Huiskamer
KillerQueen
19-09-2022 om 19:50
Heb jij de verwarming al aan?
Nieuwsgierig: heb jij de verwarming al aan (gehad)?
Ik wel, zaterdagochtend was het 18 graden beneden, ik heb het laten opwarmen tot 19 graden, toen voelde het al wat behagelijker. Ik heb net gedoucht en mijn haar gewassen en het is hu 19 graden in huis. Ik heb 'm net aan gezet, want met nat haar krijg ik het snel koud.
Peiling
Verwarming al aan (gehad)
Zeefietser
02-11-2022 om 12:04
Moxxie schreef op 02-11-2022 om 11:19:
[..]
Ik zit bij Oxxio en betaal niet eens de hoofdprijs, ik zie regelmatig hogere bedragen voorbijkomen. Mijn appartement is slecht geïsoleerd en het koudste van het blok. Ik zou heel graag investeren in betere isolatie en andere verduurzaming maar ik zit vast aan een VvE die geen kosten wil maken.
Was de wet daar net niet voor veranderd (of gaat veranderen) dat je makkelijker iets kunt doen aan je appartement zonder toestemming van de VVE.
Moxxie
02-11-2022 om 12:04
Kersje schreef op 02-11-2022 om 11:33:
[..]
Dat maakt het wel een stukje lastiger ja. Wordt er wel gespaard voor onderhoud en/of verduurzaming dat je weet? Of zit er gewoonweg nog niet voldoende geld in de pot? Je betaalt niet voor niets servicekosten lijkt mij.
Ysenda schreef op 02-11-2022 om 11:52:
[..]
Je kunt binnen je appartement toch zelf maatregelen nemen? Voorzetwand, dubbel plafond, glasfolie radiatorfolie.
Heb ik destijds ook gedaan.
Kleinere dingen kan ik zelf doen, maar ik heb veel ramen en kozijnen en dat is gewoon oud. Niet verrot gelukkig, maar het is gewoon niet meer van deze tijd, net als de buitenmuur die nog nooit extra geïsoleerd is. Er zit niet genoeg geld in de pot en de meerderheid wil niet bijleggen, dus echt goed aanpakken kan dan gewoon niet.
Ysenda
02-11-2022 om 12:10
Moxxie schreef op 02-11-2022 om 12:04:
[..]
[..]
Kleinere dingen kan ik zelf doen, maar ik heb veel ramen en kozijnen en dat is gewoon oud. Niet verrot gelukkig, maar het is gewoon niet meer van deze tijd, net als de buitenmuur die nog nooit extra geïsoleerd is. Er zit niet genoeg geld in de pot en de meerderheid wil niet bijleggen, dus echt goed aanpakken kan dan gewoon niet.
Als vve niet, maar zelf binnen in je appartement? Of is het huur?
Moxxie
02-11-2022 om 12:28
Ysenda schreef op 02-11-2022 om 12:10:
[..]
Als vve niet, maar zelf binnen in je appartement? Of is het huur?
Nee het is koop, en ik ben bereid om zelf nieuwe kozijnen, hr+++ glas en isolatie van de muur te betalen want het is gewoon nodig, maar het moet gezamenlijk gedaan worden. Sommige buren hebben wel verrotte kozijnen dus binnen een paar jaar wordt het toch een keer gedaan, dan denk ik waarom dan niet nu. Binnen in mijn appartement doe ik het zelf maar het is niet genoeg. Ik heb echt veel ramen én balkondeuren, als ik zeg hoeveel denk je dat ik in een villa in het Gooi woon maar het is gewoon een appartementje van 60 m2.
Rockstar
02-11-2022 om 12:32
Moxxie schreef op 02-11-2022 om 12:28:
[..]
Nee het is koop, en ik ben bereid om zelf nieuwe kozijnen, hr+++ glas en isolatie van de muur te betalen want het is gewoon nodig, maar het moet gezamenlijk gedaan worden. Sommige buren hebben wel verrotte kozijnen dus binnen een paar jaar wordt het toch een keer gedaan, dan denk ik waarom dan niet nu. Binnen in mijn appartement doe ik het zelf maar het is niet genoeg. Ik heb echt veel ramen én balkondeuren, als ik zeg hoeveel denk je dat ik in een villa in het Gooi woon maar het is gewoon een appartementje van 60 m2.
Ik ben nu echt heel benieuwd hoeveel. Woon je in een serre of kas? 
Kersje
02-11-2022 om 12:37
Moxxie schreef op 02-11-2022 om 12:28:
[..]
Dat is balen ja, gezien het een aanpassing aan ‘het gebouw’ betreft én dus gezamenlijke VvE. Het enige wat ik me kan bedenken is, als het dan tóch binnenkort noodzakelijk is, dat sommige bewoners binnen afzienbare tijd verhuisplannen hebben en daarom niet nu extra willen inleggen. Of domweg hetgeen waar zoveel mensen hedendaags mee te kampen hebben, dat alles veel duurder is geworden en het geld er gewoon niet is.
Wel heel vervelend voor bewoners die het geld er nu wél voor hebben, maar moeten meegaan met de meerderheid van de stemmen die nee zeggen. Een VvE kan vele voordelen hebben, maar ook nadelen, waaronder deze.
Kersje
02-11-2022 om 12:38
Rockstar schreef op 02-11-2022 om 12:32:
[..]
Ik schat in dat Moxxie in het bovenste appartement woont 😊
Rockstar
02-11-2022 om 12:41
Kersje schreef op 02-11-2022 om 12:38:
[..]
Ik schat in dat Moxxie in het bovenste appartement woont 😊
Dat helpt mij niks. Zitten er dan ramen op het plafond?🤔
Moxxie
02-11-2022 om 12:44
Rockstar schreef op 02-11-2022 om 12:32:
[..]
Ik heb 11 ramen, waarvan er maar 1 een klein bovenraampje is, en twee balkondeuren. Jaren geleden toen ik gordijnrails ging kopen zei ik in de ijzerwarenwinkel dat ik het wel duur vond allemaal. Die man keek me chagrijnig aan en zei, ja meissie, je zal het wel errug slecht hebben als je in Amsterdam woont en zoveel meter raam hebt. Maar het is echt een heel normaal flatje hoor 😂.
Kersje
02-11-2022 om 12:44
Rockstar schreef op 02-11-2022 om 12:41:
[..]
Dat helpt mij niks. Zitten er dan ramen op het plafond?🤔
Nou, ik woon ook in het bovenste appartement, ook wel penthouse genoemd (klinkt decadenter dan het is hoor), en heb ook heel veel ramen én 3 balkons bijvoorbeeld. En ja, ook een heel groot dakraam in de badkamer.
Rockstar
02-11-2022 om 12:48
11 ramen, christus te paard. Zijn dat dan raampartijen (dus aansluitende ramen met kozijn er tussen) of echt losse ramen? Want als ik losse ramen tel, heb ik er ook 11 (en dan nog een balkondeur), maar het zijn maar 3 raampartijen. Dus 3 gordijnen nodig, maar als ik dingen als jaloeziën in de dag wil moeten het er 11 zijn.
En 3 balkons klinkt zeker decadent. 
Moxxie
02-11-2022 om 12:57
Rockstar schreef op 02-11-2022 om 12:48:
11 ramen, christus te paard. Zijn dat dan raampartijen (dus aansluitende ramen met kozijn er tussen) of echt losse ramen? Want als ik losse ramen tel, heb ik er ook 11 (en dan nog een balkondeur), maar het zijn maar 3 raampartijen. Dus 3 gordijnen nodig, maar als ik dingen als jaloeziën in de dag wil moeten het er 11 zijn.
En 3 balkons klinkt zeker decadent.
Nee ik heb ook 3 raampartijen en 2 balkondeuren in de woonkamer (open keuken), ze sluiten dus wel deels aan. Dan heb ik nog ook nog een derde balkon met een deur in de slaapkamer dus die tel ik niet mee. Het klinkt decadent maar je hebt er niks aan, ik kom er nooit, je moet het alleen schoonmaken.
Rockstar
02-11-2022 om 13:07
Moxxie schreef op 02-11-2022 om 12:57:
[..]
Nee ik heb ook 3 raampartijen en 2 balkondeuren in de woonkamer (open keuken), ze sluiten dus wel deels aan. Dan heb ik nog ook nog een derde balkon met een deur in de slaapkamer dus die tel ik niet mee. Het klinkt decadent maar je hebt er niks aan, ik kom er nooit, je moet het alleen schoonmaken.
Aahhh jaa dat maakt wel sense en ook dat tikt aan ja. Ik heb ook even staan staren naar de rekening toen ik raambekleding ging kopen.😆 Dan is ramen vervangen voor beter glas echt de horror begrijp ik.
Ysenda
02-11-2022 om 13:48
Moxxie schreef op 02-11-2022 om 12:57:
[..]
Maar dan zijn voorzetwanden binnen toch gewoon mogelijk of een verlaagd plafond. Daar heb je de toestemming van de vve niet voor nodig want er veranderd niets aan het uiterlijk van het appartement.
Ik moet ook van binnenuit isoleren want ik heb geen tuin aan de zij- en voorkant en geen spouwmuur.
Moxxie
02-11-2022 om 14:50
Ysenda schreef op 02-11-2022 om 13:48:
[..]
Maar dan zijn voorzetwanden binnen toch gewoon mogelijk of een verlaagd plafond. Daar heb je de toestemming van de vve niet voor nodig want er veranderd niets aan het uiterlijk van het appartement.
Ik moet ook van binnenuit isoleren want ik heb geen tuin aan de zij- en voorkant en geen spouwmuur.
Eigenlijk zou ik eens iemand die er verstand van heeft moeten laten komen om te kijken wat ik het beste kan doen. Je zit ook weer met radiatoren, verwarmingsbuizen en je vloer dus ik verwacht dat er een flink prijskaartje aan zal hangen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.