Huiskamer
Roos57
25-08-2025 om 13:39
Het is maar internet
Net las ik hier ook weer een mooie liefdevolle post . Dat brengt mij bij de vraag .
Wat betekent het forum voor jou .?
Roos57
25-08-2025 om 13:40
Het leert mij dat de wereld nog niet zo hard is .
Het geeft mij soms een andere blik op de wereld. Op mijn eigen leven!
Bakblik
25-08-2025 om 13:48
Forum betekent veel voor mij.
In tijden da at het hier thuis wat minder ging heb ik (onder diverse nicks) veel steun en medeleven ontvangen van medeforummers.
Ik vind het ook oprecht leuk om mensen advies te geven en dan later te horen dat het advies geprobeerd is en geholpen heeft.
Nu mijn kinderen volwassen zijn heb ik zelf niet zoveel advies meer nodig en is het leuk om mee te schrijven in topics over actuele dingen een soms fel te discussiëren .
Let wel: Het is maar internet dus na een felle discussie waarin ik flink ben aangevallen lig ik er geen nacht wakker van. Ik ken de mensen waar ik mee praat niet persoonlijk. Dat is met goede vrienden of familie toch wel anders.
Broadway
25-08-2025 om 14:55
Afleiding. En bewustwording dat er mensen zijn die niet een beetje anders, maar 180 graden, totaal onvoorstelbaar voor mij anders denken dan ik.
soms zorgt dat voor een bredere blik, vaak voor verbazing en heel soms voor totale chaos in mijn hoofd. best vermakelijk.
Wieder
25-08-2025 om 15:04
Het heeft me met momenten, op Ouders Online nog, de kindertijd van mijn kinders doorgesleurd! Inmiddels zijn ze 21 en 24 en hoeft er niet meer gesleurd te worden, maar met "het is maar internet" ben ik het niet eens. Ik heb er zelfs een dierbare groep mensen aan overgehouden die ik zonder het forum echt niet gekend zou hebben. Ik ben Viva forum ook wel op een bepaalde manier dankbaar dat ze gedreigd hebben met stoppen, want Viafora is gestart waar ik Ouders Online al zo'n beetje uitgespeeld had. De jaren die heel veel om mijn kinderen draaiden, zijn wel voorbij. Nu is er meer tijd voor mezelf en Viafora is, net als Viva maar daar heb ik me nooit erg thuis gevoeld, zonder overigens dat forum af te willen kraken maar de stap van het lievige OO naar de Viva-dames-met-wat-meer-haar-op-de-tanden was denk ik net te groot. Via hangt er tussenin, wat pittiger dan OO indertijd en net te saai misschien voor Viva. Overigens heb ik heel wat vermakelijke topics meegelezen op Viva, dat wel!
De verschillende fora zijn een bron van vermaak, van informatie, van ergernis, je kunt van je afschrijven, delen, advies vragen. Maar op dit moment (niet alleen op dit moment) is het een instrument om uit te stellen wat ik eigenlijk moet gaan doen. Dus ik ga mijn tablet wegleggen en mijn huis stofzuigen 😅
Liara
25-08-2025 om 15:13
Ik ben meer een meelezer dan een meeprater, maar het forum is een fijn tijdverdrijf. Ik vind het leuk om te lezen hoe anderen over dingen denken en hoe anderen leven. Het zet me weleens aan het denken over mijn eigen ideeën en meningen. Ik vind dit een prettig forum, met leuke sfeer.
Diezijnvanmij
25-08-2025 om 15:24
Tijdverdrijf en vaak een bron van irritatie. Discussies of opmerkingen etteren vaak na en eigenlijk heb ik er meer last dan profijt van. Maar ik heb toch teveel behoefte aan tijdverdrijf om ermee te stoppen.
RavIvaR
25-08-2025 om 17:15
Via een forum sloot ik me aan bij een groep dames om wekelijks mee te sporten.
Via een forum leerde ik mijn huidige partner kennen.
Via een forum heb ik sowieso meerdere mensen leren kennen waar ik ook irl mee afsprak.
Maar viafora is momenteel voor mij vooral een aangenaam tijdverdrijf waarbij ik bepaalde topics graag volg en ook actief meeschrijf en anderen meer mee lees.
Ik mis het meer persoonlijke van vroeger soms wel.
Aviendha
25-08-2025 om 17:36
Ik zei altijd "het is maar internet". Maar vervolgens was ik wel compleet in distress toen op Viva een willekeurige inbreker het wachtwoord had veranderd van ons Zwangerwordenin...account en ik in eerste instantie dacht dat het iemand van ons groepje was. Of als een topic of post van mij verkeerd geïnterpreteerd wordt. Blijkbaar geef ik toch iets om al die malle internetmensen.
Wat het forum mij gebracht heeft: toch voornamelijk afleiding en soms een goede tip. Voor mensen buiten het forum ontmoeten of echte vriendschappen opbouwen ga ik denk ik niet genoeg de diepte in, vind dat ook heel spannend. Ben toch een beetje para. En in discussies heb ik helemaal geen zin.
Koettie
25-08-2025 om 17:43
Ik heb via een ander forum mijn ex leren kennen waar ik 10 jaar mee samen was en best een groot deel van mijn vrienden. Ik vind het fijn om even te lezen waar andere mensen mee zitten en dat ik ergens mn ei kwijt kan.
FaithfulDuck87
25-08-2025 om 18:00
zit al tijden op een fora, maar ben er bijna wel klaar mee voor mijn gevoel. Vind het de laatste tijd niet zo leuk meer. Dus kan best zijn, dat ik op anoniem ga.
rionyriony
25-08-2025 om 18:15
Nou, ik hoop natuurlijk bij het vallen van de eerste bladeren hier (en hopelijk ook op andere of meer forums) over sfeervolle herfstwandelingen te lezen, over Sint, over de eerste pepernoten, en "wat koop ik voor mijn kind en mijn moeder?", over "help mij met mijn surprise" over Kerst en de Kerstfilm (als die dan nog bestaat), over "de eerste kerstboom al gespot?", over het Kerstdiner en dierbare herinneringen.
RavIvaR
25-08-2025 om 18:20
@Friezinnetje, dat zou ik jammer vinden!
@Riony, de pepernoten liggen al in de winkel!
Herfstappeltaart
25-08-2025 om 18:23
Friezinnetje schreef op 25-08-2025 om 18:00:
zit al tijden op een fora, maar ben er bijna wel klaar mee voor mijn gevoel. Vind het de laatste tijd niet zo leuk meer. Dus kan best zijn, dat ik op anoniem ga.
Nee toch? Dat zou ik ook jammer vinden.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.