Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Heb jij de verwarming al aan?

Nieuwsgierig: heb jij de verwarming al aan (gehad)?

Ik wel, zaterdagochtend was het 18 graden beneden, ik heb het laten opwarmen tot 19 graden, toen voelde het al wat behagelijker. Ik heb net gedoucht en mijn haar gewassen en het is hu 19 graden in huis. Ik heb 'm net aan gezet, want met nat haar krijg ik het snel koud.

Peiling

Verwarming al aan (gehad)
229 stemmen
18%
82%

Ik kom er nou pas echt achter wat een verschil de zon maakt met de temperatuur in huis. Enige nadeel van het feit dat de zonwering nu omhoog blijft: over een jaar verkleurde meubels. Maar dat moet dan maar. 

Hoe het morgen uitpakt hangt ook van de mist af en hoe snel deze optrekt. 
Ik woon in het oosten van het land en daar kan mist nog wel eens blijven hangen.

NuttyWorm54

NuttyWorm54

28-09-2022 om 22:49

16 graden vanochtend en 16 graden vanavond. Op kantoor vind ik het ineens erg warm.

Ik sta nu wel op het punt om van het weekend de verwarming aan te doen als het zo koud blijft en dan kort naar 19 graden in de avond.

Lizzyliz schreef op 28-09-2022 om 20:37:

Ik kom er nou pas echt achter wat een verschil de zon maakt met de temperatuur in huis. Enige nadeel van het feit dat de zonwering nu omhoog blijft: over een jaar verkleurde meubels. Maar dat moet dan maar.

Zo snel gaat dat niet lijkt me. Ik heb nooit de gordijnen dicht als het niet warm is buiten en mijn donkerbruine bank is na 5 jaar nog prima.

MidasWolf schreef op 28-09-2022 om 20:44:

Hoe het morgen uitpakt hangt ook van de mist af en hoe snel deze optrekt.
Ik woon in het oosten van het land en daar kan mist nog wel eens blijven hangen.

Klopt, dauw sochtends het geeft meteen zo’n spooky sfeertje in de weilanden

Ik poste het al in een ander topic.

Wij hebben net berekend wat het ons heeft gekost dat we afgelopen maandag de verwarming op 18C hebben gehad. Wij betalen het toptarief bij Greenchoice.

€7,-

Voor 1 dag op 18C....

Envelop schreef op 28-09-2022 om 23:12:

Ik poste het al in een ander topic.

Wij hebben net berekend wat het ons heeft gekost dat we afgelopen maandag de verwarming op 18C hebben gehad. Wij betalen het toptarief bij Greenchoice.

€7,-

Voor 1 dag op 18C....

Knip, trollen

Vanmorgen was het 17.5 graden in de kamer. Ik heb hem nu voor de eerste keer even aan op 18.5 omdat er straks twee hele kleintje komen voor de hele dag. Die wil ik niet in de kou zetten. Even de kou eruit en dan kan hij misschien weer laag.

Dus niet 1 oktober gehaald, maar wel bijna.

dinsdag heeft man de kachel aan gezet omdat 17 graden binnen en regen buiten wel erg koud is. 

aaarghhh…. Kom net beneden, koud dat t daar is! 16 graden bleek t te zijn, loop ik verder naar de keuken en bijkeuken. Staat daar de deur open! Heeft zoon dus niet goed dicht gedaan toen hij uur geleden ging werken en dan duwt hond m open. Meteen maar verwarming uitgezet,die natuurlijk flink stond te loeien. Zo zonde!
Luchten hoeft niet meer vandaag….

Knutselkei schreef op 29-09-2022 om 08:09:

aaarghhh…. Kom net beneden, koud dat t daar is! 16 graden bleek t te zijn, loop ik verder naar de keuken en bijkeuken. Staat daar de deur open! Heeft zoon dus niet goed dicht gedaan toen hij uur geleden ging werken en dan duwt hond m open. Meteen maar verwarming uitgezet,die natuurlijk flink stond te loeien. Zo zonde!

Oooooh dat is wel balen zeg!

Knutselkei schreef op 29-09-2022 om 08:09:

Dat is balen.

Hier is vanochtend 18,5 graden beneden. Maar het ziet ernaar uit dat het weer zonnig wordt vandaag, dus de verwarming blijft uit. Ik heb hem nog niet nodig gehad tot nu toe.

Ik heb sinds kort een P1meter die ik aan de  slimme meter kan koppelen. Nu kan ik per minuut zien welke handeling er stroom kost in huis en wat gas. Bv waterkoker aan is een piek etc.
Gelukkig zag ik m meteen dalen toen ik de thermostaat maar even op 16 zette. (Normaal is die gewoon op 18 snachts omdat we alleen vloerverwarming hebben.) Zet ik m zo wel weer langzaam hoger.

We hebben ook de verwarming op handmatig gezet ipv automatisch. Afgelopen week was hij nml ineens aangegaan snachts. Nu niet meer.

Zit wel even in bed mijn thee te drinken whahha,was me iets te koud.

En wij zijn af. Vriend heeft hem aangezet want het werd te koud om goed te kunnen werken.

Het is hier ook iedere keer pestweer geweest op de uren dat onze woning vol in de zon staat. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.