Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Friet of patat?

Het is een eeuwige discussie, wat is het nou? Ben benieuwd naar de score 🍟

Peiling

Friet of patat?
157 stemmen
48%
47%
4%

Yolo schreef op 01-08-2021 om 23:43:

97c6635a5a8699319a55153144154eb2.jpeg

De lekkerste (vers gebakken) patat! Wie is er bekend met Bram Ladage? Tip voor de Belgen, als je in Nederland bent haal eens een patatje bij Bram Ladage.

Ja ik, maar ik vind de heldenverering van Bram Ladage wel een beetje overdreven. 

Ik vind het Vlaamse woord frietkot zo grappig voor snackbar.

Voor wie een keer in Deventer is.
Goed gegeten daar.

https://frietmeester.nl/

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

04-08-2021 om 17:52

MidasWolf schreef op 04-08-2021 om 17:07:

Voor wie een keer in Deventer is.
Goed gegeten daar.

https://frietmeester.nl/

Een frietzaak in patatgebied. Dat kan toch echt niet. Of is de patat-frietgrens opgeschoven?

BeertjeColargol schreef op 04-08-2021 om 17:52:

[..]

Een frietzaak in patatgebied. Dat kan toch echt niet. Of is de patat-frietgrens opgeschoven?

Geen idee of de grens is opgeschoven, in mijn woonplaats staat er ook friet op het menu bij de snackbar/friettent.(Overijssel)

Heb het idee dat hier in het oosten ook een (klein) deel friet zegt i.p.v patat.

Vind ik geen probleem  
Ik zelf zeg ook friet.

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

04-08-2021 om 18:17

Mevrouw75 schreef op 04-08-2021 om 13:53:

[..]

Ja ik, maar ik vind de heldenverering van Bram Ladage wel een beetje overdreven.

Oh nou sorry hoor, zo was het niet bedoeld maar goed.. Ik heb de foto laten verwijderen.

Patat. De enige die ik ken die friet zegt is mijn Vlaamse vriendin. 
Twente hier.
En cafetaria of snackbar. 
Frituur is het ding waar je thuis je patat in bakt. 

Dochter zegt patatjes maar die is 5 dus dat mag nog net 🤣😅. 

Yolo schreef op 04-08-2021 om 18:17:

[..]

Oh nou sorry hoor, zo was het niet bedoeld maar goed.. Ik heb de foto laten verwijderen.

Haha, je had hem mogen laten staan hoor, maar je bent niet de enige die Ladage tot grote hoogten ophemelt. Ik vind hun patatten gewoon niet zó ultiem. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

04-08-2021 om 19:52

Mevrouw75 schreef op 04-08-2021 om 19:48:

[..]

Haha, je had hem mogen laten staan hoor, maar je bent niet de enige die Ladage tot grote hoogten ophemelt. Ik vind hun patatten gewoon niet zó ultiem.

Ok, ja dat kan ook. Smaken verschillen (gelukkig ) Ik dacht dat je het plaatje vervelend vond..

Ik moet wel zeggen dat inderdaad niet elke vestiging de zelfde lekkere patat verkoopt, waar het erg druk is het vaak niet goed doorbakken. Jammer is dat want een paar minuten langer scheelt zo in smaak. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

05-08-2021 om 19:23

Trouwens ik vind de mayo erbij ook wel belangrijk, daar veranderen de meningen en smaken ook nog al over. Ik heb het liefst Remia of Belgische mayo

Ik kwam op Facebook een berichtje tegen over de duurste friet ter wereld. Een portie kost maar liefst 200 dollar! 
https://www.independent.co.uk/life-style/food-and-drink/expensive-fries-world-record-new-york-b1891993.html

Gefrituurd in ganzenvet klinkt wel goddelijk maar ik vraag me af wat eetbaar goud toevoegt qua smaak. 

Yolo schreef op 05-08-2021 om 19:23:

Trouwens ik vind de mayo erbij ook wel belangrijk, daar veranderen de meningen en smaken ook nog al over. Ik heb het liefst Remia of Belgische mayo

De eiermayo van D&L vind ik 't lekkerst

redbulletje schreef op 05-08-2021 om 20:02:

Ik kwam op Facebook een berichtje tegen over de duurste friet ter wereld. Een portie kost maar liefst 200 dollar!
https://www.independent.co.uk/life-style/food-and-drink/expensive-fries-world-record-new-york-b1891993.html

Gefrituurd in ganzenvet klinkt wel goddelijk maar ik vraag me af wat eetbaar goud toevoegt qua smaak.

Dat goud is gewoon duurdoenderij
vind ik.
Als je wat diamanten op een brievenbus plakt dan heb je een hele dure bus, waar dan weer (oud)papier in gaat. 

Het klinkt idd als een hoop poeha. 

Overigens vind ik friet in ossewit gefrituurd het lekkerst. Jammer dat ze tegenwoordig 'verantwoord frituren'. Als ik verantwoord wil eten dan ga ik niet naar de frituur natuurlijk. 

redbulletje schreef op 05-08-2021 om 21:38:

Het klinkt idd als een hoop poeha.

Overigens vind ik friet in ossewit gefrituurd het lekkerst. Jammer dat ze tegenwoordig 'verantwoord frituren'. Als ik verantwoord wil eten dan ga ik niet naar de frituur natuurlijk.

Frituren ze in Vlaanderen dan niet meer met ossewit ? 
In Nederland willen ze natuurlijk verantwoord ongezond eten hebben.

De friet zelf wordt er niet heel veel gezonder van wanneer je in ander vet bakt heb ik heb idee.


Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.