Huiskamer
KillerQueen
19-09-2022 om 19:50
Heb jij de verwarming al aan?
Nieuwsgierig: heb jij de verwarming al aan (gehad)?
Ik wel, zaterdagochtend was het 18 graden beneden, ik heb het laten opwarmen tot 19 graden, toen voelde het al wat behagelijker. Ik heb net gedoucht en mijn haar gewassen en het is hu 19 graden in huis. Ik heb 'm net aan gezet, want met nat haar krijg ik het snel koud.
Peiling
Verwarming al aan (gehad)
NuttyWorm54
27-09-2022 om 22:53
Hier blijft het 17 graden, 20 graden zou ik echt warm vinden. Had een koude neus maar inmiddels helemaal opgewarmd.
GroenTuintje
27-09-2022 om 23:13
Geen verwarming aan en hier nu 19,5 graad beneden. Boven zal het wat warmer zijn. En op zolder helemaal. Al droogt de was wel minder snel daar.
Peaches
27-09-2022 om 23:19
Hier inmiddels 18.5 in de woonkamer en 15.5 boven. Ik heb nog niemand horen klagen. Morgen weer een dag...
Ik lig zelf bij die 15.5 graden half onder mijn herfstdekbed en heb het niet koud.
Dolfje
27-09-2022 om 23:19
Het was net in de woonkamer nog boven de 20 graden maar ik had het koud omdat ik door de regen naar huis moest fietsen vanavond. Zelfs na douchen en thee nog fris. Nu in bed met een badjas aan maar nog wel de dunne kleine zomerdekbedjes erop ( heel oud en versleten) denk dat ik morgen de andere dekbedden erop leg. Die zijn nu nog te warm denk ik maar deze zijn niet groot genoeg om je lekker in te kunnen draaien. In de zomer geen probleem maar nu wil ik wel ergens onder liggen.
ShowyHummingbird30
28-09-2022 om 07:02
Vanochtend was het hier voor het eerst in maanden onder de 20 (19 dus). Vergeleken met de meesten van jullie is het hier dus nog behoorlijk warm en aangenaam. Wel voor het eerst een vest aan. En ik kan sinds deze week weer onder mijn dekbed slapen in plaats van alleen de hoes. Dat ligt zo heel rijk knus
!
Flower89
28-09-2022 om 07:56
Hier 17.5. Nog niet aangehad. Een vest, badjas en deken over zijn nog oke.
Gistermiddag een uurtje de elektrische haard aangehad, was al snel 20 graden toen.
Herfstappeltaart
28-09-2022 om 09:05
Vanmorgen 18 graden hier. Ik ga zo aan de slag (badkamer poetsen
) dus dan krijg ik het vanzelf warm. Nog geen verwarming aan gehad.
's Avonds een lekkere bak thee en een vest+dekentje en het gaat prima.
Wel gisteren het herfstdekbed erop gelegd i.p.v. het zomerdeel.
Man heeft nergens last van zegt ie. Hij fietste zonet met zijn zomerjas open (!) en een dunne trui eronder om een boodschap.
wild-flower
28-09-2022 om 09:13
zwaankip schreef op 27-09-2022 om 22:30:
Ik ga zeker geen verwarming aanzetten zolang het niet vriest.
Ik slaap nog steeds met alleen een lakentje en het raam open. Heerlijk!
Wow . Bikkel
Fenyw
28-09-2022 om 09:28
Flower89 schreef op 28-09-2022 om 07:56:
Hier 17.5. Nog niet aangehad. Een vest, badjas en deken over zijn nog oke.
Gistermiddag een uurtje de elektrische haard aangehad, was al snel 20 graden toen.
Dan heb je hem toch al wel aangehad?
lientje69
28-09-2022 om 09:37
Hier is hik vanacht voor het eersr aangeslagen.
Ga de nachttemperatuur nog iets naar beneden stellen.
Die staat nog op de oude nachtstand van vorig jaar en ik zal er dus aan moeten denken deze elke avond naar beneden te zetten. Had gisteravond late dienst en toen ik eenmaal in bed lag en hem hoorde aanslaan dacht ik : shit , die had nog lager gemoeten.
Maar sowieso wil ik overdag niet onder de 18,5 , want dat is funest voor mijn spieren en gewrichten. Dan kan ik niet meer werken en hoed dan nog de energierekening en alle andere verhogingen betalen? Man red dat niet alleen
Dus ook nu staat hij heel even aan, het is koud en kil in huis.
Zodirect kan hij wel weer omlaag, de zon komt door en vanaf 1 uur schijnt deze het huis in en warmt het vanzelf verder op hier.
PriceyRook54
28-09-2022 om 09:46
Hier (Dublin) geen thermostaat in huis dus geen idee qua temperatuur, maar 't is frisjes. Morgen naar kantoor gaan de panty's weer aan vrees ik! Vandaag thuiswerkdag en heb een extra laagje aan. En gisterenavond heeft man de dikkere dekbedden weer van zolder gehaald. De bovenraampjes staan momenteel overal open maar die gaan zo weer dicht. Dus ja, de herfst is echt wel begonnen.
Wij zaten dit weekend nog in Palma met 28 graden, dus het was even omschakelen 
Daglichtlamp
28-09-2022 om 09:48
Hier probeer ik de verwarming niet aan te zetten voor 1 oktober, maar vanochtend was het maar 15 graden in de woonkamer. Dus ik hoop dat we vandaag nog wat zon krijgen, anders ga ik toch overstag denk ik.
Madamecannibale
28-09-2022 om 10:01
Vanochtend was het afgekoeld naar 18 graden. Ik had beide ventilatieroosters open in de woonkamer en op eentje stond vol de wind. Ondertussen schijnt de zon hier volop en is het alweer 19 graden. Als de zon nog even blijft schijnen verwacht ik wel dat het boven de 20 wordt rond het middaguur. Vanavond doe ik denk ik één ventilatierooster dicht. In de slaapkamer staat het raam in de nacht altijd open, normaal gesproken hadden we dan ook nog de deur open maar die doen we dit jaar dicht zodat de rest van het huis minder afkoelt.
Dolfje
28-09-2022 om 10:01
Ainne schreef op 28-09-2022 om 09:46:
Wij zaten dit weekend nog in Palma met 28 graden, dus het was even omschakelen
Ik ben 1,5 week thuis van Mallorca en ben nog steeds niet gewend. Maar gelukkig schijnt nu de zon weer dus ik ga zo wandelen.
Het is nog steeds boven de 20 graden in de woonkamer. In de slaapkamer staat het raam nu open maar dat doe ik dicht voor ik vanmiddag ga werken.
watertoren
28-09-2022 om 10:03
Dolfje schreef op 28-09-2022 om 10:01:
[..]
Ik ben 1,5 week thuis van Mallorca en ben nog steeds niet gewend. Maar gelukkig schijnt nu de zon weer dus ik ga zo wandelen.
Het is nog steeds boven de 20 graden in de woonkamer. In de slaapkamer staat het raam nu open maar dat doe ik dicht voor ik vanmiddag ga werken.
Ik ben net terug uit Lanzarote. Dan is de overgang naar echt herfstweer wel groot.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.