Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Het grote Adventskalender topic

Ja, mensen ik ben mij er zeer van bewust dat het absurd is dat ik dit topic begin augustus al open. Maar het is net zo absurd dat ik de eerste alweer ben tegen gekomen, terwijl de pepernoten nog niet eens in de schappen liggen

En omdat ik de eerste alweer heb gesignaleerd, geef ik de makers daarvan de schuld van dit topic 😁


Bailey26 schreef op 05-08-2023 om 18:13:

Mooi optijd, hopelijk kan ik hier leuke ideeën opdoen voor dit jaar.
Vorig jaar had ik die van yankee candle. Ik was een beetje teleurgesteld in hoe de kaarsen opbranden dus die wil ik dit jaar niet meer. Ook een paar jaar die van Rituals gehad en daar ben ik ook wel klaar mee.

Ook dit jaar wil ik er weer een cadeau doen aan mijn moeder. En ik wil er ook een voor kind kopen.

Waren ze niet mooi gebrand dan? In de adventskalender zitten veel van die kleine kaarsjes toch? De gewone kaarsen in de glazen pot hebben wat meer aandacht nodig dan gewoon aansteken en dat was het sowieso moet je ze vaak een x aantal uren laten branden om mooi op te branden. Ik knip ook altijd de lont en hij moet op een plek staan zonder tocht en een constante temperatuur. Dan branden ze het best. Ik heb voor de grote potten zelfs een gebreid jasje om er omheen te doen als hij niet mooi wil branden  Maar goed, ik koop de adventskalender nooit. Teveel kleine kaarsjes en theelichten die ik niet gebruik.

Ik ga dit jaar denk ik voor een kalender van Lindt. En ik wil die van Karls erlebnisdorf eigenlijk wel hebben ook. Dat is een keten van pretparken en die hebben van alles met aardbeien en aardappels. In de kalender zit dus meestal iets van jam, aardbeienlikeur, koekjes met aardbeiensmaak, snoepjes, zeep met aardbeiengeur enz. 

BlairW schreef op 05-08-2023 om 19:29:

[..]

Waren ze niet mooi gebrand dan? In de adventskalender zitten veel van die kleine kaarsjes toch? De gewone kaarsen in de glazen pot hebben wat meer aandacht nodig dan gewoon aansteken en dat was het sowieso moet je ze vaak een x aantal uren laten branden om mooi op te branden. Ik knip ook altijd de lont en hij moet op een plek staan zonder tocht en een constante temperatuur. Dan branden ze het best. Ik heb voor de grote potten zelfs een gebreid jasje om er omheen te doen als hij niet mooi wil branden Maar goed, ik koop de adventskalender nooit. Teveel kleine kaarsjes en theelichten die ik niet gebruik.

Ik ga dit jaar denk ik voor een kalender van Lindt. En ik wil die van Karls erlebnisdorf eigenlijk wel hebben ook. Dat is een keten van pretparken en die hebben van alles met aardbeien en aardappels. In de kalender zit dus meestal iets van jam, aardbeienlikeur, koekjes met aardbeiensmaak, snoepjes, zeep met aardbeiengeur enz.

Na het branden van de kleine kaarsjes zat het glas onder de kaarsvet. Het was de bedoeling dat je de volgende er ook in kon branden maar het schoonmaken was steeds een hele klus. Er bleef steeds een enorme klont achter. 

De gewone kaarsen in glazen pot ben ik wel fan van. 

Leuk die borduurkalender! Maar ik haak dan vast halverwege af. 

Ik denk dat we dit jaar voor kalenders gaan met een eetbare vulling. Vorig jaar kregen de kinderen mario en pokemon. Vonden ze heel leuk maar ik wil eigenlijk wat ontspullen dus daarom kalender met dingen de op gaan.

Lollypopje schreef op 05-08-2023 om 14:24:

Super tof, een borduur adventskalender. Het is dat het me al een jaar niet meer lukt om te borduren, anders had ik hem serieus al besteld
Nu vind ik het risico te groot dat ik hem voor niks koop

https://ikborduur.nl/product/ik-borduur-adventskalender/

Dank je wel vor de tip! Ik heb m aan mijn broer doorgegeven en hij was er blij mee.Zijn vrouw borduurde erg graag en is door ziekte veel thuis. Wie weet zijn kleine projectjes haalbaar.  Nu haakt ze veel, dus daar ben ik nog voor aan het kijken.

oe die van de notenshop en bonne man zijn nog best betaalbaar!

Voor dochter een kinderboeken kalender op het oog. Zie dat de versie van vorig jaar nu maar 10 euro kost dus gelijk aan de twijfel

Oeh leuk, ik had afgelopen jaar de waterdrop kalender maar die is pas net leeg. Ik gebruik ze minder vaak dan vooraf verwacht.
Ik ga dus op zoek naar iets anders. Wel
iets dat op gaat alhoewel een crea kalender ook wel bij me past.

Ik wist dat dit topic van jou was.

Ik was vorig jaar de enige in dit huis zonder adventskalender. Ik ga op zoek!

Neweve schreef op 05-08-2023 om 20:38:

oe die van de notenshop en bonne man zijn nog best betaalbaar!

Voor dochter een kinderboeken kalender op het oog. Zie dat de versie van vorig jaar nu maar 10 euro kost dus gelijk aan de twijfel

Bon maman is erg leuk, zitten veel smaken in die niet gewoon in de winkel te krijgen zijn. Fijne kleine potjes dus als je een jam-eter bent is het zo op.

Ik heb de afgelopen jaren de kalender van Brewdog gehaald. Vorig jaar ook voor mijn vriend, die had het jaar daarvoor eentje van beerwolf geloof ik. Maar, brewdog is by far mijn favoriete brouwerij en ik vind het altijd enorm genieten als ze nieuwe smaken er in doen. Dus dit jaar komt die denk ik weer in huis.

Bailey26 schreef op 05-08-2023 om 19:36:

[..]

Na het branden van de kleine kaarsjes zat het glas onder de kaarsvet. Het was de bedoeling dat je de volgende er ook in kon branden maar het schoonmaken was steeds een hele klus. Er bleef steeds een enorme klont achter.

De gewone kaarsen in glazen pot ben ik wel fan van.

Die kleine kaarsjes branden nooit helemaal op. Ik wip dat laatste stuk er met een schilmesje uit en maak daarmee de rand ook schoon. Of even kokend water er in, dan gaat het kaarsvet boven op het water liggen en stolt daar. Dan kan je het er zo uit halen en is het potje schoon

Lollypopje

Lollypopje

06-08-2023 om 07:56 Topicstarter

Courage schreef op 05-08-2023 om 21:25:

Ik wist dat dit topic van jou was.

Voorgaande jaren waren anderen mij voor hoor

Al ben ik volgens mij wel de traditie van dit topic gestart

Ik heb eindelijk ook een adventkalender besteld voor mijzelf! Wel die van vorig jaar, want scheelde de helft van het geld. De Diamine inkvent, elke dag een potje inkt. 

Ik bestel voor mij zelf altijd een sudoku adventskalender. En voor mijn man , kinderen en hun partners maak ik er altijd een zelf....Vind ik veel leuker dan die kant en klaar pakketten....

Ted68 schreef op 06-08-2023 om 11:18:

Ik bestel voor mij zelf altijd een sudoku adventskalender. En voor mijn man , kinderen en hun partners maak ik er altijd een zelf....Vind ik veel leuker dan die kant en klaar pakketten....

Voor kind heb ik ook weleens gemaakt. Dat kreeg ze dan als schoencadeau, waar ze in eerste instantie totáal niet blij mee was, maar uiteindelijk was het haar leukste cadeau. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.