Huiskamer
KillerQueen
19-09-2022 om 19:50
Heb jij de verwarming al aan?
Nieuwsgierig: heb jij de verwarming al aan (gehad)?
Ik wel, zaterdagochtend was het 18 graden beneden, ik heb het laten opwarmen tot 19 graden, toen voelde het al wat behagelijker. Ik heb net gedoucht en mijn haar gewassen en het is hu 19 graden in huis. Ik heb 'm net aan gezet, want met nat haar krijg ik het snel koud.
Peiling
Verwarming al aan (gehad)
Herfstappeltaart
13-10-2022 om 14:40
Aviendha schreef op 13-10-2022 om 14:32:
bij ons wordt het zonder verwarming nu 16 graden dus tja, wel de verwarming aangezet. De zon kan ook niet lekker naar binnen schijnen bij ons. Vaag geschakeld huis met kleine raampjes en veel bomen buiten
Hier is het vandaag regen, regen, regen.....dat maakt het ook erg onaangenaam binnen.
Rockstar
13-10-2022 om 14:56
Ik ben ook af. 19 graden maar ik vond het zó kil. Nu lekker opgewarmd, zo fijn hoe snel dat gaat met radiatoren. 
Kizomba
13-10-2022 om 17:27
Vandaag toch maar aangezet. Het was kil. En ik vind dat het ook mottig begon te ruiken.
Envelop
14-10-2022 om 09:09
Wij hebben een ontvochtiger in de woonkamer gezet, doordat we de verwarming zo goed als niet aan doen (we waren al af) en dan niet boven de 17C werd het steeds vochtiger in huis. Nachtje aan gehad en het voelt al heel anders.
Due-scimmie
14-10-2022 om 09:27
Envelop schreef op 14-10-2022 om 09:09:
Wij hebben een ontvochtiger in de woonkamer gezet, doordat we de verwarming zo goed als niet aan doen (we waren al af) en dan niet boven de 17C werd het steeds vochtiger in huis. Nachtje aan gehad en het voelt al heel anders.
Wat voor ontvochtiger heb je gekocht? Ik zoek er een voor op zolder waar de was hangt te drogen.
Due-scimmie
14-10-2022 om 09:29
Hier js het nu 17 graden. Tot nu toe drie keer even verwarming aangezet (baby op bezoek, baby op bezoek met verjaardag en omdat ik het van de week zo mega koud had (Corona)). Maar maken er nog geen gewoonte van. Tot nu toe deze maand nog steeds meer stroom teruggeleverd met zonnepanelen dan het gasverbruik ons heeft gekost.
Ysenda
14-10-2022 om 09:49
Envelop schreef op 14-10-2022 om 09:09:
ventileer en lucht je wel voldoende? Want dat zijn de goedkoopste methoden om vocht het huis uit te krijgen, en ook je gas verbruik voor verwarmen te verminderen. Dat vocht hoeft niet meer op gewarmd te worden.
rionyriony
14-10-2022 om 09:54
Eind oktober gaat hij aan. Er volgt nu nog een week hogere temperaturen.
Sinds gisteren staan alle kaarsvlammetjes stil; ze flakkeren niet meer dus dat betekent dat het niet meer tocht. Alleen een kaars op de vensterbank laat nog enigszins flakkergedrag zien. Er is dus voldoende afgedicht en ik stop er dus mee hoewel ik nog hier en daar luchtstroompjes voel. Ik zal een zuurstofmeter kopen zodat ik zeker weet dat er genoeg zuurstof in huis is. Luchtvochtigheid 49%.
Toch maar geen zuurstofmeter als ze honderden euro's kosten. Dat vind ik een idiote prijs. 
Google denkt dat ik een saturatiemeter bedoel want daarvoor heeft hij veel aanbod.
Peaches
14-10-2022 om 10:25
rionyriony schreef op 14-10-2022 om 09:54:
Eind oktober gaat hij aan. Er volgt nu nog een week hogere temperaturen.
Sinds gisteren staan alle kaarsvlammetjes stil; ze flakkeren niet meer dus dat betekent dat het niet meer tocht. Alleen een kaars op de vensterbank laat nog enigszins flakkergedrag zien. Er is dus voldoende afgedicht en ik stop er dus mee hoewel ik nog hier en daar luchtstroompjes voel. Ik zal een zuurstofmeter kopen zodat ik zeker weet dat er genoeg zuurstof in huis is. Luchtvochtigheid 49%.Toch maar geen zuurstofmeter als ze honderden euro's kosten. Dat vind ik een idiote prijs.
Google denkt dat ik een saturatiemeter bedoel want daarvoor heeft hij veel aanbod.
Makkelijker is om CO2 te meten. Die waarde dan onder een bepaalde grens te houden (bv 800 ppm). Die meters heb je al voor een paar tientjes.
rionyriony
14-10-2022 om 10:41
Peaches schreef op 14-10-2022 om 10:25:
[..]
Makkelijker is om CO2 te meten. Die waarde dan onder een bepaalde grens te houden (bv 800 ppm). Die meters heb je al voor een paar tientjes.
Ik zal nog eens goed speuren. Laatst zag ik er een bij de discount liggen in een weerstation ingebouwd. Zulke dingen kijk je een paar keer naar en als het dan goed is bijna nooit meer.
Dolfje
14-10-2022 om 11:11
Het is hier in de woonkamer nog steeds elke morgen boven de 20 graden als ik op sta. Verwarming ( stadsverwarming & airco) is nog niet aangeweest. Gooi ook nog elke dag het raam van de slaapkamer open maar dat doe ik voor ik vanmiddag ga werken wel dicht kom anders vanavond in een kil vochtig huis thuis.
Mama-Inge
14-10-2022 om 11:24
gisteren de kachel op 19 graden gehad
Ik had het koud en kreeg het maar niet warm
Envelop
14-10-2022 om 12:06
Ysenda schreef op 14-10-2022 om 09:49:
[..]
ventileer en lucht je wel voldoende? Want dat zijn de goedkoopste methoden om vocht het huis uit te krijgen, en ook je gas verbruik voor verwarmen te verminderen. Dat vocht hoeft niet meer op gewarmd te worden.
Uiteraard luchten we maar ik merk toch echt dat met dit weer dat niet voldoende is. Het is in ons huis rond de 16/17C en vooral na een nacht zijn alle ramen in de woning kletsnat.
Envelop
14-10-2022 om 12:07
Due-scimmie schreef op 14-10-2022 om 09:27:
[..]
Wat voor ontvochtiger heb je gekocht? Ik zoek er een voor op zolder waar de was hangt te drogen.
We hadden er nog één staan van onze vorige woning waar we de badkamer in het souterrain hadden. Hij is al wat ouder maar werkt nog goed, ik kan je niet helpen aan tips met wat er nu allemaal te krijgen is.
Kersje
14-10-2022 om 12:08
Vanochtend gaf mijn thermostaat 19 graden aan, dus zeker nog een prima temp om niet te hoeven bijverwarmen. Gezien de temperaturen voor de komende dagen zal het zeker niet nodig zijn om de CV (of in mijn geval de airco) te gebruiken, erg fijn. Ook ik vind het nu een sport worden zo lang mogelijk vol te houden, zonder enigszins kou te hoeven lijden uiteraard. Dát heb ik er niet voor over, zeker niet met mijn vaste contract.
Ik moet eerlijk bekennen mij nooit zo bezig te hebben gehouden met mijn verbruik, al lette ik altijd wel op niet onnodig te stoken. Zo deed ik altijd bijtijds de thermostaat naar beneden en niet pas als ik naar bed ging bijvoorbeeld. Of als ik een weekend niet thuis was, stelde ik mijn thermostaat hier ook op in zodat deze niet zou aanslaan onder een bepaalde temperatuur.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.