Huiskamer
KillerQueen
19-09-2022 om 19:50
Heb jij de verwarming al aan?
Nieuwsgierig: heb jij de verwarming al aan (gehad)?
Ik wel, zaterdagochtend was het 18 graden beneden, ik heb het laten opwarmen tot 19 graden, toen voelde het al wat behagelijker. Ik heb net gedoucht en mijn haar gewassen en het is hu 19 graden in huis. Ik heb 'm net aan gezet, want met nat haar krijg ik het snel koud.
Peiling
Verwarming al aan (gehad)
Earlgreythee
23-09-2022 om 11:31
Ik zit nu op zolder te werken en hier wordt het wel erg koud nu! We laten hier binnenkort een radiator plaatsen, dus dan kan ik die werkplek gelukkig wel gaan laten opwarmen. Daar heb ik wel wat euro's voor over, om warm te kunnen werken (en ik ga ook regelmatig naar kantoor hoor).
HerrBlitz
23-09-2022 om 11:47
Ik heb de verwarming niet meer aangehad na die paar uurtjes afgelopen zondag.
Binnen blijft het tot nu toe minimaal 19,5 graden, dat is warm genoeg. In de avonduren trek ik wel een trui of vest aan, maar overdag vind ik dat nog niet nodig.
Dolfje
23-09-2022 om 12:19
Het is hier nog steeds zo’n 21-22,3 graden in de woonkamer en de ramen in de slaapkamers aan de andere kant van het appartement staan al de hele morgen open. Heb wel nu in de avond als ik stil zit en tv zit te kijken er een dekentje bij op de bank en dan doen we de woonkamerdeur ook dicht. Denk wel dat we er eerdaags in de badkamer aan moeten gaan geloven want met uit de douche stappen vind ik het wel fris worden.
Rockstar
23-09-2022 om 12:29
Norm schreef op 23-09-2022 om 04:58:
nee nog niet aan gehad. Ik maak af en toe gebruikt van de elektrische vloerverwarming of de airco. Ketel blijft bij echt uit. De vrouw en ik kruipen tegen elkaar aan als we het koud hebben.
Dan heb je dus wel de verwarming aan gehad.
FaithfulDuck87
23-09-2022 om 12:40
ik heb hem net even aan gehad, half uurtje en nu weer uit. Ik zat met kippevel op de armen en dat wil ik niet.
Loulou82
23-09-2022 om 13:03
Ik had nee gestemd. Maar ik ben af wij hebben al een x of 3 de houtkachel aan gezet en dacht dat het om de verwarming ging. Verder kleden we ons in huis wat warmer aan. Maar als we alle 3 thuis zijn en het is fris gooien we de houtkachel aan.
Pier-
23-09-2022 om 13:31
Nee zeker niet. Ik heb sowieso de temperatuur in de winter tussen de 18-19 graden staan. Ik heb een hekel aan hele warme huizen. Maar mijn favoriete seizoenen zijn nu ook aangebroken, dus geen probleem
Envelop
23-09-2022 om 13:36
Het is bij ons rond de 17C, vanmorgen bij het ontbijt weer 16,5C. Mijn bestelde infrarood paneel is binnen, die hoop ik volgende week op mijn werkplek te installeren. Dat is ook een vorm van verwarming dus daarna ben ik "af".
Nu onderweg naar de camping dus sowieso geen verwarming dit weekend.
Herfstappeltaart
23-09-2022 om 14:46
Ik snap heel goed dat mensen hun houtkachel gebruiken bij deze gasprijzen maar ik maak me wel zorgen over de gezondheidseffecten. Ik lees steeds over fijnstof wat je inademt enzo....mijn kinderen hebben er ook een en ik ben best bezorgd over hun gezondheid, ook voor de kleintjes die in huis zijn....Er wordt wel gestookt met goed droog hout en de schoorsteen zit ook hoog en wordt op tijd geveegd, maar toch..
Ysenda
23-09-2022 om 14:56
ik heb de verwarming aangehad om de radiatorventilatoren die ik net gemonteerd had te testen. Ben ik dan ook af? Daarna is hij weer uit gegaan. Die ventilatoren heb ik ook weer verwijderd, ze zijn echt heel stil maar voor geluidsgevoeligen zoals zoon en ik toch niet stil genoeg. (Denk aan niveau zoemende laptop)
Rondstruiner
23-09-2022 om 15:59
Ik had het net best koud, dus heb even stofgezogen. Win/win
! Ik heb het weer warm en het is hier weer netjes. Die ga ik er in houden de komende tijd.
Drakenvlieg
23-09-2022 om 18:57
Ysenda schreef op 23-09-2022 om 14:56:
ik heb de verwarming aangehad om de radiatorventilatoren die ik net gemonteerd had te testen. Ben ik dan ook af? Daarna is hij weer uit gegaan. Die ventilatoren heb ik ook weer verwijderd, ze zijn echt heel stil maar voor geluidsgevoeligen zoals zoon en ik toch niet stil genoeg. (Denk aan niveau zoemende laptop)
Oh, je hoort ze echt? Bedankt, goed om te weten. Weet ik dat ik ze echt niet hoef te kopen. Ook voor mijn overgevoelige oren is dat echt niet prettig.
Verder nog steeds geen verwarming nodig, 21,5 nu. Maar ook niet helemaal lekker dus zo eens een dekentje pakken.
stokstaart
23-09-2022 om 19:00
ik heb de radiator ventilatoren vorig jaar ook weg gegeven omdat ik ze teveel herrie vond maken
Flower89
23-09-2022 om 19:12
Alleen voor het 'doorstromen' en kijken of er lucht in zat. Net verhuids en alles heeft een jaar stilgestaan.
Voor de warmte nog niet. Het is 19 graden (had ik vorig winter altijd) heb het hier alleen koud! Maar de prijzen houdeb me echt tegen dus een warme douche, badjas en dikke deken.
Butterflywhy
23-09-2022 om 19:25
Niet het hele topic gelezen maar heir is het overdag nog 21 of 21,5 in huis. Dus nog geen verwarming aangehad. Als het s avonds wat koeler is, is een dekentje op de bank voldoende.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.