Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Handige hulpjes

De ouderdom komt met gebreken en/of we zijn op zoek naar meer gemak. Deel hier je handige hulpjes in 't dagelijks leven. 


open zakjes chips enzo sluit je makkelijk met een wasknijper. 

Hobbelster schreef op 19-12-2021 om 22:35:

open zakjes chips enzo sluit je makkelijk met een wasknijper.

Open zakken chips gaan op  

Hobbelster schreef op 19-12-2021 om 22:35:

open zakjes chips enzo sluit je makkelijk met een wasknijper.

Daar gebruik ik dezelfde ikea klemmetjes voor als bij de bieslook tip. Ideaal.

Granny71 schreef op 19-12-2021 om 19:51:

Mijn dochter heeft sinds 3 weken een autootje. Net zo oud als zij zelf. Heel retro met raamzwengels en een ventilator die meer herrie dan warme lucht produceert.
Ze kreeg als tip om de ramen in te smeren met scheerschuim en dan droog te maken met een handdoek.
Dit schijnt condens tegen te gaan. Ook voor de badkamer spiegel en douchewanden.
Iemand hier ervaring mee?

Sok vullen met rijst en in de auto leggen. Werkt heel goed! 

Zusterclivia schreef op 19-12-2021 om 22:22:

[..]

Ik heb zoiets:

https://images.app.goo.gl/erTFRCBK1R71N6aC6

Zo eentje heb ik ook. Is een erfstuk. Hij heeft nog prachtige oranje handvatten. Heel handig.

GrippingKouprey73

GrippingKouprey73

19-12-2021 om 22:59

Dolfje schreef op 19-12-2021 om 22:37:

[..]

Open zakken chips gaan op

Dan heb je die riem ook niet meer nodig  . Leuk topic. 


Al begin ik te beseffen dat ik toch wel erg Spartaans leef, want ik kan zo snel even niets bedenken. Wel knip ik mijn pizza deeg met een schaar. Ben ook moe nu, er schiet me vast de komende dagen nog wel iets te binnen.

Heremetijd schreef op 19-12-2021 om 22:59:

[..]

Dan heb je die riem ook niet meer nodig . Leuk topic.

Ik heb ooit zo'n hakmolentje bij de Aldi gekocht.
Handig voor de uien en makkelijk schoon te maken.

494268.jpg

Zusterclivia schreef op 19-12-2021 om 22:22:

[..]

Ik heb zoiets:

https://images.app.goo.gl/erTFRCBK1R71N6aC6

Die had ik ook. Ook van de kringloop. Het werkt inderdaad maar die Jarkey, die het vacuüm van de pot verbreekt werkt moeiteloos. Dit Brabantia ding past soms niet goed op de pot; te groot, te klein, deksel loopt schuin af. Je moet hem vastklemmen. En je moet evengoed nog kracht zetten. Dat andere ding is simpelweg een kwestie van ‘plop’ en dan draai je het deksel er zonder enige krachtsinspanning af. Zeker voor mensen die pijn hebben in de handen of echt weinig kracht hebben, is die Jarkey echt veel beter. 

redbulletje schreef op 19-12-2021 om 16:57:

En dankzij een topic op dit forum ben ik sinds een week een tevreden drager van een riem zonder sluiting:

Is ook best een goeie voor truitjes en bloesjes die kapot gaan door die gesp…. Dat heb ik tenminste altijd. Nog nooit gezien dit. 

Miss-Pippi schreef op 20-12-2021 om 00:22:

[..]

Is ook best een goeie voor truitjes en bloesjes die kapot gaan door die gesp…. Dat heb ik tenminste altijd. Nog nooit gezien dit.

Ik draai mijn (kleine) gesp altijd naar de zijkant richting heup, dat scheelt in het beschadigen van je bovenkleding.

- kruidenschaar. Knipt verse kruiden makkelijk klein
- siliconenmatje dat aan de keukenmuur hangt: onderzetter, anti slip, pannenlap, opener
- Ninja Foodi: niet bepaald een kleine gadget, maar nu ik hem heb kan ik niet meer zonder
- Dweil met ingebouwd sopreservoir. Sprayen en gaan. Niet steeds soppen en wringen
- Microvezel glasdoek. Even met een natte doek over raam of spiegel en drogen met de glasdoek en het is streeploos, zonder emmers, trekkers en andere meuk om door het huis te zeulen.

Dolfje schreef op 19-12-2021 om 22:19:

Om potten te openen heb ik van die soort antislip dingen. Heb een heel setje laatst gekregen van mijn moeder zoiets als dit :
https://www.ikea.com/nl/nl/p/omtanksam-antislip-potopener-groen-50389814/?gclsrc=aw.ds&gclid=Cj0KCQiAzfuNBhCGARIsAD1nu-9jRFDQ-MX3imjG9p5DgkF9cJapgGwTfllHPjvLMA3jU9QtZHtf44oaAkqWEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Wow ze bestaan nog, ik had ze van Tupperware maar dat is in Nederland terziele. Mijn grip dingen ook nu kan ik bij Ikea nieuwe scoren, joepie. 

Als ikea ooit nog open mag  alleen die dingen bestellen maakt het wel heel duur met verzendkosten. 

Bakblik schreef op 20-12-2021 om 09:25:

[..]

Wow ze bestaan nog, ik had ze van Tupperware maar dat is in Nederland terziele. Mijn grip dingen ook nu kan ik bij Ikea nieuwe scoren, joepie.

Als ikea ooit nog open mag alleen die dingen bestellen maakt het wel heel duur met verzendkosten.

Ik heb er inderdaad ook 1 op een tupperware party gekregen 100 jaar geleden, en dan nu een hele set die mijn moeder van een Amerikaanse vriendin opgestuurd had gekregen dus ik zit denk ik de rest van mijn leven wel goed 

Herfstappeltaart schreef op 20-12-2021 om 07:43:

[..]

Ik draai mijn (kleine) gesp altijd naar de zijkant richting heup, dat scheelt in het beschadigen van je bovenkleding.

Nooit bij stil gestaan. Ga ik proberen, thanks. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.