Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Hangt de vlag uit vandaag?

de Nederlandse vlag - wappert die bij jou vandaag? 

Peiling

Hangt bij jou de vlag uit vandaag ?
107 stemmen
14%
20%
20%
40%
7%
0%

Ik heb geen vlak en ook niet zo’n ding om hem in te steken. Ik wil best vlaggen voor Nederland maar ik weiger te vlaggen voor het koningshuis want die moet ik niet, dus ik zal nooit op koningsdag vlaggen.

Nu ik er over na denk...In mijn oude huis kon geen vlag hangen maar misschien wil ik hier wel gaan vlaggen voor de 2e Wereld Oorlog.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

27-04-2022 om 11:20

Nee. Wel op 4-5 mei, niet op Koningsdag. Omdat ik het toch best bizar vind dat we nog steeds een monarchie hebben, waarin de koning zelfs nog (beperkte) macht heeft. En daarnaast blinkt het huidige paar nu ook niet echt uit in aanvoelen wat er in de samenleving speelt. Een republiek is ook niet zaligmakend, maar het huidige Nederlandse systeem botst m.i. met een democratie.

Ik neem aan dat degenen die tegen de monarchie zijn vandaag gewoon gaan werken? 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

27-04-2022 om 11:51

Poezie schreef op 27-04-2022 om 11:35:

Als ik in ruil een vrije dag krijg met ramadan, Eid ul Fitr, Eid ul Adha of 1 mei, prima. Dan werk ik op koningsdag en ook met kerst en de andere christelijke feestdagen.

Poezie schreef op 27-04-2022 om 11:35:

Wat een rare opmerking. Alsof joden niet vrij mogen zijn op 2e kerstdag of islamieten ook moeten werken op 2 paasdag.

Het is een nationale feestdag en iedereen heeft daar recht op, ongeacht je overtuigingen.

Mocht het ooit afgeschaft worden ben ik de laatste die daar een traan om zal laten, maar tot die tijd heb ik precies dezelfde rechten als een oranjefan

MoederBarberin schreef op 27-04-2022 om 11:52:

[..]

Wat een rare opmerking. Alsof joden niet vrij mogen zijn op 2e kerstdag of islamieten ook moeten werken op 2 paasdag.

Het is een nationale feestdag en iedereen heeft daar recht op, ongeacht je overtuigingen.

Mocht het ooit afgeschaft worden ben ik de laatste die daar een traan om zal laten, maar tot die tijd heb ik precies dezelfde rechten als een oranjefan

Als je het niet ziet als feestdag, waarom zou je het dan vieren? Aanstaande maandag is het suikerfeest. Dat vier ik niet, maar mijn collega wel.

Ja bij ons hangt een vlag, niet zelf opgehangen want woon in een appartement en daar wordt dat gedaan.

Poezie schreef op 27-04-2022 om 11:57:

[..]

Als je het niet ziet als feestdag, waarom zou je het dan vieren? Aanstaande maandag is het suikerfeest. Dat vier ik niet, maar mijn collega wel.

Je vroeg niet of ik het vierde, je vroeg of ik ging werken

MoederBarberin schreef op 27-04-2022 om 11:52:

[..]

Ik werkte vroeger in de keuken van een ziekenhuis waar iedereen het recht had om met nationale feestdagen vrij te zijn.  Islamieten had ook recht om op kerstdagen vrij te zijn maar konden toen al aangeven dat ze wel willen werken al was het niet hun roosterdag. Dan konden ze die ruilen voor een islamitische feestdag.

Zolang Koningsdag een feestdag is kan ik vrij zijn op die dag maar vind het ook niet erg om te werken als ik daar zelf voor kan kiezen.  

Ik vlag omdat het kan. Vroeger thuis hadden we geen vlag maar ik vind het zó feestelijk! Zonder wimpel want a. Ik heb niet zo veel met het huidige koningshuis en b. ding ligt ergens in de schuur.
Ik vlag op 4 en 5 mei, geslaagd zijn, geboorte eigen kinderen en verjaardagen. Voor het dorpsfeest heb ik een speciale vlag die bij die feestdag hoort. Deze vlag zit aan een eigen stok zodat we niet hoeven te wisselen.

Ik heb geen vlag, en als ik er een had zou ik het waarschijnlijk te veel moeite vinden om 'm op te hangen. Maar in gedachten hangt die uit 😁 Wel koningsgezind hier

Nee. We hebben geen vlag of vlaggenstok. We zijn ook totaal niet koningsgezind. 

Hoewel we wel een koekblik hebben met Beatrix en Willem-Alexander erop. Omdat het zo lekker fout is.

Nee, ik heb geen vlag en die ga ik voorlopig ook niet kopen.
Misschien tweedehands op een rommelmarkt voor een leuke prijs.

KillerQueen schreef op 27-04-2022 om 14:11:

Nee. We hebben geen vlag of vlaggenstok. We zijn ook totaal niet koningsgezind.

Hoewel we wel een koekblik hebben met Beatrix en Willem-Alexander erop. Omdat het zo lekker fout is.

https://m.youtube.com/watch?v=PSQ5yz6z4qI

Als we het toch over “fout” hebben.
Een klassieker oud maar wel leuk 

nee, wel op 4 en 5 mei

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.