Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

GrippingKouprey73

GrippingKouprey73

09-07-2021 om 11:35

Het Viva In Memoriam Topic

  • Nu het Viva Forum ter ziele gaat leek het mij een goed idee om een register bij te houden van de meest geliefde momenten, typerende kenmerken, gedeelde passies, hilarische situaties, en herinneringen die je altijd bij je zult dragen als het gaat om jou uren op het Viva Forum. Denk aan:
  • Welke mooie herinneringen heb je aan het Viva Forum...
  • Wat heeft het Viva Forum ons als collectief gebracht...
  • Wat zul je vooral missen aan het Viva Forum...
  • Op welke vlakken is het Viva Forum vernieuwend gebleken...
  • Welke Forum rellen zullen je altijd bij blijven...
  • Wat heeft het Viva Forum jou gegeven...
  • Wat waren typische en hilarische Viva momenten...
  • Hoe zag het dagelijks leven er uit op het Viva Forum...
  • Wat Zou het Viva Forum ons na al die jaren mee willen geven...
  • De laatste dagen...

RIP Viva Forum, en bedankt dat je er voor ons bent geweest.    


De forummers die ik in het buitenland (Australie, Canada en USA) heb ontmoet nav diverse reistopics. 

Alle steun die ik kreeg toen ik na 23 jaar huwelijk werd gedumpt.  Maar ook de ontmoetingen met de bèta dames. 

De ontdekking dat goede vriendinnen van mij hier ook bleken te schrijven,  als harde kern nog wel. En nog veel meer. 


Ik hoop dat dit net zo'n succes wordt

En natuurlijk het bewust kindvrij topic!!

GrippingKouprey73

GrippingKouprey73

09-07-2021 om 12:10

HexOpBezemsteel schreef op 09-07-2021 om 12:03:

Alle steun die ik kreeg toen ik na 23 jaar huwelijk werd gedumpt. Maar ook de ontmoetingen met de bèta dames.

De ontdekking dat goede vriendinnen van mij hier ook bleken te schrijven, als harde kern nog wel. En nog veel meer.


Ik hoop dat dit net zo'n succes wordt

Ik ook. Ondanks dat er bijna altijd wel weer "iets" aan de hand was, heeft het een hoop mensen heel erg veel gegeven. 
Vandaar dit topic. 

Ik hield vooral van de tijd dat je in het ene topic verhitte discussies met elkaar kon voeren zonder dat er om de haverklap iemand geband werd en op 'n ander topic gezellig met elkaar kon trashen over een tv-programma of een recept uit kon wisselen. Het modbeleid heeft er jammergenoeg structureel een negatieve stempel op gedrukt de laatste jaren. Maar ja, het was net Hotel California: you can check out, but you can never leave. Dus eigenlijk ben ik wel blij dat het opgedoekt wordt en dat we een nieuwe frisse start kunnen maken.  

wat voor probleem ik ook Googelde, er was altijd wel een viva topic waar ik antwoorden in vond. Ik hoop dat het forum als archief beschikbaar blijft! En ik hoop ook dat dit forum net zo good in Google gaat zijn als het oude forum. 

GrippingKouprey73

GrippingKouprey73

09-07-2021 om 13:06

redbulletje schreef op 09-07-2021 om 12:14:

Ik hield vooral van de tijd dat je in het ene topic verhitte discussies met elkaar kon voeren zonder dat er om de haverklap iemand geband werd en op 'n ander topic gezellig met elkaar kon trashen over een tv-programma of een recept uit kon wisselen. Het modbeleid heeft er jammergenoeg structureel een negatieve stempel op gedrukt de laatste jaren. Maar ja, het was net Hotel California: you can check out, but you can never leave. Dus eigenlijk ben ik wel blij dat het opgedoekt wordt en dat we een nieuwe frisse start kunnen maken.

Dat vond ik dus ook zo uniek aan het Viva Forum. Ik hoop dat, dat hier weer opgepakt wordt en vind die frisse start, achter af gezien, ook wel prettig. 

Het "Hotel California" gevoel, inderdaad. 

Gaat vast nog leuk worden hier. 

GrippingKouprey73

GrippingKouprey73

09-07-2021 om 13:19

Lucille! schreef op 09-07-2021 om 12:16:

wat voor probleem ik ook Googelde, er was altijd wel een viva topic waar ik antwoorden in vond. Ik hoop dat het forum als archief beschikbaar blijft! En ik hoop ook dat dit forum net zo good in Google gaat zijn als het oude forum.

Ik hoop ook dat het als archief beschikbaar blijft. Het bevat een schat aan informatieve, interessante, boeiende, dagelijkse, handige, leuke, soms ook verdrietige, en pittig, tot zeer pikante informatie. 

Daarbij geeft het een tijdsbeeld over een periode van 2 decennia lang, waar ik graag nog is een keer in wil gaan zitten grasduinen.

Er zit nog geen stof onder wat ik vertel, want het is (nog maar) begin deze week gebeurd: ik had een PERMA!ban gekregen waarvan er toch wel wat mensen vonden dat hij to-taaaaaal onterecht was. Die werden er woest van, terwijl ik iets had van: gelukkig is het op het einde van het bestaan van Viva. Er is toch iets nieuws in het vooruitzicht. 

Maar niet zij! Ze hebben het voor me opgenomen en met goed gevolg. En dat heeft me echt iets gedaan: iemand die je niet kent gaan verdedigen!

De 'pijn' die het me gaf om niet het einde van het Viva-tijdperk mee te mogen beleven werd op slag verzacht door hun steun.

Toen ze dan ook nog gelijk kregen (en mijn ban werd ingetrokken), was ik natuurlijk dubbel blij.

Deze ♥️♥️♥️ en  deel ik dan ook kwistig uit

letterkoekje (voorheen gekend als mamme-zel)

BrightEchidna89

BrightEchidna89

09-07-2021 om 14:27

De veelheid van meningen.
Voor elk probleem was er wel een topic en werd het bekeken van verschillende kanten.
Vond het heel spijtig om te merken dat voornamelijk het afgelopen jaar, er veel bans werden uitgedeeld voor meningen die niet tot de mainstream behoren.

Die quote van Hotel California heb ik nog ooit als motto gehad. En was ook motto bij (een deelzoveeltopic van) een kletsgroepje maar daar ben ik nooit bij blijven hangen.

Levensverhalen meelezen. Herkenning of steun zelfs als je alleen meelezer bent.

Acties voor en door forummers. Het is maar internet...... (troonrede ooit? )

letterkoekje schreef op 09-07-2021 om 14:09:

Er zit nog geen stof onder wat ik vertel, want het is (nog maar) begin deze week gebeurd: ik had een PERMA!ban gekregen waarvan er toch wel wat mensen vonden dat hij to-taaaaaal onterecht was. Die werden er woest van, terwijl ik iets had van: gelukkig is het op het einde van het bestaan van Viva. Er is toch iets nieuws in het vooruitzicht.

Maar niet zij! Ze hebben het voor me opgenomen en met goed gevolg. En dat heeft me echt iets gedaan: iemand die je niet kent gaan verdedigen!

De 'pijn' die het me gaf om niet het einde van het Viva-tijdperk mee te mogen beleven werd op slag verzacht door hun steun.

Toen ze dan ook nog gelijk kregen (en mijn ban werd ingetrokken), was ik natuurlijk dubbel blij.

Deze ♥️♥️♥️ en deel ik dan ook kwistig uit

letterkoekje (voorheen gekend als mamme-zel)

Bizar! Snap uberhaupt niet waarom ze in de laatste paar weken van het forum nog zo banlustig zijn. Willem had ook al 'n perma aan z'n broek geloof ik (of anders toch een ban die pas afgelopen zou zijn als het forum al opgedoekt is)

De ontdekking van de welbekende smoezenlijst!

GrippingKouprey73

GrippingKouprey73

09-07-2021 om 14:59

letterkoekje schreef op 09-07-2021 om 14:09:

Er zit nog geen stof onder wat ik vertel, want het is (nog maar) begin deze week gebeurd: ik had een PERMA!ban gekregen waarvan er toch wel wat mensen vonden dat hij to-taaaaaal onterecht was. Die werden er woest van, terwijl ik iets had van: gelukkig is het op het einde van het bestaan van Viva. Er is toch iets nieuws in het vooruitzicht.

Maar niet zij! Ze hebben het voor me opgenomen en met goed gevolg. En dat heeft me echt iets gedaan: iemand die je niet kent gaan verdedigen!

De 'pijn' die het me gaf om niet het einde van het Viva-tijdperk mee te mogen beleven werd op slag verzacht door hun steun.

Toen ze dan ook nog gelijk kregen (en mijn ban werd ingetrokken), was ik natuurlijk dubbel blij.

Deze ♥️♥️♥️ en deel ik dan ook kwistig uit

letterkoekje (voorheen gekend als mamme-zel)

Ik heb je vaak voorbij zien komen en herinner mij jou Posts eigenlijk altijd als genuanceerd en ondersteunend. Wat jammer. 

Goed om je hier te zien in je nieuwe incarnatie. 

Ik ben blij dat ik terug ben! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.