Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Heb jij de verwarming al aan?

Nieuwsgierig: heb jij de verwarming al aan (gehad)?

Ik wel, zaterdagochtend was het 18 graden beneden, ik heb het laten opwarmen tot 19 graden, toen voelde het al wat behagelijker. Ik heb net gedoucht en mijn haar gewassen en het is hu 19 graden in huis. Ik heb 'm net aan gezet, want met nat haar krijg ik het snel koud.

Peiling

Verwarming al aan (gehad)
229 stemmen
18%
82%

LostJellyfish83

LostJellyfish83

09-10-2022 om 09:10

Lollypopje schreef op 09-10-2022 om 09:03:

[..]

Oei, sterkte Mug.

Heb je wel snel weer een dak?

(Heej, ik herkende je even niet met je nieuwe ava 😄)

Ja, vanmiddag wordt de boel weer dichtgemaakt gelukkig! 

Ze hadden de klus nu gepland, omdat er mooi weer voorspeld was. Dat is het ook, maar zeker 's nachts koelt het al wel erg hard af, dus binnen ook.  Hierna zit ik in een extra goed geïsoleerd warm huis, dus dit heb ik er wel voor over een paar dagen. 

@Mug gelukkig, dat is wel te overzien dan.

(Ja, ik dacht voor de oktober maand. Maar helaas is haar lolly niet zo goed te zien, want dat maakt het nog beetje herkenbaar 😜)

LostJellyfish83

LostJellyfish83

09-10-2022 om 09:16

Lollypopje schreef op 09-10-2022 om 09:13:

@Mug gelukkig, dat is wel te overzien dan.

(Ja, ik dacht voor de oktober maand. Maar helaas is haar lolly niet zo goed te zien, want dat maakt het nog beetje herkenbaar 😜)

Hij is leuk hoor, ik zou 'm houden. Dan moeten wij maar wat meer turen voor de lolly 

Het is hier 19 graden.
Dus geen verwarming aangehad nog .

hier is het nog aangenaam met 21,5 /21 graden. Gisteren de vlinderstruik gehalveerd en nu komt de zon nog beter naar binnen schijnen. 

rionyriony schreef op 09-10-2022 om 09:06:

De onderkant van de tuindeur is hier momenteel het koelst van alles ondanks de tochtstrippen. De kou komt door het hout heen. Het scheelt vier graden met de meeste andere plekken.

Het is hier 23,7 graden onverwarmd dus dat valt wel mee. Maar komende winter moet ik die plek dus afschermen met lange gordijnen e.d. of iets anders. Plastic erachter gespeld misschien. Ik ga het proberen.

Dan zou ik eerder voor radiatorfolie kiezen en dat direct op de deur plakken en dat afwerken met een leuk stofje?

SuperCow schreef op 09-10-2022 om 10:20:

[..]

Dan zou ik eerder voor radiatorfolie kiezen en dat direct op de deur plakken en dat afwerken met een leuk stofje?

Je bedoelt die met schuim eronder of de enkele dunne? En bestaan verschillende types.

Ik dacht erover om de deur permanent af te sluiten en dan om te lopen om in de tuin te komen. Dan wordt alles eenvoudiger. De bovenkant hoeft niet behandeld zoals het er nu uitziet want die heeft een normalere temperatuur. Ik zou eigenlijk moet afwachten wat lagere temperaturen gaan doen.

Misschien vanmiddag even shoppen

Ik weet wel dat piepschuim vies tegen kan vallen. Ik heb eens een hele kamer ermee behangen en dat was heel lelijk omdat er kieren in trokken tussen twee banen na verloop van tijd, en helpen deed het totaal niet. Bovendien kon je heel makkelijk deuken maken.

Hier staat de balkondeur weer een stuk open. Zodra de zon een beetje schijnt schiet de temperatuur binnen omhoog. Zoon heeft de hele ochtend in z'n boxer op de bank gelegen.
Op het balkon zelf is het nu ook heerlijk toeven.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

09-10-2022 om 10:50

rionyriony schreef op 09-10-2022 om 10:48:

Ik weet wel dat piepschuim vies tegen kan vallen. Ik heb eens een hele kamer ermee behangen en dat was heel lelijk omdat er kieren in trokken na verloop van tijd, en helpen deed het totaal niet. Bovendien kon je heel makkelijk deuken maken.

waarom zou je dat nou ook doen 

rionyriony schreef op 09-10-2022 om 10:48:

Ik weet wel dat piepschuim vies tegen kan vallen. Ik heb eens een hele kamer ermee behangen en dat was heel lelijk omdat er kieren in trokken tussen twee banen na verloop van tijd, en helpen deed het totaal niet. Bovendien kon je heel makkelijk deuken maken.

Die kieren moet je dan ook aftappen met speciaal tape anders krijg je energie lekken en is de isolatiewaarde een stuk lager.

Mug schreef op 09-10-2022 om 10:50:

[..]

waarom zou je dat nou ook doen

Het heette isolerend behang en werd toen aanbevolen. Ik had pas mijn eerste huisje.

Ysenda schreef op 09-10-2022 om 10:55:

[..]

[..]

Die kieren moet je dan ook aftappen met speciaal tape anders krijg je energie lekken en is de isolatiewaarde een stuk lager.

Er plakte niets op. Was hopeloos spul.

rionyriony schreef op 09-10-2022 om 11:01:

[..]

Er plakte niets op. Was hopeloos spul.

Dat zeg ik, speciaal tape, dat plakt ook niet, dat versmelt op chemische wijze.

Ik heb net de verwarming weer aan gezet. Het was hier maar 18,5 graden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.