als een traverstiet.
_Audrey
12-11-2023 om 17:35
PhoebeHolmesreturns schreef op 28-10-2023 om 10:05:
![]()
Ik heb besloten geen slecht-nieuws-artikelen meer te lezen en niet meer in discussie te gaan over alle ellende in de wereld. Het is slecht voor je humeur, je schiet er niks mee op en je krijgt een hekel aan mensen. Ik doe alleen nog maar aan 'positief'
MellowTurkey78
12-11-2023 om 19:53
watertoren schreef op 12-11-2023 om 17:19:
Waarom plastische chirurgie als het je niet mooier maakt? Ik heb net oh, wat een jaar gekeken met Patty Brard. Ik schrok me rot hoe zij eruit ziet. Echt alle vrouwelijkheid is weg in haar gezicht. Het is opgezwollen en mannelijk. Zij ziet er uit als een traverstiet.
Dit snap ik dus ook echt echt echt niet... Ik weet echt niemand waarvan het bekend is dat die persoon dat heeft gedaan die er mooier door is geworden. (Alleen geen rimpels meer, alsof dat nou zo'n drama is...)
Audrey ik doe met je mee, ik word er echt ellendig van..
Gebruikersnaaminvullen
13-11-2023 om 12:00
PhoebeHolmesreturns schreef op 12-11-2023 om 19:53:
[..]
Dit snap ik dus ook echt echt echt niet... Ik weet echt niemand waarvan het bekend is dat die persoon dat heeft gedaan die er mooier door is geworden. (Alleen geen rimpels meer, alsof dat nou zo'n drama is...)
Audrey ik doe met je mee, ik word er echt ellendig van..
Vaak gaat het niet eens om de rimpels. Zeker niet bij jonge vrouwen zoals Sarah van Soelen

![]()
Het kind is 26!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.