Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Happy Stones

Sinds de tweede Coronagolf een nieuwe hobby ontdekt. Kinderen en ik zijn druk bezig met het maken van happy Stones en het verstoppen daarvan. Nooit verwacht dat ik rust zou vinden in "freubelen". Maar ook het zoeken naar Happy Stones vinden we leuk. 
Wie kent het en doet dit ook? 


VivaLaVida

VivaLaVida

09-07-2021 om 11:26 Topicstarter

Oja, en bizar hoe blij je kunt zijn met een gevonden steen haha 

Ken het ook, ben ook lid van een lokale facebookgroep. Het lijkt nu wat minder te worden met de happy stones, maar af en toe vinden de kinderen er nog eentje. Vond het vooral erg leuk toen we weinig anders konden doen dan wandelen. Het maakte een wandeling voor de kinderen net wat leuker.

Zelf schilderen doe ik niet. Heb een paar steentjes beschilderd, maar ik vind het wat gedoe op zo'n steentje.

Wat leuk dat jullie dat doen! Ik word er zo blij van als ik er af en toe eens eentje tegenkom. Neem ze niet eens mee, maar die verrassing van een mooi versierde steen op een onverwachte plek is zo leuk 

VivaLaVida schreef op 09-07-2021 om 11:26:

Oja, en bizar hoe blij je kunt zijn met een gevonden steen haha

Dat is inderdaad heel grappig. Bewaar je die stenen dan ook? Hier mogen er een paar stenen bewaard worden. Ik wil niet het hele huis vol met die dingen. 😉

VivaLaVida

VivaLaVida

09-07-2021 om 11:33 Topicstarter

Ja Feles, die FB groepen ken ik ook. Zelfs wel eens onze steen terug gezien. Maar ik plaats ze zelf ook. Het is ook gepriegel op die stenen hoor. En dan nog dat aflakken etc. 

Dat is het leuke hè Piratenkoningin. 
je leest ook vaak dat ze net op het juiste moment gevonden worden. Vaak als steun of een extra lach die dag. 

VivaLaVida

VivaLaVida

09-07-2021 om 11:34 Topicstarter

Feles schreef op 09-07-2021 om 11:30:

[..]

Dat is inderdaad heel grappig. Bewaar je die stenen dan ook? Hier mogen er een paar stenen bewaard worden. Ik wil niet het hele huis vol met die dingen. 😉

Nee echt alleen de mooiste kunstwerken. De rest gaat weer verder zwerven. We proberen ze dan wel in een andere regio te leggen.

VivaLaVida schreef op 09-07-2021 om 11:34:

[..]

Nee echt alleen de mooiste kunstwerken. De rest gaat weer verder zwerven. We proberen ze dan wel in een andere regio te leggen.

Hier gaat dat ook zo. Als we tijdens een wandeling meerdere stenen vinden, leggen we ze tijdens die wandeling meteen weer weg. Of we laten ze liggen. Het is ook leuk dat een ander wat kan vinden.

Ja erg leuk. Wordt hier in de buurt ook gedaan. 

Jaaaa ik!!! Verslaafd ben ik er aan. Ik koop mijn stenen zelfs in de US en maak er echt mini kunstwerkjes van. 

VivaLaVida

VivaLaVida

09-07-2021 om 13:07 Topicstarter

Ben nu wel heeeeel benieuwd BuzzieBee.
Wij komen regelmatig in een kinderziekenhuis en daar liggen ook allemaal mooie stenen. Dat is echt zo leuk voor de kinderen die daar verblijven of een dagje moeten zijn. 

Ik weet nog niet hoe ik plaatjes kan plakken. Ik heb wel een insta maar daar staat mijn echte naam op en dat vind ik ook niet prettig. Misschien moet je hier ook een bepaald aantal posts hebben en ik heb nog geen website gevonden waar ik de foto's op kan zetten zodat ik hier meteen de foto kan laten zien. Tips dus welkom voor dat soort sites

Over het algemeen maak ik wel voor kinderen maar ook een hoop voor volwassenen. Soms ben ik er zo trots op dat ik hem zelf eerst even een paar weekjes hou. Voor ik begon kon ik net een poppetje maken met harkjes voeten. Ik KON helemaal niet tekenen. Blijkbaar dus wel. Ik ben met meerdere stenen tegelijkertijd bezig omdat ze tussendoor even moeten drogen voor ik verder kan. Het gros van de stenen heeft wel met 'humor' te maken. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

09-07-2021 om 21:13

BuzzieBee schreef op 09-07-2021 om 13:30:

Ik weet nog niet hoe ik plaatjes kan plakken. Ik heb wel een insta maar daar staat mijn echte naam op en dat vind ik ook niet prettig. Misschien moet je hier ook een bepaald aantal posts hebben en ik heb nog geen website gevonden waar ik de foto's op kan zetten zodat ik hier meteen de foto kan laten zien. Tips dus welkom voor dat soort sites

65 posts, dan krijg je de plaatjes optie. Tot die tijd: post de link naar je foto, dan kan iemand anders hem voor je plaatsen.

Site om plaatjes te uploaden: postimg.cc

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

09-07-2021 om 21:18

BuzzieBee schreef op 09-07-2021 om 13:30:

Ik weet nog niet hoe ik plaatjes kan plakken. Ik heb wel een insta maar daar staat mijn echte naam op en dat vind ik ook niet prettig. Misschien moet je hier ook een bepaald aantal posts hebben en ik heb nog geen website gevonden waar ik de foto's op kan zetten zodat ik hier meteen de foto kan laten zien. Tips dus welkom voor dat soort sites

imgbb punt com 

Daar kun je kiezen of je een account aan wil maken of de foto na x-tijd automatisch wil laten verwijderen.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

09-07-2021 om 21:19

Ik ben trouwens ook gaan rock painten. Vind het idee erachter leuk en heel rustgevend om te doen, met fijne muziek op de achtergrond.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.