Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Heb jij de verwarming al aan?

Nieuwsgierig: heb jij de verwarming al aan (gehad)?

Ik wel, zaterdagochtend was het 18 graden beneden, ik heb het laten opwarmen tot 19 graden, toen voelde het al wat behagelijker. Ik heb net gedoucht en mijn haar gewassen en het is hu 19 graden in huis. Ik heb 'm net aan gezet, want met nat haar krijg ik het snel koud.

Peiling

Verwarming al aan (gehad)
229 stemmen
18%
82%

Ik ben zeker weten af, de verwarming was warm. Volgens man stond de thermostaat op 18, maar voor 's avonds bleek-ie op 19 te staan. Ik vond het al zo opvallend dat mijn huis niet verder afkoelde de afgelopen dagen, maar netjes op 19 bleef. Goede isolatie, dat dubbelglas dat we een paar jaar geleden hebben laten plaatsen, dacht ik, maar mijn huis werd dus wel degelijk verwarmd! 

De thermostaat staat nu op 18,5

Overigens wordt het gas weer duurder (nadat het eerst weer wat goedkoper was geworden) door de explosies bij de gasleidingen Nord Stream 1 en 2. Schiet lekker op zo.

Hier nog steeds geen verwarming aan gehad (al ben ik reuze nieuwsgierig hoe het verwarmen met mijn airco zal zijn). Heb nu 20 kaarsjes aan en een heerlijk fleecevest, prima vol te houden zo. Thermostaat geeft 19 graden aan, ik ben blij verrast gezien ik pas sinds eind mei in dit appartement woon (bovenste etage met alleen onderburen trouwens).

Kersje schreef op 27-09-2022 om 19:15:

Hier nog steeds geen verwarming aan gehad (al ben ik reuze nieuwsgierig hoe het verwarmen met mijn airco zal zijn). Heb nu 20 kaarsjes aan en een heerlijk fleecevest, prima vol te houden zo. Thermostaat geeft 19 graden aan, ik ben blij verrast gezien ik pas sinds eind mei in dit appartement woon (bovenste etage met alleen onderburen trouwens).

Heb je wel goede ventilatie? Zoveel kaarsjes is niet echt bevorderlijk voor de luchtkwaliteit.

hier 19,5, zon scheen heel even vandaag. Ach het went wel, aantal jaren terug wilde ik vaak rond de 20,5. Maar nu laat ik de verwarming uit.

NuttyWorm54

NuttyWorm54

27-09-2022 om 19:28

Wel gezellig al die kaarsjes. Ik steek er vanavond ook een paar aan. En ik ben nu zooo jaloers op al die forummers met gezellige poezenbeesten. 
Met 17 graden vind ik het nu wel wat koud, verander hierdoor als vanzelf in een theeleut, want lekker warm. Soms even wat dansen. Verheug me nu al op een paar warme pannen als ik zo ga koken.

Schemerlampje schreef op 27-09-2022 om 19:21:

[..]

Heb je wel goede ventilatie? Zoveel kaarsjes is niet echt bevorderlijk voor de luchtkwaliteit.

Gelukkig is dit appartement zeer goed vwb ventilatie, dus maak ik me daarover geen zorgen 😇

StardustZiggy schreef op 27-09-2022 om 19:28:

Wel gezellig al die kaarsjes.

Dat is ook de reden waarvoor ik het voornamelijk doe hoor, doe dit al heeeeeeel wat jaren 😉

Ik ben ook af, hier is de verwarming aangegaan. Het was kort onder de 19 gezakt toen ik even de achterdeur open had met koken.

Ik blijf me verbazen dat het bij iedereen nog zo relatief warm is binnen, bij ons was het vandaag weer 16C. Ik heb twee meters die steeds een halve graad schelen dus het klopt wel echt en is geen vertekend beeld.

Gister de verwarming dus op 18C gehad ivm ziek kind, die is vandaag weer naar de opvang geweest dus verwarming is weer uit. Ik heb een lekkere warme onesie die ik vandaag aan heb gedaan nadat ik verregend thuis kwam. De was droogt hier wel iets langzamer maar wordt gewoon droog ook met dit weer.

Als ik het echt koud heb of iemand anders in huis heeft er last van doen we de verwarming wel aan maar voor nu vind ik het nog steeds prima te doen zo.

Hier ook nog niet aan. Vanochtend was het 17,5 maar we hadden vannacht niet alle gordijnen dicht. Ik ben overdag thuis maar kies nu nog voor dekentje en kop thee. 

Kaarsjestip: Action heeft een adventkalender (6,95) met voor iedere dag een kaars. Heb hem gekocht omdat ik kaarsjes gezellig vind en kinderen nu onderhand leeftijd krijgen dat ze er afblijven hopelijk. 

Bij mij is het uiteindelijk weer 17,5 geworden. Ik heb een tijdje staan koken met in de keuken de balkondeur en het raam open, en daarna voelde die 17,5 graad in de woonkamer heel behaaglijk eigenlijk. Dus hij hoeft niet aan gelukkig.

Overdag staat het programma ingesteld op 15, in de avond op 17. Toen ik thuis kwam na het werk was het 16,7. Dus om half 6 sprong de verwarming aan.. Helaas niet tot 1 oktober gered maar vind het ook van de zotte om me zo aan de datum vast te klampen. 

Hier is het 17°in de woonkamer. Ik vind het heerlijk! Ik verdraag geen warmte en afgelopen zomer was echt de hel voor mij. Voor mij geen lange mouwen, geen dekentjes, geen dikke truien! Ik geniet van de "kou"! Ik ga zeker geen verwarming aanzetten zolang het niet vriest. 
Ik slaap nog steeds met alleen een lakentje en het raam open. Heerlijk!

Hier is het nog 20 graden, goed genoeg voor mij.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.