Huiskamer
KillerQueen
19-09-2022 om 19:50
Heb jij de verwarming al aan?
Nieuwsgierig: heb jij de verwarming al aan (gehad)?
Ik wel, zaterdagochtend was het 18 graden beneden, ik heb het laten opwarmen tot 19 graden, toen voelde het al wat behagelijker. Ik heb net gedoucht en mijn haar gewassen en het is hu 19 graden in huis. Ik heb 'm net aan gezet, want met nat haar krijg ik het snel koud.
Peiling
Verwarming al aan (gehad)
Dolfje
28-09-2022 om 10:22
watertoren schreef op 28-09-2022 om 10:03:
[..]
Ik ben net terug uit Lanzarote. Dan is de overgang naar echt herfstweer wel groot.
Het komt omdat het zo grijs was, we zijn ook wel eens midden in de winter weggeweest en kwamen met 30 graden verschil thuis maar toen scheen de zon. Had er toen niet zo'n last van en leek beter tegen de vrieskou te kunnen dan mijn collega's die niet weg waren geweest.
Auwereel
28-09-2022 om 10:27
Ik had mijn thermoshirt aangetrokken, want het was frisjes in huis. Ik ben daarna naar mijn werk gegaan. Ik weet niet waar er precies gestookt wordt, niet in mijn kantoor alvast, maar het is er warm, ondanks dat de gevel slecht geisoleerd is. Thermoshirt kon weer uit.
Madamecannibale
28-09-2022 om 11:07
Madamecannibale schreef op 28-09-2022 om 10:01:
Vanochtend was het afgekoeld naar 18 graden. Ik had beide ventilatieroosters open in de woonkamer en op eentje stond vol de wind. Ondertussen schijnt de zon hier volop en is het alweer 19 graden. Als de zon nog even blijft schijnen verwacht ik wel dat het boven de 20 wordt rond het middaguur. Vanavond doe ik denk ik één ventilatierooster dicht. In de slaapkamer staat het raam in de nacht altijd open, normaal gesproken hadden we dan ook nog de deur open maar die doen we dit jaar dicht zodat de rest van het huis minder afkoelt.
En het is 20 graden ondertussen
Aviendha
28-09-2022 om 11:32
Fenyw schreef op 28-09-2022 om 09:28:
[..]
Dan heb je hem toch al wel aangehad?
Haha echt he, ik blijf me hierover verbazen.
Wij hebben tot nu toe 2 x de heteluchtverwarming aangehad, omdat het 17 graden was. Incl vandaag want oma is een dagje oppassen om ons te helpen, dan vind ik het asociaal om de verwarming niet aan te zetten.
Man werkt af en toe thuis, hij gebruikt een elektrisch kacheltje voor alleen de werkkamer. Maar dat telt natuurlijk gewoon als verwarming.
Dolfje
28-09-2022 om 11:42
Ik heb toch nog maar niet de andere dekbedden erop gelegd want heb het toen ik gisteravond eenmaal opgewarmd was het vannacht niet meer koud gehad.
Moet wel eerdaags op zoek naar nieuwe sloffen want ze zijn versleten.
KillerQueen
28-09-2022 om 11:42
Aviendha schreef op 28-09-2022 om 11:32:
[..]
Haha echt he, ik blijf me hierover verbazen.
Wij hebben tot nu toe 2 x de heteluchtverwarming aangehad, omdat het 17 graden was. Incl vandaag want oma is een dagje oppassen om ons te helpen, dan vind ik het asociaal om de verwarming niet aan te zetten.
Man werkt af en toe thuis, hij gebruikt een elektrisch kacheltje voor alleen de werkkamer. Maar dat telt natuurlijk gewoon als verwarming.
Inderdaad. Ik had de vraag anders moeten stellen: "heb jij je huis al verwarmd?"
Of komen dan de antwoorden: "nee, alleen de woonkamer. Daar heb ik de open haard aangehad, dus dat telt niet".
Earlgreythee
28-09-2022 om 11:47
Afgelopen maandag voor het eerst de verwarming op 19,5 graden gezet. Het werd echt te kil in huis! Op zolder, waar mijn werkplek is, is geen radiator. Daar heb ik maandag ook voor het eerst weer m’n infraroodpaneel aangezet. Lekker behaaglijk ☺️
wild-flower
28-09-2022 om 11:52
De zon staat al de hele ochtend op het huiskamerraam . Het is hier 21 graden ![]()
Bakblik
28-09-2022 om 12:00
Van de zomer bakte ik pizza's in de elektrische oven met de afzuigkap op de hoogste stand om te zorgen dat de warmte zoveel mogelijk uit huis gehouden werd. Afgelopen zondag heb ik handig gebruik gemaakt van de warmte van de oven om het huis een beetje te verwarmen door de afzuigkap uit te laten en de ovendeur na afloop open te zetten met de ventilator nog aan, zodat de warmte wel in huis terecht kwam.
Nu profiteer ik weer van de zon om mijn huis te verwarmen, zodat de cv uit blijft.
DS1971
28-09-2022 om 12:08
Bakblik schreef op 28-09-2022 om 12:00:
Van de zomer bakte ik pizza's in de elektrische oven met de afzuigkap op de hoogste stand om te zorgen dat de warmte zoveel mogelijk uit huis gehouden werd. Afgelopen zondag heb ik handig gebruik gemaakt van de warmte van de oven om het huis een beetje te verwarmen door de afzuigkap uit te laten en de ovendeur na afloop open te zetten met de ventilator nog aan, zodat de warmte wel in huis terecht kwam.
Nu profiteer ik weer van de zon om mijn huis te verwarmen, zodat de cv uit blijft.
Afzuigkap icm oven snap ik niet.
Deur open zetten van de oven maakt geen verschil. Tenzij je oven aan een heel slecht geïsoleerde buitenmuur grenst. Dan zou het nog een heel klein theoretisch nadeel kunnen zijn. Ander versnel je alleen maar de afgifte.
Dolfje
28-09-2022 om 12:15
wild-flower schreef op 28-09-2022 om 11:52:
De zon staat al de hele ochtend op het huiskamerraam . Het is hier 21 graden
Hier ook en nu 22.1 graden.
Bakblik
28-09-2022 om 13:09
DS1971 schreef op 28-09-2022 om 12:08:
[..]
Afzuigkap icm oven snap ik niet.
Deur open zetten van de oven maakt geen verschil. Tenzij je oven aan een heel slecht geïsoleerde buitenmuur grenst. Dan zou het nog een heel klein theoretisch nadeel kunnen zijn. Ander versnel je alleen maar de afgifte.
Afzuigkap haalt in ieder geval de baklucht uit huis en ook wat van de warmte. Dan ruik ik niet de pizza's op de slaapkamer.
Rockstar
28-09-2022 om 13:11
Bakblik schreef op 28-09-2022 om 13:09:
[..]
Afzuigkap haalt in ieder geval de baklucht uit huis en ook wat van de warmte. Dan ruik ik niet de pizza's op de slaapkamer.
Hangt van het type afzuigkap af. Je hebt ze ook die de lucht door een filtertje blazen en dan weer terug de kamer in blazen. Dan heb je er dus niks aan voor de warmte.
Bakblik
28-09-2022 om 13:38
Rockstar schreef op 28-09-2022 om 13:11:
[..]
Hangt van het type afzuigkap af. Je hebt ze ook die de lucht door een filtertje blazen en dan weer terug de kamer in blazen. Dan heb je er dus niks aan voor de warmte.
Die van mij heeft een pijp naar buiten.
DS1971
28-09-2022 om 14:07
Bakblik schreef op 28-09-2022 om 13:09:
[..]
Ik heb eigenlijk nooit last van de geur met de oven. Tenminste, dat staat mij niet zo bij. Of ik moet vergeten dat ik wat in de oven heb staan en het ineens gecremeerd is.
Maar met mijn huidige ovens lukt mij dat niet meer.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.