Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Heb jij de verwarming al aan?

Nieuwsgierig: heb jij de verwarming al aan (gehad)?

Ik wel, zaterdagochtend was het 18 graden beneden, ik heb het laten opwarmen tot 19 graden, toen voelde het al wat behagelijker. Ik heb net gedoucht en mijn haar gewassen en het is hu 19 graden in huis. Ik heb 'm net aan gezet, want met nat haar krijg ik het snel koud.

Peiling

Verwarming al aan (gehad)
229 stemmen
18%
82%

Ik heb hier vandaag de verwarming (alleen in de woonkamer) op 18.5 gezet. Het was hier 16 graden. Mijn chronisch zieke man (vasculaire dementie en vaat- en hartproblemen) had dapper geprobeerd de laatste dagen de kou te doorstaan met fleece trui en vest over elkaar, bontsloffen en warm ondergoed maar hij had blauwe ijshanden van de kou en dat ging me te ver.

Deze dag is het redelijk bijgetrokken toen ik vanmorgen weg ging was het 16 graden. Ik kon het nu redden doordat ik naar het werk ging. Nu 18 graden in huis.
De zon tussendoor heeft goed gedaan.

Hier is het nu zestien graden. Te weinig zon nu om het ook maar een beetje op te laten warmen.

Hier nog 18 graden in de woonkamer. Op mijn werkkamer wel 16. Ik vind het met m'n dikke trui prima te doen. De kinderen zitten zonder klagen in een t-shirt. De verwarming blijft vandaag dus uit. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

28-09-2022 om 17:06

hier de hele dag de zon er op en het is nu 22,7 graden in de kamer. 

Friezinnetje schreef op 28-09-2022 om 17:06:

Oef, daar ben ik wel jaloers op!

Hier vanmorgen 16, maar ik moest toch vroeg weg, en nu 17,5. Het zonnetje was er wel even, maar ook veel regen en onweer gehad vanmiddag.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

28-09-2022 om 17:12

Rondstruiner schreef op 28-09-2022 om 17:08:

[..]

Oef, daar ben ik wel jaloers op!

Hier vanmorgen 16, maar ik moest toch vroeg weg, en nu 17,5. Het zonnetje was er wel even, maar ook veel regen en onweer gehad vanmiddag.

hier echt de hele dag zon, was zeer verbaasd dat ik op de radio hoorde, dat het elders echt slecht weer was. 

Friezinnetje schreef op 28-09-2022 om 17:12:

[..]

hier echt de hele dag zon, was zeer verbaasd dat ik op de radio hoorde, dat het elders echt slecht weer was.

Vanmorgen was het hier ook heerlijk, maar rond 13.00 sloeg het helemaal om helaas. Het regent nu weer.

Hier  wolken en zon met af en toe een bui tussendoor. Rond 1400 uur een bui Net ook een bui gehad. Daarna wel weer zon met wolken, geen grijs wolkendek.

Toen ik thuis kwam was het fris in huis, 16.5gr. Thermobroek en jogging eroverheen en warme trui en thee. Ik heb het ondertussen vreselijk warm

Het is niet eens zo koud in huis maar ik heb het de hele tijd koud met ijshanden en voeten. Zal wel door slaaptekort komen. Ik zit nu met dikke slofsokken en zelfgefröbelde vingerloze handschoenen. Straks maar ook een korte work-out doen. 

Het is hier nu 16,5°in de woonkamer en ik geniet. Echt! Nog steeds in T-shirt . Lange mouwen verdraag ik niet.
Voor mij geldt: hoe kouder hoe beter. 

Aviendha schreef op 28-09-2022 om 11:32:

[..]

Haha echt he, ik blijf me hierover verbazen.

Nou excuus hoor. Dacht dat het over de CV ging. 

Friezinnetje schreef op 28-09-2022 om 17:06:

Hier ook zonnig. Nu 19,5 graden, had de ramen open voor het koken

morgen en overmorgen ook zonnig voorspeld.

Ik moet zeggen dat t verwarmen met de airco heel snel gaat. Had t koud en na 10 minuten was het 2 graden warmer hier. Meteen weer af gezet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.