Huiskamer
KillerQueen
19-09-2022 om 19:50
Heb jij de verwarming al aan?
Nieuwsgierig: heb jij de verwarming al aan (gehad)?
Ik wel, zaterdagochtend was het 18 graden beneden, ik heb het laten opwarmen tot 19 graden, toen voelde het al wat behagelijker. Ik heb net gedoucht en mijn haar gewassen en het is hu 19 graden in huis. Ik heb 'm net aan gezet, want met nat haar krijg ik het snel koud.
Peiling
Verwarming al aan (gehad)
Madamecannibale
29-09-2022 om 11:16
Marquise schreef op 29-09-2022 om 11:09:
En wij zijn af. Vriend heeft hem aangezet want het werd te koud om goed te kunnen werken.
Het is hier ook iedere keer pestweer geweest op de uren dat onze woning vol in de zon staat.
Dat maakt een groot verschil inderdaad. Van de week toen het zo regende koelde het hier ook af. Wij hebben de afgelopen dagen geluk en volop zon in de ochtend en middag.
Ysenda
29-09-2022 om 11:21
Wij zijn ook af, het was gister 16 graden in huis. Als je dan drijfnat thuis komt is dat echt te koud, ook met een kop thee en een dekentje. En de was wordt dan ook niet meer droog want koude lucht kan veel minder vocht opnemen dan warmere lucht.
Marquise
29-09-2022 om 11:29
Madamecannibale schreef op 29-09-2022 om 11:16:
[..]
Dat maakt een groot verschil inderdaad. Van de week toen het zo regende koelde het hier ook af. Wij hebben de afgelopen dagen geluk en volop zon in de ochtend en middag.
Ja, wel balen want vorig jaar hebben we pas eind oktober/begin november de verwarming aangeslingerd.
Het lijkt nu wel zonnig, dus hopelijk kunnen we het hier stabiel houden.
Biebeltje
29-09-2022 om 11:47
Ik heb gisteren voor man een snuggie gekocht. Zat hij gisteravond in z'n korte broek met snuggie aan op de bank
Hele dag heeft de deur op een kiertje gestaan. Ons kamerbrede raam ligt op het zuiden, zonder obstakels, waardoor er eigenlijk de hele dag wel de zon op staat. Kamer warmt daardoor heel snel op.
Op de slaapkamer staat het raam in principe het hele jaar gewoon open (enkele uitzondering daargelaten zoals harde wind of extreme kou).
Zoon loopt afwisselend rond in een dikke onesie of in z'n boxershort, die heeft het niet zo snel koud 
Kersje
29-09-2022 om 11:56
Wat een zalig weer vandaag (althans hier 😬). Alle ramen en deuren open en zit heerlijk buiten in de zon. Was het maar heel de herfst/winter dit weer, dan neem ik de frisse avonden op de koop toe!
LostJellyfish83
29-09-2022 om 12:01
Kersje schreef op 29-09-2022 om 11:56:
Wat een zalig weer vandaag (althans hier 😬). Alle ramen en deuren open en zit heerlijk buiten in de zon. Was het maar heel de herfst/winter dit weer, dan neem ik de frisse avonden op de koop toe!
Hier ook vandaag. Heerlijk na de continue regen van de afgelopen dagen. Als de zon zometeen op de achterpui staat gooi ik een poosje de deur open.
De hele herfst dit zou absoluut geweldig zijn.
Loetjekoe
29-09-2022 om 12:03
Hier de verwarming vanmorgen toch echt aan gezet. Was om half 10 nog steeds maar 17,6 en deed kil aan, dus de verwarming op 19 graden gezet. Zonnetje schijnt nu dus hopelijk springt die vanmiddag ondanks dat het buiten maar 11 graden is weer uit
Peaches
29-09-2022 om 12:09
Hier bij 14.7 graden achter de laptop. Eigenlijk te koud om te werken. Maar ik ben zo eigenwijs, het is inmiddels een sport geworden om te bezuinigen.
Moxxie
29-09-2022 om 12:29
Ik ben supertrots op mezelf, ik ga oktober halen!!! Eergisteren was het zwaarst, maar ik merk ook dat ik het 's avonds onder mijn dekentje minder koud heb dan eerst, zelfs bij 17 graden. Alleen mijn neus moet ik niet aanraken, daar hangt een ijspegel aan 🥶.
Mama-Inge
29-09-2022 om 12:34
Ook wij zijn af.
Man was maandag niet fit en zat te rillen op de bank.
Was 18 graden in huis.
Heb de thermostaat op 18 graden gezet en toen sloeg de kachel even aan.
Net genoeg om de kou even uit huis te halen
Daarna op 17 gezet en nu springt hij regelmatig aan.
Vanmorgen was het ook weer kil, dus toch de kachel even weer op 18 gezet
Marquise
29-09-2022 om 12:40
Nondeju, de deur van het appartementsgebouw zijn ze nu ook weer aan het open houden vanwege Bob de Bouwer activiteiten. Maar es op zoek naar zo'n tochthond voor de voordeur.
alhambra
29-09-2022 om 12:41
Marquise schreef op 29-09-2022 om 12:40:
Nondeju, de deur van het appartementsgebouw zijn ze nu ook weer aan het open houden vanwege Bob de Bouwer activiteiten. Maar es op zoek naar zo'n tochthond voor de voordeur.
Dat is irritant.
LostJellyfish83
29-09-2022 om 12:53
Ik dacht altijd dat ik een koud huis had, maar als ik jullie zo lees valt het zat mee. Het is hier 19.5 binnen nu, zonder verwarming.
Rondstruiner
29-09-2022 om 13:04
Moxxie schreef op 29-09-2022 om 12:29:
Ik ben supertrots op mezelf, ik ga oktober halen!!! Eergisteren was het zwaarst, maar ik merk ook dat ik het 's avonds onder mijn dekentje minder koud heb dan eerst, zelfs bij 17 graden. Alleen mijn neus moet ik niet aanraken, daar hangt een ijspegel aan 🥶.
Ik vind de ochtenden lastig, want dan is het hier nu steeds 16 graden in huis, maar als het weer wat opwarmt met het zonnetje zijn de avonden wel te doen met 17,5. Ik moest steeds op tijd de deur uit in de ochtend gelukkig.
HAHA!wait..what
29-09-2022 om 13:05
Hier (in de woonkamer) is het zelfs 21 graden, zonder verwarming uiteraard! Heerlijk, de zon schijnt ook wel een paar uurtjes al 
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.