Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Heb jij de verwarming al aan?

Nieuwsgierig: heb jij de verwarming al aan (gehad)?

Ik wel, zaterdagochtend was het 18 graden beneden, ik heb het laten opwarmen tot 19 graden, toen voelde het al wat behagelijker. Ik heb net gedoucht en mijn haar gewassen en het is hu 19 graden in huis. Ik heb 'm net aan gezet, want met nat haar krijg ik het snel koud.

Peiling

Verwarming al aan (gehad)
229 stemmen
18%
82%

Juist. Het is 22 oktober. Ik heb ramen en deuren tegen elkaar open, zodat het binnen een beetje kan opwarmen 

31 oktober en nog steeds geen verwarming aan gehad. Dat is me nog niet eerder gelukt. Vanochtend toen ik beneden kwam was het 20 graden in huis. Denk dat het komende week wel hard zal dalen als het gaat regenen en de temperatuur afneemt.

Wij hebben het ook nog steeds niet aangehad. Denk dat het eerdaags wel moet gaan gebeuren.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

31-10-2022 om 21:12

ik heb "m af en toe wel aangehad, zeker 's avonds koelt het toch al best af. Bovendien zag ik dat de luchtvochtigheid in huis inmiddels veel te hoog is geworden, dus daarvoor lijkt mij stoken ook wel nodig. 

Ik kwam vandaag thuis en man had verwarming aan en zat in een t shirt te werken😒.

Vervolgens loop ik een rondje door het huis en sluit ondertussen zeven (!) openstaande ramen😱

Werkelijk.....niet normaal

Mug schreef op 31-10-2022 om 21:12:

ik heb "m af en toe wel aangehad, zeker 's avonds koelt het toch al best af. Bovendien zag ik dat de luchtvochtigheid in huis inmiddels veel te hoog is geworden, dus daarvoor lijkt mij stoken ook wel nodig.

Ik heb hem vanochtend ook even een uurtje aan gehad. Het was vochtig in huis en ik was na een royaal uur vrijwilligers werk in de buitenlucht helemaal koud geworden.  Ik was heel naïef in de zomerjas vertrokken en dat was met die klamme mist en lage temperaturen geen goed idee. Hete thee gemaakt en tegen de radiator aan gaan zitten om weer op te warmen. 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

31-10-2022 om 22:15

Mischa83 schreef op 31-10-2022 om 21:54:

Ik kwam vandaag thuis en man had verwarming aan en zat in een t shirt te werken😒.

Vervolgens loop ik een rondje door het huis en sluit ondertussen zeven (!) openstaande ramen😱

Werkelijk.....niet normaal

Mijn man doet dat ook vaak! Dan zit hij in zijn t-shirt,  maar moet wel de verwarming aan... Ik heb inmiddels zo vaak gemopperd, dat hij eindelijk snapt dat hij ook wel eerst een vest aan kan trekken 😂

Ik heb 'm een paar keer een half uurtje in de ochtend aangehad als de (hele jonge) kleinkinderen heel de dag hier kwamen. Even de nachtkou eruit. Verder nog niet. Inderdaad gaat het van de week regenen en de temperatuur naar beneden. Denk dat het nu wel ver uit is met de pret.

Herfstappeltaart schreef op 01-11-2022 om 08:37:

Ik heb 'm een paar keer een half uurtje in de ochtend aangehad als de (hele jonge) kleinkinderen heel de dag hier kwamen. Even de nachtkou eruit. Verder nog niet. Inderdaad gaat het van de week regenen en de temperatuur naar beneden. Denk dat het nu wel ver uit is met de pret.

Begrijpelijk, al is het bij mij nu nog 19,5 graden binnen, ik ben verbaasd! Ook is de luchtvochtigheid erg laag zag ik en ik heb nog niet bijverwarmd. Volgens mij heb ik wel een persoonlijk record behaald 🥳

Hij heeft hier tot nu toe 4 keer even uurtje aan gestaan. Ik ben tevreden 💪. Nu werk ik ook tijdelijk weer buitenshuis dus zal hij voorlopig ook niet vaak aan hoeven.

Ik heb de kachel een paar keer aan gehad, toen het begin van de maand koud was.
Maar sinds het weer wat warmer werd, niet meer.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

01-11-2022 om 12:46

November en december worden voor mij  belangrijker met niet stoken. Mijn contract is verlopen en ik ga nu 3,17 per m3 betalen 😐
Gelukkig is er de toeslag van 2x190 euro en het prijsplafond vanaf januari. 

Ik heb zelf de verwarming nog niet aan gehad, het was echt nog niet nodig. Het is nu ook nog 21 graden. Als het een paar dagen bewolkt en kouder is dan koelt het wel af.

Mug schreef op 01-11-2022 om 12:46:

November en december worden voor mij belangrijker met niet stoken. Mijn contract is verlopen en ik ga nu 3,17 per m3 betalen 😐
Gelukkig is er de toeslag van 2x190 euro en het prijsplafond vanaf januari.

Wat een prijzen zeg, ik schrik er iedere keer weer van als ik het lees 😝

Ik heb gelukkig nog een vast contract tot 2024, maar heb echt te doen met mensen die deze prijzen maandelijks moeten ophoesten. Is gewoon ruim 4,5 x het bedrag wat ik nu per m3 betaal 😡

LostJellyfish83

LostJellyfish83

01-11-2022 om 13:00

Kersje schreef op 01-11-2022 om 12:53:

[..]

Wat een prijzen zeg, ik schrik er iedere keer weer van als ik het lees 😝

Ik heb gelukkig nog een vast contract tot 2024, maar heb echt te doen met mensen die deze prijzen maandelijks moeten ophoesten. Is gewoon ruim 4,5 x het bedrag wat ik nu per m3 betaal 😡

Ik ben elke keer een tikje jaloers als ik dit soort dingen lees 😜

Ah nee hoor, wij hebben gewoon pech en kunnen het op zich gelukkig ook wel missen,  maar je geeft je geld toch liever uit aan leuke zaken. Binnenkort komen de zonnepanelen en kan ik sowieso voor een groot deel van het gas af. Is dat probleem ook weer opgelost 🥳.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.