Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Fruitvliegjes

De hele zomer hebben we geen last gehad van die vervelende beestjes. En nu in oktober ineens wemelt het er van. Ik ben gewoon even nieuwsgierig, hebben jullie dezelfde ervaring? 

Peiling

Hebben jullie ook sinds kort last van fruitvliegjes ?
52 stemmen
29%
50%
21%

Ik word er helemaal gek van, ik heb ze in juli/augustus ook gehad, in september bleven ze weg en nu zijn ze er weer. Ik heb een bakje met dreft/azijn op aanrecht, daar komen ze wel in terecht maar er blijven er veel. Alles moet afgedekt, al loop je maar 2 minuten weg van het aanrecht.

Ja helemaal knetteridioot worden we ervan. Op internet stond dat een vleesetende plant zou helpen. Die staat nu voor de mooi op het aanrecht want hij doet niks. De fruitvliegjes zitten op de bekjes en hij hapt niet eens! Heb hem al streng toegesproken.

Enige wat helpt is appelazijn met een drupje Dreft. Verzuipen ze in. Maar ze blijven aanwezig hoewel nu iets minder. 
Man ging ze achterna met de stofzuiger 🤣🤣🤣zag er hilarisch uit maar deed natuurlijk niks.

Weet je zeker dat het fruitvliegjes zijn en geen rouwvliegjes? Die lijken erg op elkaar en rouwvliegjes kunnen uit je potgrond komen.

Fruitvliegjes val ik trouwens ook aan met de stofzuiger.

Ik mis een antwoord. "Zijn ze er ooit niet????"

Wat een *** beesten. Ik kom er ech niet vanaf. Nu gelukkig wat minder dan in de zomer..

Regendrup. schreef op 19-10-2021 om 18:10:

Ik mis een antwoord. "Zijn ze er ooit niet????"

Wat een *** beesten. Ik kom er ech niet vanaf. Nu gelukkig wat minder dan in de zomer..

Dit. Hopeloos dit jaar. Gelukkig nu wel veel minder inderdaad.

Ik vul een glas met balsamicoazijn en doe daar strak plasticfolie overheen en prik er wat gaatjes in. Werkt echt goed.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

19-10-2021 om 18:35

Ja. Gelukkig niet zoveel. Maar in de zomer voor het eerst in jaren helemaal niets en sinds een week of twee opeens wel.

Valt mee. De vliegjes die ik heb komen uit potgrond. Ze zitten vaak in die potjes groene kruiden of als ik een plant heb overgepot in de potgrond die uit een zak is gekomen. Mega irritant.

nog helemaal niet gezien

Een fles met een restje rode wijn op het aanrecht, helpt echt heel goed. Mooie dood ook voor de fruitvliegjes 

Ninon schreef op 19-10-2021 om 19:08:

Een fles met een restje rode wijn op het aanrecht, helpt echt heel goed. Mooie dood ook voor de fruitvliegjes

maar dan met wijn. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

19-10-2021 om 21:08

Ik heb eigenlijk nooit last van fruitvliegjes...

Enige wat ik kan bedenken waarom is dat ik al het fruit in de koelkast bewaar.

WorldlyAnteater37

WorldlyAnteater37

19-10-2021 om 22:00

Zijn het echt fruitvliegjes? Ik heb pas een plant van nieuwe potgrond voorzien en uit die nieuwe grond kwamen kleine vliegjes (ter grote van een fruitvlieg).

Sassenach

Sassenach

19-10-2021 om 22:28 Topicstarter

PinkFlower schreef op 19-10-2021 om 17:50:

Ja helemaal knetteridioot worden we ervan. Op internet stond dat een vleesetende plant zou helpen. Die staat nu voor de mooi op het aanrecht want hij doet niks. De fruitvliegjes zitten op de bekjes en hij hapt niet eens! Heb hem al streng toegesproken.

Enige wat helpt is appelazijn met een drupje Dreft. Verzuipen ze in. Maar ze blijven aanwezig hoewel nu iets minder.
Man ging ze achterna met de stofzuiger 🤣🤣🤣zag er hilarisch uit maar deed natuurlijk niks.

Sassenach

Sassenach

19-10-2021 om 22:29 Topicstarter

Moxxie schreef op 19-10-2021 om 18:10:

Weet je zeker dat het fruitvliegjes zijn en geen rouwvliegjes? Die lijken erg op elkaar en rouwvliegjes kunnen uit je potgrond komen.

Fruitvliegjes val ik trouwens ook aan met de stofzuiger.

Ze zitten echt op de kroontjes vd aardbeien en bananenschil als we die even laten liggen, dus het moeten dan toch wel fruitvliegjes zijn verwacht ik.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.