Huiskamer
Beterlaat2021!
24-03-2023 om 15:18
Het WAAROM topic.
Dit is : Het WAAROM topic! 👀 🔄
Je vraagt je iets af, waar je zelf geen antwoord op weet.
Je stelt de vraag hier. Je hoeft geen antwoord op de vorige vraag te geven, er hoeven sowieso geen antwoorden te komen, maar het mág wel. In dat geval wel even duidelijk quoten.
Mijn brandende vragen zijn :
* Waarom zijn alle cream crackers in de verpakking al gebroken?
* Waarom heb ik nagels aan mijn tenen?
* Waarom wordt er gewaarschuwd voor snelheidscontroles/flitspalen?
Cle0
24-04-2023 om 13:11
MidasWolf schreef op 23-04-2023 om 21:51:
Waarom spelen voetbalteams in de eredivisie niet gemengd. Vind dat zo ouderwets dat ze dat niet doen. Neemt meteen een deel van de loonkloof in bepaalde sporten(deels) weg. Zo hard is de sport ook niet dat er geen vrouwen mee zouden kunnen spelen. Bij goede talenten zie ik het probleem niet.
Bij(veel) fysieke sporten o.a judo, kickboksen, kogelstoten is dat heel anders.
Omdat het niveauverschil te groot is.
Auwereel
25-04-2023 om 19:47
Broodjebrie schreef op 25-04-2023 om 19:45:
waarom krijg ik een franse advertentie te zien over de keukenhof?
En dat vraagt Broodje Franse kaas..!
Herfstappeltaart
25-04-2023 om 19:47
Auwereel schreef op 25-04-2023 om 19:47:
[..]
MidasWolf
25-04-2023 om 20:15
[..]
Broodjebrie
25-04-2023 om 20:16
[..]
Dorestad
25-04-2023 om 20:20
JeanneD1982 schreef op 24-04-2023 om 11:54:
[..]
Sorry maar dit klopt niet. (Dieet-hypes is iets anders dan wat de wetenschap zegt en ook onderzocht heeft(
Koolhydraten is de belangrijkste brandstof voor ieder lichaam. Als je niet of veel minder koolhydraten binnen krijgt dan nodig dan zal je lichaam dit bij de verbranding en stofwisseling anders op gaan lossen maar gezond is het niet. (Te veel ook niet, vooral van monosachariden. Niet te veel, niet te weinig. Ook als je op gewicht wil blijven)
Waarom de ene wel draaierig wordt van lang niet eten en de ander niet heeft waarschijnlijk met bloeddruk te maken. Als ie net als bij mij wat lager is en ook je bloedsuikerspiegel laag is door lang niks eten dan krijg je dat.
Het is niet mijn wijsheid. Het is me verteld door arts in MZH. En recent weer door arts in UMCG. Dat de meeste mensen voldoende lichaamsvet hebben om daar energie uit vrij te maken. Dat de een dit makkelijker en sneller kan dan de ander. Ikzelf let helemaal niet op Kh of calorieën. Ik eet tijdbeperkr en meestal gezond, veelal recepten van Rineke Dijkinga. Maar vanavond ook paar slagroomtruffels die ik kreeg. Ik doe niet aan dieethypes. Ik eet al ruim 12 of 13 jaar op deze manier (tijdbeperkt, 20-25 verschillende groenten per week, geen pakjes en zakjes). Ik denk dat ik meer dan voldoende Kh op een avond binnenkrijg, Ik probeer ervoor te zorgen dat met name ik eten nuttig dat of voeding of vezel is voor mijn darmflora
_Audrey
25-04-2023 om 20:28
[..]
Treurniet
25-04-2023 om 22:00
Waarom als ik nu een vast jaarcontract voor energie wil, moet ik nu gelijk maandelijks 20 euro per maand meer betalen.
Bakblik
25-04-2023 om 22:11
Dorestad schreef op 25-04-2023 om 20:20:
[..]
Het is niet mijn wijsheid. Het is me verteld door arts in MZH. En recent weer door arts in UMCG. Dat de meeste mensen voldoende lichaamsvet hebben om daar energie uit vrij te maken. Dat de een dit makkelijker en sneller kan dan de ander. Ikzelf let helemaal niet op Kh of calorieën. Ik eet tijdbeperkr en meestal gezond, veelal recepten van Rineke Dijkinga. Maar vanavond ook paar slagroomtruffels die ik kreeg. Ik doe niet aan dieethypes. Ik eet al ruim 12 of 13 jaar op deze manier (tijdbeperkt, 20-25 verschillende groenten per week, geen pakjes en zakjes). Ik denk dat ik meer dan voldoende Kh op een avond binnenkrijg, Ik probeer ervoor te zorgen dat met name ik eten nuttig dat of voeding of vezel is voor mijn darmflora
Een arts in opleiding besteed nog geen 1% van zijn gevolgde lesuren aan voeding. Heel veel minder dan mensen die voeding en diëtetiek studeren.
Ergens eerder in dit topic gaf ik een link naar een goede podcast over gezond eten, luister dat eens zou ik zeggen.
MenacingSwan87
26-04-2023 om 00:10
Bakblik schreef op 25-04-2023 om 22:11:
[..]
Een arts in opleiding besteed nog geen 1% van zijn gevolgde lesuren aan voeding. Heel veel minder dan mensen die voeding en diëtetiek studeren.
Ergens eerder in dit topic gaf ik een link naar een goede podcast over gezond eten, luister dat eens zou ik zeggen.
En nu ben jij mij voor
, ik wilde ook al zeggen, artsen krijgen in hun opleiding nauwelijks les over voeding. (Bovendien zou het dan erg onlogisch zijn dat de wetenschap iets totaal anders zegt; medici zijn notabene wetenschappers...(alleen een andere tak van sport dan voeding..))
Dorestad het is overigens totaal mijn doel niet om je de les te lezen en hier even op te scheppen met mijn kennis over voeding. Ik merk alleen dat er heel veel dingen gezegd worden over voeding, ook vaak door mensen die er eigenlijk niet veel van weten, (om lekker te verdienen eraan door bijv. boeken te schrijven) die niet kloppen en dat dat ontzettend verwarrend is voor veel mensen. Juist daarom ben ik voor voedingsdeskundige gaan studeren...
wild-flower
26-04-2023 om 09:06
wild-flower schreef op 19-04-2023 om 10:44:
Ik weet het , geen belangrijke levensvraag , maar waarom trapt Gordon er steeds weer in ...
![]()
https://www.ad.nl/show/gordon-lijkt-huwelijk-met-gavin-af-te-blazen-alle-foto-s-samen-verwijderd~a27bd89f/
Aha , nu even de andere kant van het verhaal , namelijk die van Gavin . De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
Bakblik
26-04-2023 om 11:06
Waarom maken producenten, met de suikertaks in aantocht, de producten niet minder zoet? Iedere maand een paar % suiker minder en we wennen er wel aan.
Nu stoppen ze overal sorbitol, aspartaam, acesulfaam-k of erger nog stevia-glycolen in om de smaak maar zoet te houden. Dat is niet nodig maar wel smerig!🤮
Ik drink liever een half glas sinas waar ik zelf wat water bij doe dan een heel glas met die smerige smaakstoffen!
Paardenbloemetjes
30-04-2023 om 05:36
Netherfield schreef op 08-04-2023 om 09:01:
Ik ben verkouden en moe. Maar waarom voelt je hoofd en neus dan beter als je rechtop zit en loopt? Ik wil liggen!
Natuurkunde! Snot etc doet vrolijk mee met de zwaartekracht. Als je staat wordt het deels afgevoerd via je keel, als je ligt gebeurt dat minder.
SuzyQFive
30-04-2023 om 08:38
Toch even terugkomend op het eiwittenverhaal:
https://biologiepagina.nl/2en3/Voeding/samenvattingvoeding.htm
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.