Huiskamer
KillerQueen
19-09-2022 om 19:50
Heb jij de verwarming al aan?
Nieuwsgierig: heb jij de verwarming al aan (gehad)?
Ik wel, zaterdagochtend was het 18 graden beneden, ik heb het laten opwarmen tot 19 graden, toen voelde het al wat behagelijker. Ik heb net gedoucht en mijn haar gewassen en het is hu 19 graden in huis. Ik heb 'm net aan gezet, want met nat haar krijg ik het snel koud.
Peiling
Verwarming al aan (gehad)
CharlieB
20-09-2022 om 18:14
Ik heb het even overwogen vanmorgen. Maar toen was het al onder de 15 graden in huis. Ik vond het alleen een beetje zonde voor een uurtje, dus niet gedaan en 's nachts heb ik daar helemaal geen last van (vind ik lekker juist). Nu heeft de zon op mijn huis geschenen en is het opgelopen tot 18 en dat vind ik meer dan prima. Het voelt ook totaal niet onaangenaam, zit nog in een tshirt. Dus hij gaat vanavond ook niet meer aan. Ik denk dat het vooral de komende tijd de ochtenden wordt waarin ik het liever wel zou doen.
Krisper2
20-09-2022 om 18:28
Due-scimmie schreef op 20-09-2022 om 16:20:
[..]
Dat zegt ze toch niet. Het is nu eenmaal zo dat thermostaten ook gewoon af kunnen wijken.
Dat zegt ze niet letterlijk, maar ze denkt er wel gelijk aan dat de thermostaat niet de juiste temperatuur aangeeft. Oftewel, ze denkt dat het niet echt 23 graden is bij m'n buurvrouw.
Drakenvlieg
20-09-2022 om 18:32

Vanochtend was het 21,5 hier. Nu met de zon 24 graden en al de hele middag de balkondeur op een flinke kier omdat het benauwd werd.
Leuk voor nu qua verwarming. Ik stook normaal rond de 400 m3 ongeveer. Alleenstaand maar wel afgekeurd heel veel thuis! Dus weinig verbruik.
Ik heb een tien jaar oud appartement op de bovenste verdieping met een raampartij van 3x7 m2... En dat vanaf 13:00 in de zon tot zonsondergang.
Ja, mooi uitzicht. Maar ook echt bloedjeheet in de zomer. Ja, hier is een airco écht nodig. 2 jaar terug was het 2,5 maanden lang boven de 30 graden in huis.
Sinds vorig jaar een airco helaas. Mijn natuurhart vind het niets. Mijn gezondheid wel...
Moosey
20-09-2022 om 19:14
Drakenvlieg, heb je zonwering? Zo nee is dit misschien wat voor je? Www.suneclipse.nl Scheelt echt veel warmte
Ysenda
20-09-2022 om 19:18
Krisper2 schreef op 20-09-2022 om 16:12:
[..]
Is het zo ongeloofwaardig dat iemand het graag 23 graden in huis heeft?
![]()
Nee, hoor, jaren een kamer mogen delen met een Braziliaanse die had het altijd koud en de kachel altijd op heet.
Ysenda
20-09-2022 om 19:46
Krisper2 schreef op 20-09-2022 om 18:28:
[..]
Dat zegt ze niet letterlijk, maar ze denkt er wel gelijk aan dat de thermostaat niet de juiste temperatuur aangeeft. Oftewel, ze denkt dat het niet echt 23 graden is bij m'n buurvrouw.
Het kan ook nog veel warmer zijn. Hoe goedkoper en eenvoudiger de thermostaat hoe groter de afwijking, kan naar boven en naar beneden zijn.
Maar ook de plaats waar hij hangt is heel bepalend. Als hij vlak bij de radiator hangt en je zit zelf aan de andere kant van de ruimte dan kan het waar je zit veel kouder zijn dan de thermostaat aangeeft. Bij mijn vader scheelde dat bijna 4 graden. Dus om het 19 te krijgen waar hij zat moest de thermostaat op 23 staan.
Treurniet
20-09-2022 om 20:23
Fenyw schreef op 20-09-2022 om 10:05:
[..]
Ja dat merk ik. Sterker nog, een vleug sigarettenrook van iemand die op straat voor me loopt voelt als een stomp in mijn maag, ik krijg letterlijk geen lucht. Ik heb ook last van mensen die in de auto roken, het raampje open hebben en langs rijden. Vuurwerk is om die reden ook naar.
Maximale medicatie.
Drakenvlieg
20-09-2022 om 20:26
Moosey schreef op 20-09-2022 om 19:14:
Drakenvlieg, heb je zonwering? Zo nee is dit misschien wat voor je? Www.suneclipse.nl Scheelt echt veel warmte
Dank je voor het meedenken.
Ja ik heb ze al eens gezien en ik heb niets. Iets met VvE voorschriften
. Er mag bijna niets, en wat wel is toegestaan zit aan veel regels gebonden en is daardoor voor mij niet te betalen.
De airco heeft mij ook al een half jaar strijd opgeleverd...
-River-
20-09-2022 om 20:34
Het is bij ons nog steeds 23 graden in huis. In de zomer wordt het gelukkig niet warmer dan 28 graden. Maar goed hebben dan ook verwarmingsbuizen van de bewoners boven ons door ons appartement heenlopen, die zijn al warm
.
Zo'n warm huis in de winter is fijn, maar in de zomer is er niet in de slaapkamer te slapen.
TanSwallow86
20-09-2022 om 20:35
Nee, heb in de slaapkamer nog het raam wagenwijd open staan. Dan nog last van zweten in de nacht. Heb zelfs nog mijn ventilator aan. Werkt op een soort batterij, je laat het op via usb kabel en dan draait ie zonder stroom 13 uur lang
Moosey
20-09-2022 om 20:50
Drakenvlieg schreef op 20-09-2022 om 20:26:
[..]
Dank je voor het meedenken.
Ja ik heb ze al eens gezien en ik heb niets. Iets met VvE voorschriften
. Er mag bijna niets, en wat wel is toegestaan zit aan veel regels gebonden en is daardoor voor mij niet te betalen.
De airco heeft mij ook al een half jaar strijd opgeleverd...
Oh, wat idioot zeg
Zonwering is zo belangrijk..
EdjeH
21-09-2022 om 08:14
Nee, ik heb een houtkachel. en even als het nu wat frisser/ vochtiger wordt in de avond 3 blokjes erop en het is weer lekker in huis. op de benedenverdieping in de ochtend nog steed 19gr... isoleren helpt
Taartjes
21-09-2022 om 08:15
Vandaag voor het eerst
Het is 17 graden beneden en ik ben vrij vandaag, de verwarming staat nu op 18.
Envelop
21-09-2022 om 08:56
Andere meter er naast gehouden en die geeft een verschil van 0,5C. Op onze thermostaat is het 16C in de ochtend, op de meter 16,5C.
We hebben een jaren 30 huis en een glazen pui aan de achterzijde, daar zal het door komen. Alles wat we met de financiële middelen die we nu hebben kunnen doen aan isolatie hebben we wel gedaan. Enige waar we nu over denken is een dik gordijn bij de voordeur.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.