Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Het leed dat V.V.E heet

Woon je in een flat / appartementencomplex? Of deel je bv een parkeergarage ofzo met de buurt? Dan heb je te maken met een VVE.
Dat kan allemaal prima gaan maar je kan het ook beroerd treffen met een stel Bemoeizuchtige Gerda’s (hij/zij/hen) in het bestuur.  
Deel je vervelende, rare en wellicht absurde ervaringen hier! 


DanGun

DanGun

09-09-2021 om 17:53 Topicstarter

(met dank aan het ‘Vraag van de dag’ topic overigens) 

DanGun

DanGun

09-09-2021 om 17:57 Topicstarter

Wij hebben een gezamenlijke fietsenschuur. Op een gegeven moment merkte ik dat mijn fiets steeds op een andere plek stond dan ik m had neergezet. Dus ik eerst aan de man gevraagd of hij de fiets gebruikte, maar nee.
Ik dat een beetje in de gaten gehouden en steeds stonden er dan dezelfde 2 fietsen op ‘mijn’ plekje. Op een dag zag ik de buren die fietsen pakken. Hij penningmeester, zij gewoon bestuurslid van de VVE. Dus gevraagd of ze van m’n fiets af wilden blijven. Maar nee, meneer en mevrouw vonden dat ze recht hadden op een vaste plek voor hun fietsen omdat ze in het bestuur zaten. Ja doei! Niet dus. Hoop gedoe, uiteindelijk wilden ze dat opnemen in de huisregels 😂 Zo ver kwam het niet natuurlijk. 

Vve's zijn waardeloos. Die in mijn pand doet geen reet. De gemeenschappelijke deur is al jaren kapot maar ze willen 'm niet fixen want te duur. 

Ze proberen om een huisregelement er doorheen te krijgen maar dat ding is veel te losjes met al die tokkies hier.

DanGun schreef op 09-09-2021 om 17:57:

Wij hebben een gezamenlijke fietsenschuur. Op een gegeven moment merkte ik dat mijn fiets steeds op een andere plek stond dan ik m had neergezet. Dus ik eerst aan de man gevraagd of hij de fiets gebruikte, maar nee.
Ik dat een beetje in de gaten gehouden en steeds stonden er dan dezelfde 2 fietsen op ‘mijn’ plekje. Op een dag zag ik de buren die fietsen pakken. Hij penningmeester, zij gewoon bestuurslid van de VVE. Dus gevraagd of ze van m’n fiets af wilden blijven. Maar nee, meneer en mevrouw vonden dat ze recht hadden op een vaste plek voor hun fietsen omdat ze in het bestuur zaten. Ja doei! Niet dus. Hoop gedoe, uiteindelijk wilden ze dat opnemen in de huisregels 😂 Zo ver kwam het niet natuurlijk.

Lekker je fiets vastmaken met een ketting aan het rek 😬

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

09-09-2021 om 20:29

Ik kreeg een tijdje terug de notulen te zien van een VvE van een seniorenflat en dat was in verslagvorm. Daar werd dus letterlijk uitgeschreven hoe dhr Jansen tekeer ging tegen mw van Dorp over de kattenharen die vanaf haar achterste vanuit huis werden overgebracht op het zitje in de lift dat ze altijd gebruikte en hoe huisdieren in het reglement moesten worden verboden. En hoe meneer Appel dat dan weer onzin vond, want dan moest zijn goudvis weg, dus dat moest een uitzondering zijn, maar hij vond dan wel weer wat van de keffer van de mevrouw-van-3B-die-vanavond-niet-de-moeite-kon-opbrengen-om-bij-deze-oh-zo-belangrijke-vergadering-te-zijn aangepakt moest worden.

En nog heel veel meer van dat soort gekibbel. Het was gewoon leuk om te lezen en zouden ze in boek-vorm moeten uitbrengen als extra inkomsten voor de kas (die overigens rijkelijk gevuld was, want onderhouden en geld uitgeven wilden ze niet). Ik had de notulen van meerdere jaren (2 vergaderingen per jaar) en elke vergadering duurde ook uuuuuuuren. Lijkt me een gruwelijke VvE.

Ik zou willen dat onze vve eens zich bemoeide met de bewoners. Laatst liet iemand z'n hond weer zeiken in de lift. 

DanGun

DanGun

09-09-2021 om 20:59 Topicstarter

SuzyQFive schreef op 09-09-2021 om 19:37:

[..]

Lekker je fiets vastmaken met een ketting aan het rek 😬

Dat is het kutte, er staat geen rek

DanGun

DanGun

09-09-2021 om 21:00 Topicstarter

ShaunTheSheep schreef op 09-09-2021 om 20:29:

Ik kreeg een tijdje terug de notulen te zien van een VvE van een seniorenflat en dat was in verslagvorm. Daar werd dus letterlijk uitgeschreven hoe dhr Jansen tekeer ging tegen mw van Dorp over de kattenharen die vanaf haar achterste vanuit huis werden overgebracht op het zitje in de lift dat ze altijd gebruikte en hoe huisdieren in het reglement moesten worden verboden. En hoe meneer Appel dat dan weer onzin vond, want dan moest zijn goudvis weg, dus dat moest een uitzondering zijn, maar hij vond dan wel weer wat van de keffer van de mevrouw-van-3B-die-vanavond-niet-de-moeite-kon-opbrengen-om-bij-deze-oh-zo-belangrijke-vergadering-te-zijn aangepakt moest worden.

En nog heel veel meer van dat soort gekibbel. Het was gewoon leuk om te lezen en zouden ze in boek-vorm moeten uitbrengen als extra inkomsten voor de kas (die overigens rijkelijk gevuld was, want onderhouden en geld uitgeven wilden ze niet). Ik had de notulen van meerdere jaren (2 vergaderingen per jaar) en elke vergadering duurde ook uuuuuuuren. Lijkt me een gruwelijke VvE.

😂😂😂

DanGun schreef op 09-09-2021 om 20:59:

[..]

Dat is het kutte, er staat geen rek

Extra slot op hun fietsen zetten 😊

DanGun

DanGun

09-09-2021 om 21:09 Topicstarter

Suish schreef op 09-09-2021 om 20:33:

Ik zou willen dat onze vve eens zich bemoeide met de bewoners. Laatst liet iemand z'n hond weer zeiken in de lift.

Dat is ook goor. 

Ik had een fles water kapot laten vallen in de lift. Dus ik haal thuis ff een dweil om het op te ruimen. Maar ondertussen was die lift al weer een paar keer op en neer gegaan. Komt weer zo’n wijf van de VVE. Gaat tekeer tegen me dat ik moet opruimen en asociaal hier en asociaal daar. Heb me omgedraaid en terug naar huis gegaan. Sop t op. 

Ik heb geen VVE want huurwoning, maar wel buufs. We hebben een fietsenstalling achter, maar de helft van de buufs plant hun fiets voor de voordeur want makkelijk ofzo. Echt WHY. Soms waaien ze om, dan liggen ze voor de ingang, op het fietspad of op de stoep. Ik heb soms de lichte neiging om ze met een fietsslot allemaal aan elkaar vast te maken. Kijken hoe snel die ruimte dan leeg is.🤣

Of mensen die gewoon spullen dumpen in de portiek. Er staat al meer dan een jaar een kapot schilderij in de portiek op mijn verdieping. Soms denk ik, ik neem hem mee en pleur hem weg. Maar dan ben ik toch bang dat iemand het mist. Maar like, ruim je zooi op ofzo? Misschien plak ik er wel een briefje aan om te vragen of hij weg mag.

Gewoon dat schilderij weggooien. Geen genade. 

Ik heb een grondgebonden woning maar te maken met meerdere VVE’s. Onder andere een VVE voor het beheer van de parkeerplaatsen. Alleen is de voorzitter nogal fanatiek en heeft hij een complete lijst met zelfverzonnen regels opgesteld. Hij heeft ook nog eens het huis naast de parkeerplaats en is kennelijk altijd thuis om mensen op foutjes te wijzen en te controleren. De parkeerplaatsen zijn genummerd en wij hebben de grootste en meest gunstig gelegen parkeerplaats. Wanneer één van de buren aan het klussen is of een tuinverbouwing heeft wordt ook altijd gevraagd of ze een paar dagen mogen ruilen van parkeerplaats, om die van ons te gebruiken om bijvoorbeeld een stapel stenen op te zetten. Ik vind dat geen issue maar steevast staat die avond de voorzitter op de stoep (of hij wacht me al op op de parkeerplaats) om tekst en uitleg te vragen over de stapel stenen op mijn parkeervak, en vervolgens een preek te houden over de regels. Het is niet alsof het ooit overlast veroorzaakt, tot nu toe hebben we drie keer de parkeerplaats uitgeleend en was alle drie de keren binnen een week het werk weer klaar en het parkeervak helemaal netjes opgeleverd. 

Hier ook bewoners die de gangen of hun parkeerplek als een soort extra opslagplaats zien voor al hun meuk. En niets mag worden weg gegooid, want dat is 'zonde'. 
Ik vind het brandgevaarlijk en het staat ook armoedig al die troep.

Toen een buur een stapel terrasstoelen naast mijn voordeur plaatste heb ik wel even ingegrepen. Pleur dat maar gewoon voor je eigen deur. 

DanGun schreef op 09-09-2021 om 20:59:

[..]

Dat is het kutte, er staat geen rek

Ow… 


Zet er een rek neer 💡

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.