Huiskamer
KillerQueen
19-09-2022 om 19:50
Heb jij de verwarming al aan?
Nieuwsgierig: heb jij de verwarming al aan (gehad)?
Ik wel, zaterdagochtend was het 18 graden beneden, ik heb het laten opwarmen tot 19 graden, toen voelde het al wat behagelijker. Ik heb net gedoucht en mijn haar gewassen en het is hu 19 graden in huis. Ik heb 'm net aan gezet, want met nat haar krijg ik het snel koud.
Peiling
Verwarming al aan (gehad)
MidasWolf
08-10-2022 om 21:33
Hier 20 graden het weer de laatste dagen helpt daar goed bij. Half oktober zou haalbaar kunnen zijn voor mij, zonder de verwarming aan.
KillerQueen
08-10-2022 om 21:35
Ik kwam om 19.30 thuis en toen was het 18 graden, wel even aangezet tot 19.5 graden.
Ik heb fibromyalgie en kan niet goed tegen kou, dan verkramp ik een beetje.
MidasWolf
08-10-2022 om 21:37
KillerQueen schreef op 08-10-2022 om 21:35:
Ik kwam om 19.30 thuis en toen was het 18 graden, wel even aangezet tot 19.5 graden.
Ik heb fibromyalgie en kan niet goed tegen kou, dan verkramp ik een beetje.
Begrijpelijk, je wilt lichamelijk ook comfortabel voelen zeker als je niet geheel gezond bent.
Fenyw
08-10-2022 om 21:43
Ik zet hem sinds gisteren elke dag even een kwartiertje aan om de kilte uit het huis te krijgen. Ik signaleerde al wat pissenbedden dus wat stoken is wel nodig. Qua temperatuur hoeft het niet maar pissenbedden binnen vind ik minder en dat kille is ook niet prettig. Zonder de extra huisdieren had ik de verwarming uitgelaten, ik zit heerlijk met een wollen kleding.
Rockstar
08-10-2022 om 23:18
watertoren schreef op 08-10-2022 om 21:24:
Ik vergeet hem vaak uit te zetten als ik naar bed ga.
Ik moest daar toen ik hier met woonde ook heel erg aan wennen, want in mijn oude huis stond de vloerverwarming 24/7 aan. Nu heb ik het wel goed onder de knie. Althans dat was alweer een half jaar geleden dus hopelijk ben ik het niet weer verleerd.
Polydox
08-10-2022 om 23:20
Dolfje schreef op 08-10-2022 om 21:32:
Wij hebben hem nog steeds niet aangehad. Zit nu wel onder een deken op de bank.
Hier hetzelfde. Gaat prima. Wel een infrarood kacheltje gekocht voor als het wat kouder zou worden.
OmaVan2
09-10-2022 om 01:03
Ben je ook af als je kort een elektrische deken aanzet? Deze koukleum heeft dat afgelopen week kort gedaan.
Herfstappeltaart
09-10-2022 om 07:23
Nee deze week niet aangehad. Vorige week even heel kort voor de kleinkindjes. Toen was het kouder.
Rondstruiner
09-10-2022 om 08:08
Het is hier in oktober nog helemaal niet nodig geweest vanwege het mooie weer en het zonnetje. Die paar koude dagen in september waren wel even doorbikkelen.
Vanmorgen is het wel frisser, 17 graden in huis na het luchten, maar dat komt straks wel weer goed. Ik zit nu lekker in een dekentje gewikkeld aan de koffie.
redbulletje
09-10-2022 om 08:13
Ondanks het zachte weer is het hier maar 16,5. De zon staat achter de hoge eiken die nog vol blad hangen. Wel heb ik afgelopen week de cv niet aangehad. Enkel met airco bijverwarmd. Heeft wel als nadeel dat de badkamer koud en klam is.
vrouw92
09-10-2022 om 08:20
Hier nog steeds niet aan.. 's Morgens wel wat fris met 17-18 graden, maar ik ben steeds maar zo kort thuis (max een uurtje) doordeweeks dat het niet nodig is. Badjas over kleren aan en dan is het prima.
Wel vervelend dat mijn handdoek slecht droogt in de badkamer. Ik heb daar geen raam en vaak is mijn handdoek nog wat nat als ik wil douchen. Ook de was droogt erg slecht, dus daarvoor ben ik blij als de verwarming aan kan. Verder vind ik het echt nog niet nodig.
LostJellyfish83
09-10-2022 om 08:59
Het is hier 15,5 graden binnen. Dat is het nadeel als je aan het verbouwen bent en (deels) geen isolatie en dak meer hebt. De kou waait letterlijk mijn huis binnen 🥶
Maar de verwarming aanzetten heeft dus ook weinig nut, dat waait dan letterlijk naar buiten. Dus maar gauw hard klussen, dan krijg je het vanzelf warm
Lollypopje
09-10-2022 om 09:03
Mug schreef op 09-10-2022 om 08:59:
Het is hier 15,5 graden binnen. Dat is het nadeel als je aan het verbouwen bent en (deels) geen isolatie en dak meer hebt. De kou waait letterlijk mijn huis binnen 🥶
Maar de verwarming aanzetten heeft dus ook weinig nut, dat waait dan letterlijk naar buiten. Dus maar gauw hard klussen, dan krijg je het vanzelf warm![]()
Oei, sterkte Mug.
Heb je wel snel weer een dak?
rionyriony
09-10-2022 om 09:06
De onderkant van de tuindeur is hier momenteel het koelst van alles ondanks de tochtstrippen. De kou komt door het hout heen. Het scheelt vier graden met de meeste andere plekken.
Het is hier 23,7 graden onverwarmd dus dat valt wel mee. Maar komende winter moet ik die plek dus afschermen met lange gordijnen e.d. of iets anders. Plastic erachter gespeld misschien. Ik ga het proberen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.