Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Het WAAROM topic.

Herfstappeltaart schreef op 20-10-2023 om 16:03:

[..]

Ik heb een boekentip voor je: "aan de slag met de huishoudcoach" . Echt een topboek waar je wat aan hebt. Alles is opgedeeld in behapbare taken in behapbare tijdstippen. Iemand die niet weet waar ze/hij moet beginnen heeft hier echt iets aan. (geen aandelen ).

Goede tip! Ik ging het boek meteen Googlen, die lijkt inderdaad wel erg nuttig voor iemand zoals ik. 👍

_Audrey schreef op 20-10-2023 om 16:10:

[..]

Goede tip! Ik ging het boek meteen Googlen, die lijkt inderdaad wel erg nuttig voor iemand zoals ik. 👍

Ja het is echt een leuk boek. Je krijgt spontaan zin om op te ruimen 

Herfstappeltaart schreef op 20-10-2023 om 16:21:

[..]

Ja het is echt een leuk boek. Je krijgt spontaan zin om op te ruimen

Haha, dat zou voor het eerst zijn 

MellowTurkey78

MellowTurkey78

20-10-2023 om 22:57

Auwereel schreef op 20-10-2023 om 13:19:

Als je deze kant opkomt, huur ik je ook in! Maar dat zijn dan wel flinke schoonmaak-kilometers, want voor schoonmakers zal wel hetzelfde gelden als voor groente, lokaal is het beste. Maar ik vind het moeilijk iemand in mijn huis toe te laten, zeker als ik die persoon niet ken en ik heb het gevoel dat ik je een beetje "ken" door dit forum!

Ik heb gewoon geen zin om te beginnen, werken en forummen is veel leuker. Tenzij het was ophangen of opvouwen is, dat vind ik wel leuk werk.

Haha!  De was ophangen en vouwen mag je overigens dan weer voor mij komen doen...

(En dat gevoel heb ik ook hoor... leuk! )

Audrey gewoon ergens beginnen, al is het maar een kast of een la. En gooi weg wat weg kan.

Die opruimhobby is trouwens bij mij ontstaan tijdens Corona. Ik verveelde me en ben op gaan ruimen. En als ik iets doe dan overdrijf ik  , echt er is ontzettend veel weggegaan.. (een mens bewaard zoveel rotzooi...) Alhoewel het ook wel genetisch is, mijn moeder is queen orde en netheid...(maar dan echt extreem...)

Rockstar schreef op 20-10-2023 om 13:57:

[..]

Eerste om te doen dan: Zoek een vaste plek voor 1 iets (bijvoorbeeld: Bordspellen). Elke keer als je nu een bordspel ergens tegen komt in het dagelijkse leven, breng het naar die vaste plek. Net zolang tot ze er allemaal liggen.

Die hebben bij mij als enige een vaste plek (hun eigen kamer)

PhoebeHolmesreturns schreef op 20-10-2023 om 22:57:

[..]

Haha! De was ophangen en vouwen mag je overigens dan weer voor mij komen doen...

(En dat gevoel heb ik ook hoor... leuk! )

Audrey gewoon ergens beginnen, al is het maar een kast of een la. En gooi weg wat weg kan.

Die opruimhobby is trouwens bij mij ontstaan tijdens Corona. Ik verveelde me en ben op gaan ruimen. En als ik iets doe dan overdrijf ik , echt er is ontzettend veel weggegaan.. (een mens bewaard zoveel rotzooi...) Alhoewel het ook wel genetisch is, mijn moeder is queen orde en netheid...(maar dan echt extreem...)

Ik heb al zo ontzettend veel weggegooid, maar dan nog teveel spullen 

Ik moet ook eens een goed kastenplan hebben ofzo, met een logische indeling.   Ik ga eerst dat boek van Herfstappeltaart maar 's lezen,  die lijkt me voor mij wel nuttig. Anders ga ik toch weer als een kip zonder kop aan de gang. 

MellowTurkey78

MellowTurkey78

21-10-2023 om 07:24

_Audrey schreef op 21-10-2023 om 00:09:

[..]

Ik heb al zo ontzettend veel weggegooid, maar dan nog teveel spullen

Ik moet ook eens een goed kastenplan hebben ofzo, met een logische indeling. Ik ga eerst dat boek van Herfstappeltaart maar 's lezen, die lijkt me voor mij wel nuttig. Anders ga ik toch weer als een kip zonder kop aan de gang.

Goed idee, als het opruimen niet in je zit kun je beter hulplijnen inzetten

Auwereel schreef op 20-10-2023 om 14:04:

[..]

Eén van mijn cavia's heeft soms wat zachte drolletjes en die vind ik soms ook in de woonkamer. Weet je wat een smeerboel het wordt als een robotstofzuiger daar overheen gaat? Die mag pas in actie komen als ik de grond drolletjesvrij heb verklaard (en ik moet een betere robotstofzuiger, die ik nu heb is niet geschikt voor ingewikkelde woonruimtes als mijn woonkamer).

Ohh noooo. 🤢 Drollen heb ik dan weer nooit.

Beterlaat2021!

Beterlaat2021!

21-10-2023 om 14:57 Topicstarter

Och ja, de robotstofzuiger.  Ik hoorde laatst een verhaal over een robotstofzuiger, die iedere ochtend fijn om 07.00 uur zijn rondje maakte.  Als de mensen dan opstonden was de kamer gezogen en dat beviel uitstekend. Tot die keer dat de hond 's nachts diarree had gehad.....😢

Beterlaat2021! schreef op 21-10-2023 om 14:57:

Och ja, de robotstofzuiger. Ik hoorde laatst een verhaal over een robotstofzuiger, die iedere ochtend fijn om 07.00 uur zijn rondje maakte. Als de mensen dan opstonden was de kamer gezogen en dat beviel uitstekend. Tot die keer dat de hond 's nachts diarree had gehad.....😢

Och ja, de robotstofzuiger. Ik hoorde laatst een verhaal over een robotstofzuiger, die iedere ochtend fijn om 07.00 uur zijn rondje maakte. Als de mensen dan opstonden was de kamer gezogen en dat beviel uitstekend. Tot die keer dat de hond 's nachts diarree had gehad.....😢

Dat is nog veel viezer dan zachte caviadrolletjes!

Edit: ik zit nu te bedenken hoe je dat kan ondervangen, een sniffer op de robotstofzuiger die ruikt dat-ie ergens omheen moet zuigen?

Beterlaat2021!

Beterlaat2021!

21-10-2023 om 16:12 Topicstarter

Nee, ik denk dat je gewoon thuis moet zijn als het ding aan de gang gaat.

Waarom is de Apk auto elk jaar en waarom niet als je zoveel duizend km hebt gereden.

Waarom  is pijn in de avond  en nacht veel erger?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.