Huiskamer
KillerQueen
19-09-2022 om 19:50
Heb jij de verwarming al aan?
Nieuwsgierig: heb jij de verwarming al aan (gehad)?
Ik wel, zaterdagochtend was het 18 graden beneden, ik heb het laten opwarmen tot 19 graden, toen voelde het al wat behagelijker. Ik heb net gedoucht en mijn haar gewassen en het is hu 19 graden in huis. Ik heb 'm net aan gezet, want met nat haar krijg ik het snel koud.
Peiling
Verwarming al aan (gehad)
Peaches
12-10-2022 om 17:41
Nee. Maar ik heb het koud hoor. De kinderen hebben nergens last van, dus ik vind dat ik het ook moet kunnen.
ShowyHummingbird30
12-10-2022 om 18:07
Het was hier vanochtend 18, nu 19. De eerste dag dat 1 kind moppert dat het vanochtend toch wel kodu was - maar die was een half uur later naar buiten op weg naar college.
Overdag helaas weinig zon, en nu het avond wordt klaart het op. Da's de verkeerde volgorde in de herfst.
Auwereel
12-10-2022 om 18:25
Ik vermoed dat de ketel wel eens is aangeslagen, maar ik heb nog geen warme radiator gevoeld. Temperatuur is 18 graden
Herfstappeltaart
12-10-2022 om 18:44
Vanmorgen was het hier 17.5, na luchten met de deur open nog 17 graden. Ik ben aan het werk gegaan (stofzuigen o.a.) en had het daarna behoorlijk warm en de verwarming is niet opgedraaid. Later in de middag weer zon in de kamer.
Het wordt deze week wel lastiger om hem uit te laten. Na het komende weekend geven ze temperaturen van 20 graden af hoor ik net. 
DS1971
12-10-2022 om 19:32
Coreopsis schreef op 12-10-2022 om 18:07:
Het was hier vanochtend 18, nu 19. De eerste dag dat 1 kind moppert dat het vanochtend toch wel kodu was - maar die was een half uur later naar buiten op weg naar college.
Overdag helaas weinig zon, en nu het avond wordt klaart het op. Da's de verkeerde volgorde in de herfst.
Het was afgelopen nacht ook erg koud. Temperatuur was hier ingekakt tot 2 graden. De komende dagen gaat dat niet meer gebeuren en komende maandag zelfs weer 22 graden voorspeld. Uitschieter, dat wel.
Peaches
12-10-2022 om 20:53
DS1971 schreef op 12-10-2022 om 19:32:
[..]
Het was afgelopen nacht ook erg koud. Temperatuur was hier ingekakt tot 2 graden. De komende dagen gaat dat niet meer gebeuren en komende maandag zelfs weer 22 graden voorspeld. Uitschieter, dat wel.
2 graden? Dan ga ik toch wel eens stoken hoor...
fianne
12-10-2022 om 22:51
nee, nog niet. Het is te doen. Maar niet gezellig. Geeft niet, past wel bij de toestand in de wereld. Bestond er maar een winterslaap voor mensen.
Layka.12
12-10-2022 om 23:57
Ik heb de verwarming savonds twee uurtjes aangezet op 18,5 graden.
Mijn appartement ligt op een hoek op 1 hoog.
Koude buitenmuur, vloer koud omdat er schuren onder zitten en tussen de buren aan een kant zitten twee slaapkamers van mij en twee van hun waar niet gestookt wordt.
Ik heb reuma en als ik niet stook, ook al is het minimaal krijg ik echt pijn in mijn lijf.
rionyriony
13-10-2022 om 13:09
Mijn vleesthermometer geeft eigenlijk de betrouwbaarste resultaten: het is 22.4 graden in huis. Die is het 100% eens met mijn Aldi Weerstation. De sensor buiten, ergens in een waterdichte plastic pot in de schaduw tussen de struikjes, seint 13,1 graden door naar binnen.
Ik ga dadelijk nog wat kieren dichtspuiten met acrylaatkit. Ik moest er twee Actions voor aflopen en bij de laatste hadden ze er nog maar drie.
Viel me op dat ze daar geen radiatorfolie of raamfolie verkochten (hoewel ik dat al had), dus de bouwmarkten doen momenteel goede zaken.
Mevrouw75
13-10-2022 om 13:17
fianne schreef op 12-10-2022 om 22:51:
nee, nog niet. Het is te doen. Maar niet gezellig. Geeft niet, past wel bij de toestand in de wereld. Bestond er maar een winterslaap voor mensen.
Die bestond ook, maar is ooit in de loop der tijden afgeschaft. Althans, winterrust.
Ysenda
13-10-2022 om 13:29
rionyriony schreef op 13-10-2022 om 13:09:
Mijn vleesthermometer geeft eigenlijk de betrouwbaarste resultaten: het is 22.4 graden in huis. Die is het 100% eens met mijn Aldi Weerstation. De sensor buiten, ergens in een waterdichte plastic pot in de schaduw tussen de struikjes, seint 13,1 graden door naar binnen.
Ik ga dadelijk nog wat kieren dichtspuiten met acrylaatkit. Ik moest er twee Actions voor aflopen en bij de laatste hadden ze er nog maar drie.Viel me op dat ze daar geen radiatorfolie of raamfolie verkochten (hoewel ik dat al had), dus de bouwmarkten doen momenteel goede zaken.
kun je de kieren niet beter dichten met purschuim, dat zet uit en vult de hele kier.
LostJellyfish83
13-10-2022 om 13:33
Het is hier 19 graden zonder verwarming, ondanks het grauwe weer. Mijn nieuwe isolatie doet zijn werk goed geloof ik 
rionyriony
13-10-2022 om 14:08
Ysenda schreef op 13-10-2022 om 13:29:
[..]
kun je de kieren niet beter dichten met purschuim, dat zet uit en vult de hele kier.
Dat lijkt me prima voor heel grove tochtige kieren of tussen buizen waar er geen andere isolatie is.
Gaat bij mij om kleine spleetjes van 1 of 2 mm waar een heel klein beetje lucht door komt. En het moet onzichtbaar blijven dus er wordt een heel klein slangetje zacht materiaal in gespoten wat de kiertjes afdicht en daarna glad gestreken. Maar ik twijfel nog hoor. De meeste lucht komt in de buurt van de plint onder het raam vandaan en dan moet ik eerst die plint weghalen en dat vind ik nét iets te ver gaan.
Herfstappeltaart
13-10-2022 om 14:24
Nou hij is vandaag aan hoor. Het was en bleef hier 17.5 graden. De kleinkinderen (echte kleintjes nog) zijn er dus ik heb de verwarming op 18.5 gedraaid. Ze zijn nogal bewegelijk dus dat is warm genoeg.
Aviendha
13-10-2022 om 14:32
bij ons wordt het zonder verwarming nu 16 graden dus tja, wel de verwarming aangezet. De zon kan ook niet lekker naar binnen schijnen bij ons. Vaag geschakeld huis met kleine raampjes en veel bomen buiten
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.