Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Heb je wel eens in de krant of tijdschrift gestaan?

Naar aanleiding van het tv topic, nu de krant. 
Stond er een artikel in waarbij je aan het woord kwam, als deskundige of belanghebbende, een ingezonden brief? 
Hier mag je het posten!

Auwereel

Auwereel

27-04-2026 om 14:18 Topicstarter

Drie keer als ingezonden brief in Trouw.
Eén keer werd ik aangehaald door een columnist.
Het lokale suffertje: een vraaggesprek en ook een paar ingezonden brieven. En vorig jaar ben ik als deskundige geïnterviewd voor een tijdschrift, maar daar heb ik niets van terug gehoord, dus of dat ooit een artikel is geworden...? 🤔

Meerdere keren, met mijn vrijwilligerswerk. Een trotse groepsfoto als we weer certificaten konden uitreiken.

Trouw heeft ooit een soort reportage over me gehad, in 2013 denk ik. En ik heb ook in AD en Eindhovens Dagblad gestaan. In Eindhovens Dagblad ook nog een keer met een ingezonden brief. Het plaatselijke sufferdje heeft ook nog eens een stuk over mij en mijn gezin gehad. 

En ik bedenk dat ik later nog een keer in Trouw heb gestaan, met een artikel in de weekendbijlage 

Nog nooit, volgens mij. Wel regelmatig met foto in bedrijfsmagazines, van mijn eigen werk of een zakelijk contact.
Mijn kinderen hebben beide zeker drie keer in het lokale weekblad gestaan, bij een fietsexamen of excursie van school/BSO.

Ik heb begin jaren 60 op een foto gestaan in de Eva, voorloper van de Viva. Het ging over wat een crèche was. De foto was genomen om op onze zondagsschool crèche en je zag een aantal kinderen die in een lokaal aan het spelen waren met blokken. 

Minstens 10x. Daarnaast ook op tv geweest en diverse keren geïnterviewd voor de radio.  Dit omdat ik iets bedacht had wat klein begon,  vervolgens groter werd,  en toen heel groot werd.  Daarna hebben instanties in heel Nederland dit idee overgenomen.  Het speelde iets van 20 jaar geleden, een paar jaar.  Na zo'n akkefietje kreeg ik dagenlang post, soms meer dan 200 enveloppen per dag.  

Auwereel

Auwereel

27-04-2026 om 15:30 Topicstarter

Nu word ik wel nieuwsgierig wat je deed met alle post, Dorestad!

Auwereel

Auwereel

27-04-2026 om 15:35 Topicstarter

PensioNada schreef op 27-04-2026 om 15:25:

Ik heb begin jaren 60 op een foto gestaan in de Eva, voorloper van de Viva. Het ging over wat een crèche was. De foto was genomen om op onze zondagsschool crèche en je zag een aantal kinderen die in een lokaal aan het spelen waren met blokken.

Wow, was dat toen zo nieuw? De crèche tijdens de kerkdienst leek me iets dat al veel verder terug zou gaan!

Ik kan me mijn eigen zondagse crèche nog herinneren. Ik zal drie geweest zijn, want met vier ging je naar de kindernevendienst. Ik herinner me dat een veel kleiner kind geen tekening maakte zoals ik, maar zat te krassen. Ik vond dat zonde van het papier!

Ja, diverse malen foto's gepubliceerd in de krant, daar was toen nog ruimte voor.
En ik heb ook een keer of 3 meegedaan met de 'terrassentest' van het AD. Dan kreeg je een budget en een adres op, om een terras te beoordelen, uiteraard anoniem. 
Bij publicatie stond mijn naam en foto er wel bij.  Was leuk om te doen ook.

Auwereel schreef op 27-04-2026 om 15:30:

Nu word ik wel nieuwsgierig wat je deed met alle post, Dorestad!

Van alles! Ik kreeg zelfs het verzoek de postzegels te bewaren! Ik zal je een pb sturen

In de plaatselijke krant regelmatig met mijn sport als kind. Gewoon een foto met wat tekst eronder over de activiteit. 

Heb ook in een bedrijfsblad gestaan met een interview. Was leuk om te doen. 

Artikel met foto in de krant over vrijwilligerswerk in het theater. Foto was gelukkig overbelicht, want ik keek niet zo vrolijk... vaker last van met een camera op mijn neus 

Langer geleden, ook tijdens vrijwilligerswerk,  over een project bij de Gemeente, waarin ik en collega's het e.a vertelden over de problemen van vrouwen met jonge kinderen in combinatie met werk. 

Auwereel schreef op 27-04-2026 om 15:35:

[..]

Wow, was dat toen zo nieuw? De crèche tijdens de kerkdienst leek me iets dat al veel verder terug zou gaan!

Ik kan me mijn eigen zondagse crèche nog herinneren. Ik zal drie geweest zijn, want met vier ging je naar de kindernevendienst. Ik herinner me dat een veel kleiner kind geen tekening maakte zoals ik, maar zat te krassen. Ik vond dat zonde van het papier!

Het artikel ging niet over een zondagsschool crèche, maar over hoe een kinderdagverblijf werkt. Ze hadden als illustratie een foto gepakt van mijn zondagsschool. In die tijd waren de meeste vrouwen huisvrouw. Kinderdagverblijven waren er niet of nauwelijks.

Nog nooit, voor zover ik me op dit moment kan herinneren.

—-Edit: toch wel! Ik had de hoofdprijs gewonnen in een lokale quiz en kwam daarmee op de foto met beschrijving in de huis-aan-huis —-

ik heb 2x de viva gehaald, mijn reactie op het fora was uitgelicht. 
en een reportage over vriendinnengroepen, was best grappig alleen erg chaotisch. heb het artikel nog ergens liggen denk ik.

en een foto met mijn moeder en tantes in een het lokale wijkblaadje er was een evenement gaande er wij werden toevallig gefotografeerd. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.