Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Heb jij de verwarming al aan?

Nieuwsgierig: heb jij de verwarming al aan (gehad)?

Ik wel, zaterdagochtend was het 18 graden beneden, ik heb het laten opwarmen tot 19 graden, toen voelde het al wat behagelijker. Ik heb net gedoucht en mijn haar gewassen en het is hu 19 graden in huis. Ik heb 'm net aan gezet, want met nat haar krijg ik het snel koud.

Peiling

Verwarming al aan (gehad)
229 stemmen
18%
82%

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

06-11-2022 om 10:37

Mijn jongste heeft hem gistermiddag voor het eerst even aangezet. Het was beneden nog 18 graden, maar op de slaapkamer waar de kinderen zich overdag verschansen erg kil. Vanaf nu zal hij in de weekenden wel vaker aangaan. Doordeweeks zijn we weinig thuis, dus ik hoop het dan nog flink te beperken.

Wou hem net aanzetten, keek even in de app en zag dat ik binnen 4 dagen al 25 euro heb verbruikt. Niks geks, gewoon douchen, koken, tv kijken, dingen opladen. Ondanks dat ik wist dat de prijzen verdubbeld zijn Schrok ik er toch van. Het is 17 graden hier, laat hem maar uit. Extra vest en deken over.

Vandaag gaat hij aan, voor het eerst.

Ik vrees dat het stookseizoen nu echt is begonnen. Het is buiten viezig weer en vriend is er niet en dat maakt het een stuk kouder in huis.

Wij hebben hem net voor het eerst aangehad in de badkamer. Woonkamer nog niet.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

06-11-2022 om 16:23

`het is vandaag ook wel echt pet-weer zeg. Heb de hele dag wel een lamp aan gehad in de kamer. En droog is het ook bijna niet geweest. De donkere dagen voor kerst, beginnen al vroeg..

Friezinnetje schreef op 06-11-2022 om 16:23:

`het is vandaag ook wel echt pet-weer zeg. Heb de hele dag wel een lamp aan gehad in de kamer. En droog is het ook bijna niet geweest. De donkere dagen voor kerst, beginnen al vroeg..

Nou idd. En ik heb al weinig licht in de woonkamer.

Heb nu stoofvlees op staan voor morgen. Vanavond eten we boerenkool met worst en ik heb ook enorme zin in warme chocolademelk 

Ysenda schreef op 06-11-2022 om 16:31:

[..]

Nou idd. En ik heb al weinig licht in de woonkamer.

Heb nu stoofvlees op staan voor morgen. Vanavond eten we boerenkool met worst en ik heb ook enorme zin in warme chocolademelk

Hier vanavond ook boerenkool. Met een restje stoofvlees van gisteren 😄

Marquise schreef op 06-11-2022 om 14:20:

Ik vrees dat het stookseizoen nu echt is begonnen. Het is buiten viezig weer en vriend is er niet en dat maakt het een stuk kouder in huis.

Dat klinkt eigenlijk wel heel lief ❤️

Ik was soort van overstag, het was 18 graden in de woonkamer en ik was het zo zat. Vervolgens 2 m3 gas verstookt en toen was het 18.5 graden. Dus maar weer uit gezet. 

Ik moet nog een stukje schrijven voor mijn werk en heb nu een lekkere warme laptop op schoot.

Gisteren en vandaag af en toe aan gehad.. Toch wel lekker, want 16,5 vond ik errug fris gisterochtend. Vandaag buiten de hele dag regen, regen, regen. Gelukkig door de weeks weinig thuis, dus ik hoop het dan ook te beperken. 

Peaches schreef op 06-11-2022 om 18:20:

[..]

Dat klinkt eigenlijk wel heel lief ❤️

Ik was soort van overstag, het was 18 graden in de woonkamer en ik was het zo zat. Vervolgens 2 m3 gas verstookt en toen was het 18.5 graden. Dus maar weer uit gezet.

Het is vooral heel praktisch.  Vriend is van nature een wandelend kacheltje. 

Hier staat de (vloer)verwarming al enige tijd aan, maar wel ruim een graad lager dan eerdere winters: op 19,5 graad. Dat is nog steeds hartstikke behaaglijk (sowieso onder een dekentje ‘s avonds) en heeft ons afgelopen maand echt al enorm bespaard. Waar we vorig jaar ruim 100 kuub verstookten in oktober, was het nu nipt 40 kuub! (Al zal de zeer milde oktobermaand daar ongetwijfeld ook mee te maken hebben).

We zijn dus niet zo bezig met de verwarming helemaal uitlaten, zoals anderen hier (soms noodgedwongen!), maar ik ben wel enorm benieuwd wat deze verlaagde temperatuur in november en december gaat opleveren. Met man in ieder geval afgesproken dat we ‘m niet hoger zetten. 

De verwarming staat nog uit hier, maar dat komt vooral door dat we bijna de hele dag buiten de deur waren. Vanavond de was in de droger in de bijkeuken, kamerdeur open en verder onder een dekentje.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

06-11-2022 om 20:01

Ik ben ook wel heel benieuwd komende tijd.  Ik stook nu dagelijks minimaal 70% minder dan vorig jaar, maar afgelopen tijd was het wel erg zacht. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.