Huiskamer
Beterlaat2021!
24-03-2023 om 15:18
Het WAAROM topic.
Dit is : Het WAAROM topic! 👀 🔄
Je vraagt je iets af, waar je zelf geen antwoord op weet.
Je stelt de vraag hier. Je hoeft geen antwoord op de vorige vraag te geven, er hoeven sowieso geen antwoorden te komen, maar het mág wel. In dat geval wel even duidelijk quoten.
Mijn brandende vragen zijn :
* Waarom zijn alle cream crackers in de verpakking al gebroken?
* Waarom heb ik nagels aan mijn tenen?
* Waarom wordt er gewaarschuwd voor snelheidscontroles/flitspalen?
Evaluna
26-08-2023 om 22:40
Schemerlampje schreef op 26-08-2023 om 22:26:
[..]
Dan weten potentiële partners wat je favoriete standje is? 😜
Edit: het heeft een serieuzere betekenis:
https://nl.tatufoto.com/znachenie-tatuirovok/znachenie-tatu-69/
Heel interessant... Ik hou zeker van symbolen, maar sla deze toch even over. Zeker op een zichtbare plek
nlies
26-08-2023 om 22:58
zwaankip schreef op 26-08-2023 om 22:28:
Waarom moeten kinderen eerst een boterham met hartig beleg eten en pas daarna een boterham met zoet beleg?
Geen idee, wij hoefden dat niet, maar ik herinner me dat toen ik kind was, en ik at soms een boterham met jam, dat ik daarna een boterham met kaas wilde, om het zoet weg te werken (terwijl ik toch wel van zoet houd, maar dus niet op brood, voor mij geen hagelslag dus)
Dolfje
27-08-2023 om 07:38
Waarom moeten kinderen eerst een boterham met hartig beleg eten en pas daarna een boterham met zoet beleg?
Volgens mij omdat hartig als gezonder wordt gezien dan zoet.
MellowTurkey78
27-08-2023 om 08:55
Waarom krijg ik rugpijn van vliegtuigstoelen en waarom is het in Griekenland (waar ik nu ben sinds gister
) veel eerder donker dan in Nederland
?
Schemerlampje
27-08-2023 om 10:05
PhoebeHolmesreturns schreef op 27-08-2023 om 08:55:
Waarom krijg ik rugpijn van vliegtuigstoelen en waarom is het in Griekenland (waar ik nu ben sinds gister
) veel eerder donker dan in Nederland
?
Omdat Griekenland meer naar het oosten ligt.
Herfstappeltaart
27-08-2023 om 10:18
Dolfje schreef op 27-08-2023 om 07:38:
[..]
Volgens mij omdat hartig als gezonder wordt gezien dan zoet.
Dat was vroeger inderdaad de reden. Een beetje achterhaald inmiddels want worst en kaas zijn helemaal niet zo gezond (hoewel ze behalve de verzadigde vetten wel meer voedingsstoffen bevatten dan de lege calorieën van hagelslag en jam natuurlijk).
Beterlaat2021!
27-08-2023 om 13:16
zwaankip schreef op 26-08-2023 om 22:11:
Waarom kattenvoeding met "lam, konijn, rundsvlees"?
Ik heb werkelijk nog nooit een kat een lam, een konijn of een koe zien eten!
Wat zou je dan fijner vinden: mus, merel, vlinder en muis of kikker?
Er zijn diverse recepten zoals :
Kruisspinsalade , gestoofde slakjes, huismus in gelatine!

Verwen je kat maar eens dus.
watertoren
27-08-2023 om 13:23
Mijn zoon bleef vroeger bij een vriendje slapen waar ze deze regel ook hadden. Moeder vroeg wat hij op zijn brood wilde en hij zei hagelslag. Dat mocht niet want hij moest eerst hartig beleg nemen. Toen zei zoon van ik eet maar 1 boterham in de ochtend en toen kreeg hij toch hagelslag.
madee
27-08-2023 om 13:40
Hier geen regels over het beleg, de voeding zit m.i. in het brood zelf. Dus liever bruin of volkoren met zoet dan wit met kaas of vleeswaren.
Mijn waarom-vraag: waarom zijn de laagste sauna banken zo smal? Dat ligt niet lekker. Daarboven zijn ze comfortabel breed om op te liggen. Hoor je op de laagste banken alleen maar te zitten?
Gebruikersnaaminvullen
27-08-2023 om 14:22
zwaankip schreef op 26-08-2023 om 22:15:
Waarom zijn autogordels exclusief afgestemd en getest op mannenlichamen?
Omdat het goedkoper is en de fabrikanten niet alles dubbel hoeven te testen.
Vrouwelijke crash test dummy
Dat kan zo niet langer, dacht Dr. Astrid Linder uit Zweden. Samen met een team van ingenieurs ging ze aan de slag om een vrouwelijke crash test dummy te ontwikkelen. Deze testpop lijkt veel meer op de gemiddelde vrouw. Ze is 1,60 meter lang en weegt 62 kilo, iets meer dan het ideale BMI voor deze lengte. Bovendien is ze anders gebouwd en zijn de sensoren hierop aangepast.
“Uit de eerste tests bleek direct dat het een groot verschil maakt of er een man of een vrouw in de stoel zit bij een ongeluk,” zo vertelt Dr. Linder. Ze hoopt dat het testen met een vrouwelijke crash test dummy leidt tot betere gordels, airbags en andere veiligheidsvoorzieningen. “Het is hoog tijd dat we gelijkwaardigheid krijgen als het gaat om verkeersveiligheid.”
Hoe positief dit ook klinkt, toch blijven autobouwers nog steeds hun crash tests uitvoeren met alleen mannelijke dummies. Waarom? Omdat er is niets dat hen dwingt te veranderen, en verandering kost geld. Gelukkig staan her en der in de wereld politici op (vooral vrouwen) die deze regels aan de kaak stellen. Want zeg nou zelf: na al die jaren waarin zoveel aan auto’s is veranderd, en we kunnen nog steeds vrouwelijke inzittenden niet beschermen?
https://www.dagelijksauto.nl/autonieuws/eindelijk-een-vrouwelijke-crash-test-dummy-testpop/
Vf_Watervrouw
27-08-2023 om 14:34
Prachtwacht schreef op 17-08-2023 om 15:39:
Waarom worden er nog wel LP’s gedraaid maar geen casettebandjes meer?
Bol heeft cassettebandjes. Zou men er echt €9 - €20+ voor willen betalen?? Ik heb mijn cd-cassettespeler nog wel. Weet ook niet waarom
nlies
27-08-2023 om 15:40
Vf_Watervrouw schreef op 27-08-2023 om 14:34:
[..]
Bol heeft cassettebandjes. Zou men er echt €9 - €20+ voor willen betalen?? Ik heb mijn cd-cassettespeler nog wel. Weet ook niet waarom
![]()
Cassettebandjes werden vooral gebruikt om van de radio op te nemen, en het daarna terug te luisteren. (zie mijn zus nog voor de radio liggen om maar op tijd het knopje in te drukken, en dan kwaad zijn omdat de DJ, die toen nog niet zo heette volgens mij, er doorheen begon te lukken)Daar zijn tegenwoordig makkelijkere manieren voor zonder dat de muziek gaat slepen omdat de bandjes wat uitrekken..
Vf_Watervrouw
27-08-2023 om 18:20
Bol heeft ook bespeelde cassettes. Blijkbaar brengen artiesten weer muziek op tape uit..
MellowTurkey78
27-08-2023 om 20:31
Schemerlampje schreef op 27-08-2023 om 10:05:
[..]
Omdat Griekenland meer naar het oosten ligt.
En waarom is het daar dan eerder donker
?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.