Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

BrightEchidna89

BrightEchidna89

24-01-2022 om 23:18

Herkansing

Met alle kennis die je nu hebt. Wat zou je graag eens opnieuw proberen in je leven?
Waartoe wil je een nieuwe kans hebben?

BrightEchidna89

BrightEchidna89

24-01-2022 om 23:21

To trapt af: het peetvaderschap.
Ik werd peter op mijn twaalfde, eerste jaren gingen goed maar rond mijn twintigste kampte ik met stevige mentale problemen waardoor ons contact volledig verwaterde. Nadien is het ook nooit opgepikt, dus eigenlijk heeft mijn petekind nooit de peetvader gekregen die ze verdiende. 
Mocht ik de kans krijgen, dan zou ik het beter doen.

Met wat ik nu weet zou ik willen dat ik 18 was en nog een hbo opleiding kon gaan volgen. Nog aan het begin stond van een gekozen loopbaan. Dan zou ik naar de KABK gaan en gelijk daarna als professionele fotograaf gaan werken.

Rijlessen nemen toen ik 18 was. En een andere opleiding kiezen.

andere opleiding in een andere stad

Dan was ik aan de studie verpleegkunde begonnen op mijn 18e ipv mediastudie

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

25-01-2022 om 08:26

Opleiding. Ik zou me niet meer door faalangst / "dat is alleen voor nerderige jongens"- gedachten laten tegenhouden en gewoon lekker een zeer exacte of technische studie doen.

Ik zou nog wel ns serieus de exacte vakken aan willen pakken op de middelbare school. Ik geloof nog steeds niet dat ik er enorme aanleg voor heb, maar ik denk dat ik vooral uit onzekerheid er gewoon al niet aan begon. En dan zou ik wellicht toch iets met biologie of klimaat zijn gaan studeren. Hoewel ik toch ook echt niet weet of ik daar gelukkiger van was geworden, ik ben en blijf toch echt iemand met een grote voorliefde voor praktisch en fysiek werk. 

Ik had vanaf 't begin willen kunnen doorgronden wat bitcoin was zodat ik daar nu rijk door had kunnen zijn. 

Met de kennis van nu, na me too en ander grensoverschrijdend gedrag zou ik mijn bevallingen willen herkansen en de gynaecoloog van dienst (bij toeval 2x dezelfde) verbaal alle hoeken van de kamer laten zien. 
Dat kom kom mevrouwtje zoveel pijn doet het niet zou ik nu niet meer accepteren. 

Er zijn dingen die ik achteraf beter anders gedaan had (minder twijfelen over wat ik wil na mijn studie) maar nu voel ik niet de behoefte om terug in de tijd te gaan.
Ik doe nu ook leuke dingen in mijn leven.

Dan zou ik geneeskunde zijn gaan studeren en had na de eerste klas erop gestaan dat ze me naar de juiste klas hadden laten gaan. 

Vanaf veel jongere leeftijd rijlessen nemen. Ik ben daar laat aan begonnen, heb mijn rijbewijs gehaald, maar het is eigenlijk nooit iets geworden. Te bang in het verkeer. Misschien had ik het me met wat jeugdige overmoed beter eigen kunnen maken.

Goh, ik zou ook een andere opleiding gedaan hebben

Maar als ik niet die verkeerde studie was begonnen, was ik niet in die wereld terechtgekomen om die zo te haten
Had ik die wereld niet gehaat, was ik niet voor een andere opleiding gaan kiezen waarvan ik toen ‘t bestaan niet wist
Dan was ik nooit bij mijn huidige werkgever terechtgekomen 
Dan was ik nooit mijn liefde tegengekomen en dus ook mijn andere liefde niet 😢

Dat kan ik zelfs verder doortrekken naar mensen die ik op ‘t punt sta om te ontmoeten in de komende jaren en daar zitten echte parels tussen 
Of die lieve man van vorige week had ik niet ontmoet 

In dat licht heb ik liever die rot studie met dat werk dat erop volgende 
Liever al die verwarring, pesterijen, onzekerheden en sociale disconnecties dan een kans om dit moment in m’n leven te missen 

De middelbare school. Ik ben zo onderuit gegaan op de middelbare school dat ik niet eens een diploma heb gehaald. Ik heb later wel een HBO-diploma gehaald. Dat was een leuke studie maar er is veel schade ontstaan in die middelbare schooltijd en ik ben altijd onder mijn niveau blijven werken. Ik zou willen dat ik zo begeleid was dat ik er, waarschijnlijk evengoed met vallen en opstaan, door het VWO heen was gekomen en een universitaire studie was gaan doen. Ik heb eigenlijk geen idee wat dat dan zou zijn geworden. Ik denk ook wel eens dat ik meer een bèta had kunnen zijn als mijn hoofd het niet zo had laten afweten in die periode. Maar goed, het maakt eigenlijk niet uit wát ik was gaan doen. Ik had vooral minder willen falen, trotser op mezelf willen kunnen zijn en met meer zelfvertrouwen aan mijn volwassen leven willen kunnen beginnen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.