Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Het WAAROM topic.

JeanneD1982 schreef op 19-04-2023 om 13:10:

[..]

Ik ook niet. En over social media gesproken, ik ben geloof ik ook de enige persoon op aarde die niet aan Tiktok doet.
Zelfs politici zitten daarop las ik laatst in de krant. Dat is meteen mijn volgende waarom, waarom! Ik zie er echt de meerwaarde niet van als je een hartstikke drukke baan hebt..

Gekke sprongen maken om maar nieuwe groepen (jonge) kiezers te bereiken. Politici komen er nu op terug uit veiligheidsredenen omdat de app uit China komt. Waar deze versie van de app overigens verboden is. Wat ook al iets zegt vind ik. Daar is een aangepaste versie actief.

Waarom spelen voetbalteams in de eredivisie niet gemengd. Vind dat zo ouderwets dat ze dat niet doen. Neemt meteen een deel van de loonkloof in bepaalde sporten(deels) weg. Zo hard is de sport ook niet dat er geen vrouwen mee zouden kunnen spelen. Bij goede talenten zie ik het probleem niet. 

Bij(veel) fysieke sporten o.a judo, kickboksen, kogelstoten is dat heel anders. 

MidasWolf schreef op 23-04-2023 om 21:51:

Waarom spelen voetbalteams in de eredivisie niet gemengd. Vind dat zo ouderwets dat ze dat niet doen. Neemt meteen een deel van de loonkloof in bepaalde sporten(deels) weg. Zo hard is de sport ook niet dat er geen vrouwen mee zouden kunnen spelen. Bij goede talenten zie ik het probleem niet.

Vrouwen rennen minder snel en worden sneller aan gort gebeukt door mannen lijkt me. Dan zie je geen vrouwen meer in de eredivisie.

MenacingSwan87

MenacingSwan87

24-04-2023 om 08:09

Waarom heb ik nooit zin om naar de wc te gaan..? 

JeanneD1982 schreef op 24-04-2023 om 08:09:

Herkenbaar.

MenacingSwan87

MenacingSwan87

24-04-2023 om 10:22

Magnoliatakje schreef op 24-04-2023 om 10:09:

[..]

Herkenbaar.

Oww gelukkig 

MidasWolf schreef op 23-04-2023 om 21:51:

Omdat de mannen dan niet meer wegkomen met tijdrekken en piepen om alles

MenacingSwan87

MenacingSwan87

24-04-2023 om 10:56

En als ik toch aan het muggenziften ben, waarom heb ik nergens zin in vandaag?

waarom blijf ik zeker weten dat ik voel als mijn bloeddruk erg hoog is, terwijl de dokter mij blijft vertellen dat je hoge bloeddruk niet kunt voelen?

Koko67 schreef op 24-04-2023 om 11:07:

waarom blijf ik zeker weten dat ik voel als mijn bloeddruk erg hoog is, terwijl de dokter mij blijft vertellen dat je hoge bloeddruk niet kunt voelen?

Mijn huisarts zegt van wel. Ik voel het niet, maar veel patiënten wel volgens haar. 

alhambra schreef op 19-04-2023 om 11:44:

Waarom talen bepaalde mensen totaal niet naar eten en drinken en hoeven ze niet regelmatig te eten terwijl anderen geen maaltijd kunnen overslaan zonder zich draaierig/slapjes te voelen?

Omdat de meeste mensen op een koolhydratenstofwisseling zitten en (nog) niet goed in staat zijn de metabole switch te maken en een vetverbrander te worden.  En door steeds te eten bij slapjes/draaierig wordt het in stand gehouden. 

MenacingSwan87

MenacingSwan87

24-04-2023 om 11:54

Dorestad schreef op 24-04-2023 om 11:23:

[..]

Omdat de meeste mensen op een koolhydratenstofwisseling zitten en (nog) niet goed in staat zijn de metabole switch te maken en een vetverbrander te worden. En door steeds te eten bij slapjes/draaierig wordt het in stand gehouden.

Sorry maar dit klopt niet. (Dieet-hypes is iets anders dan wat de wetenschap zegt en ook onderzocht heeft(
Koolhydraten is de belangrijkste brandstof voor ieder lichaam. Als je niet of veel minder koolhydraten binnen krijgt dan nodig dan zal je lichaam dit bij de verbranding en stofwisseling anders op gaan lossen maar gezond is het niet. (Te veel ook niet, vooral van monosachariden. Niet te veel, niet te weinig. Ook als je op gewicht wil blijven)
Waarom de ene wel draaierig wordt van lang niet eten en de ander niet heeft waarschijnlijk met bloeddruk te maken. Als ie net als bij mij wat lager is en ook je bloedsuikerspiegel laag is door lang niks eten dan krijg je dat. 

JeanneD1982 schreef op 24-04-2023 om 11:54:

[..]

Sorry maar dit klopt niet. (Dieet-hypes is iets anders dan wat de wetenschap zegt en ook onderzocht heeft(
Koolhydraten is de belangrijkste brandstof voor ieder lichaam. Als je niet of veel minder koolhydraten binnen krijgt dan nodig dan zal je lichaam dit bij de verbranding en stofwisseling anders op gaan lossen maar gezond is het niet. (Te veel ook niet, vooral van monosachariden. Niet te veel, niet te weinig. Ook als je op gewicht wil blijven)
Waarom de ene wel draaierig wordt van lang niet eten en de ander niet heeft waarschijnlijk met bloeddruk te maken. Als ie net als bij mij wat lager is en ook je bloedsuikerspiegel laag is door lang niks eten dan krijg je dat.

Top uitgelegd JeanneD! Complimenten!
Ik had net mijn laptop gestart om hier iets te gaan typen dat lijkt op wat jij hebt gedaan. Dat hoeft dus niet meer.

Ken je de podcast voedingspraat? Daar praten 2 diëtisten over gezonde voeding, voeding bij sport en de laatste vier gingen over afvallen op een verantwoorde manier.

https://www.esthervanetten.nl/podcast/

JeanneD1982 schreef op 24-04-2023 om 08:09:

Haha, vriendin van vroeger zei altijd, wanneer ik zei naar de wc te moeten en geen zin te hebben "wat kan een mens zichzelf toch pesten"

MenacingSwan87

MenacingSwan87

24-04-2023 om 12:59

Bakblik schreef op 24-04-2023 om 12:10:

[..]

Top uitgelegd JeanneD! Complimenten!
Ik had net mijn laptop gestart om hier iets te gaan typen dat lijkt op wat jij hebt gedaan. Dat hoeft dus niet meer.

Ken je de podcast voedingspraat? Daar praten 2 diëtisten over gezonde voeding, voeding bij sport en de laatste vier gingen over afvallen op een verantwoorde manier.

https://www.esthervanetten.nl/podcast/

Thnx! Dan begint mijn bijna afgeronde thuisstudie resultaat te krijgen.. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.