Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Handige hulpjes

De ouderdom komt met gebreken en/of we zijn op zoek naar meer gemak. Deel hier je handige hulpjes in 't dagelijks leven. 


redbulletje

redbulletje

19-12-2021 om 16:55 Topicstarter

Omdat ik zonder leesbril niet meer kan lezen in bed en me enorm stoor aan het liggen op het pootje van die bril als ik op m'n zij lig, ging ik op zoek naar een bril met meer draagcomfort in die omstandigheden. Gelukkig bleek dat te bestaan! Van Nooz (via Amazon).
Heel lichtgewicht en je voelt 'm niet zitten. 



Leesbril-Nooz-Optics-grijs.jpg?resize=350%2C200&ssl=1


redbulletje

redbulletje

19-12-2021 om 16:57 Topicstarter

En dankzij een topic op dit forum ben ik sinds een week een tevreden drager van een riem zonder sluiting:

0c1c765844314b8096ce6d19c7ec096d.jpg?imwidth=1800

redbulletje schreef op 19-12-2021 om 16:57:

En dankzij een topic op dit forum ben ik sinds een week een tevreden drager van een riem zonder sluiting:


Wow! Wat handig, dit moet ik ook hebben! Hoe werkt zo'n riem?

Hé die riem lijkt me handig, waar haal je die? 

redbulletje

redbulletje

19-12-2021 om 17:13 Topicstarter

De riem heb ik via zalando besteld. Het is gewoon elastisch en je kunt 'm zelf zo strak instellen als je wil. Ik ben nogal gemakzuchtig dus een gewone riem draag ik bij voorkeur niet. Dit is ideaal!

Briljant! Ik had er nog nooit van gehoord. Ik heb bij sommige broeken een riem nodig, maar vind dat nooit lekker zitten. Zo'n elastische lijkt me ideaal!

Een schaar voor het knippen van de kip. Vind ik altijd makkelijker dan snijden

Apiejapie schreef op 19-12-2021 om 17:20:

Een schaar voor het knippen van de kip. Vind ik altijd makkelijker dan snijden

Ik knip ook altijd de verse kruiden, ik doe ze dan in een glas en dan knippen maar.

Google home: he Google doe de lampen aan of uit, de kerstboom aan of uit, stream radio538 naar de soundbar,  zet een timer voor 10 minuten, ga stofzuigen....

Ideaal❤️

die riem is dagelijks een paar keer langs gekomen op fb. totdat ik hen weggestopt heb.
Voor die bril in bed, heb ik een e-reader gekozen, ook handig

redbulletje

redbulletje

19-12-2021 om 18:08 Topicstarter

nlies schreef op 19-12-2021 om 18:07:

die riem is dagelijks een paar keer langs gekomen op fb. totdat ik hen weggestopt heb.
Voor die bril in bed, heb ik een e-reader gekozen, ook handig

Ik heb al jaren een e-reader, maar m'n ogen zijn slechter geworden, dus heb toch echt 'n leesbril nodig. 

Dolfje schreef op 19-12-2021 om 17:50:

[..]

Ik knip ook altijd de verse kruiden, ik doe ze dan in een glas en dan knippen maar.

Ik heb sinds kort ontdekt dat dit klimmetje heel handig is om bieslook te knippen. 


P1020978.JPG

Uiteinde van de steeltjes in het klimmetje klemmen zodat het bosje mooi bij elkaar blijft.

Siobhan schreef op 19-12-2021 om 18:06:

Google home: he Google doe de lampen aan of uit, de kerstboom aan of uit, stream radio538 naar de soundbar, zet een timer voor 10 minuten, ga stofzuigen....

Ideaal❤️

Tot je verkouden ben of verdoofd zodat hij je niet meer verstaat, net als in die reclame

redbulletje schreef op 19-12-2021 om 18:08:

[..]

Ik heb al jaren een e-reader, maar m'n ogen zijn slechter geworden, dus heb toch echt 'n leesbril nodig.

Maar je kunt op een e-reader wel de lettergrootte aanpassen.(dan kan ik nog steeds niet zónder bril, maar handig is het wel).

Een vergrootspiegel met led-licht. Voor het epileren van wenkbrauwen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.