Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Foto op canvas (of zoiets)

Foto op canvas. Of op houten plankjes, of metaal o.i.d.. Laten jullie die weleens maken, of krijg je ze cadeau? Wat doe je ermee als je erop bent uitgekeken?

Wij hebben er 1 verplaatst. Die staat nu in de hal. 2 andere staan op zolder. Weggooien voelt zo gek.

Ik heb er 1 op hout laten maken 3 jaar geleden. Voor mijn moeder. Van de kleinkinderen dus die zal ze niet weg doen. En 1 op plexiglas van dochter voor schoonouders. Dus ook die zal niet weg gaan. 
Misschien dat ze ooit uit de kamer in de gang belanden als dochter ouder is. 

Zelf ben ik niet zo van de foto's maar als ik iets aan mijn muur niet meer mooi vind gaat het weg. 

Ik heb een portret van mijn hondje laten maken (nagetekend van een foto). Niet op canvas maar in een frame. Ik word er nog steeds blij van als ik er naar kijk. Zo'n groot canvas doek lijkt me dan weer niks. 

Ik heb 2 foto's op canvas. Ik noem het een  overzicht van mijn beste werk. Op de een een vogel, op de ander een kat. Daar raak ik niet op uitgekeken.
En ik heb een origineel schilderij van een kunstenaar die ik bewonder, 1 x 1 meter. Daar ben ik waarschijnlijk ook nooit op uitgekeken.

Ik had een trouwfoto op hout, maar die ligt inmiddels op zolder, want hij staat inmiddels niet zo mooi meer op de muur  . Heel zonde, ik wilde bij nader inzien dat ik ‘m op glas had laten afdrukken, da’s toch wat minder smaak-/interieurgevoelig. 

bij canvas hangt het er vanaf, was het een foto die ik zelf gemaakt heb en daarom nog een keer kan afdrukken dan gaat hij weg. 
Is het niet een eigen foto dan haal ik het van het hout af en rol het op. Het hout gaat dan weg.

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

12-01-2022 om 19:34 Topicstarter

Een canvas met daarop een mooie natuurfoto/dier of zo, die kan jaren hangen, maar een canvas met (klein)kinderen - zoiets vervang ik op gegeven moment graag voor een actueel exemplaar. Tenzij het een echt fotogenieke foto is.
Naar de gang is ook een optie, maar die ontbreekt hier. 

Bij foto’s op groot formaat heb ik veel liever een ingelijste foto dan canvas/hout o.i.d.  - daar kun je een vorige editie gewoon achter laten zitten.

Bij een canvas die niet meer voldoet, kun je inderdaad kiezen voor uit elkaar halen ( en wegdoen).

Ik heb weleens over een foto heen geschilderd. Eerst wit, daarna met kleurtjes. Zo heeft er jaren een slootje met riet en een bloesemboom ernaast in onze fietsenschuur gehangen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.